صفیر گیلان؛مسعود نصرتی درنشست با نمایندگان رشت با بیان اینکه ما در شهرداری رشت با گرفتاری هایی روبرو هستیم که به سالهای قبل برمی گردد اظهار داشت: امروز بدهی شهرداری رشت ۷۳۰ میلیارد تومان است. وی تاکید کرد: وضعیت بودجه شهرداری رشت منطقی نیست و فشارهایی برای ما وجود دارد که باید مرتفع شود . […]

صفیر گیلان؛مسعود نصرتی درنشست با نمایندگان رشت با بیان اینکه ما در شهرداری رشت با گرفتاری هایی روبرو هستیم که به سالهای قبل برمی گردد اظهار داشت: امروز بدهی شهرداری رشت ۷۳۰ میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: وضعیت بودجه شهرداری رشت منطقی نیست و فشارهایی برای ما وجود دارد که باید مرتفع شود .

شهردار رشت با اشاره به املاک شهرداری تصریح کرد: املاک طبق قانون باید برای پروژه های عمرانی صرف شود و اگر شرایط شهرداری عادی بود ما به سراغ وام و فروش املاک نمی رفتیم.

گاهی درآمد ها تحقق نیافته اما هزینه ها انجام شده است

نصرتی گفت: سه کد وام، املاک و انتشار اوراق همیشه باعث متورم شدن بودجه بوده و گاها درآمد تحقق نیافته ولی هزینه های آن انجام شده است. ما قراردادهای عمرانی بسته ایم و هزینه شده است و من امروز برای شورا رسما مکاتبه کرده ام که بسیاری از این تعهدات امروز آرای دادگاه هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر پرداختی به بسیاری از پیمانکاران که پای شهرداری ایستاده اند صورت نگیرد قدم از قدم نمی توانند بردارند .

وام، انتشار اوراق و اسناد خزانه سه کد خاص بودجه شهرداری رشت

شهردار رشت افزود: وام، انتشار اوراق مشارکت و اسناد خزانه برای پروژه های خاص فعالیتهایی است که همه شهرداری ها انجام می دهند ، ما به هر دنده ای بچرخیم یکسری هزینه ها مانند رفت و روب و جمع آوری زباله ها و … را باید انجام دهیم و هزینه های جاری ما اجتناب ناپذیر است .

وی با اشاره به برنامه های ساخت و ساز و آبادانی در منطقه ۵ گفت: اگر این کار انجام شود و پیمانکاران بزرگ زمینها را از ما به عنوان منابع تحویل بگیرند کارها پیش می رود تا زمانی که پیمانکاران کلان رشت مطمئن نبودند همراهی نمی کردند ولی به محض اینکه احساس کردند کار شروع می شود ورود کردند.

با همدلی و کمک به شهرداری، بودجه محقق خواهد شد

نصرتی تصریح کرد: طبیعتا راحت تر است بودجه ۵۰۰ میلیاردی بسته شود و کارها پیش برود اما وقتی زیر بار این بودجه با این شیوه می رویم گرفتاری و سختی هم دارد و احتیاج است که به ما کمک شود و این امر از نظر ما شدنی است. همه با هم باید همدل شوند تا کارها راه بیفتد و گرنه نمی توان ریسک کرد و باید با بودجه اندک کارها را پیش برد.

شهردار رشت افزود: ما باید کاری کنیم تا این سه کد خاص به نتیجه برسد و مقدمات آنها را فراهم کنیم. بانکها باید همراهی کنند و انتشار اوراق حمایت نمایندگان را نیاز دارد .

 

۲۹ میلیارد تومان هزینه شهرداری رشت در مسکن مهر پس گرفته شود

وی با اشاره به اینکه شهرداری رشت در مسکن مهر ورود کرد در حالی که هیچ شهرداری در کشور ورود نکرده است گفت: ۲۹ میلیارد تومان باید هزینه های ما پس گرفته شود و مابقی هزینه های مسکن مهر را باید خود دولت هزینه کند . ما موردی موضوعات را بررسی می کنیم و جدیدا با فشار و ارائه مستندات برخی از سازمانها و ادارات پذیرفته اند به شهرداری بدهکار هستند.

۷۵۰ پرونده شهرداری به دیوان رفته است

نصرتی با اشاره به ۷۵۰ پرونده از شهرداری در دیوان اظهار داشت: بین ۱۴ کلانشهر ما رتبه ۵ را از نظر تعداد پرونده ها داریم و زمانی که جمعیت را ورود دادند ما نفر اول شدیم.

شهردار رشت با اشاره به مشکلات اجرایی شدن تراموا افزود: اگر مشکلات حل شود کارها سریع تر انجام می شود.

وی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات مالی زباله سوز سراوان افزود: باید این مشکلات حل شود تا پیمانکار کار را شروع کند .