به گزارش صفیر گیلان؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ٨٠ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در این استان بستری شدند که در یک ماه گذشته بی سابقه است. دکتر آبتین حیدرزاده در گفت و گوی تلویزیونی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۳۵۰ بیمار در بیمارستان […]

به گزارش صفیر گیلان؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ٨٠ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در این استان بستری شدند که در یک ماه گذشته بی سابقه است.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت و گوی تلویزیونی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۳۵۰ بیمار در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۸۵ بیمار بدحال بوده و در بخش icu بستری هستند که این خبر خوبی نیست.

وی اظهار داشت: در یک ماه گذشته به این وضعیت نرسیده بودیم اگر به همین منوال پیش برود وضعیت قرمز بیماری کرونا در گیلان بدتر خواهد شد لذا مجبوریم برخی از کسب و کارها را احتمالا بار دیگر تعطیل کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطر نشان کرد: مردم به طور جدی از هرگونه تردد غیرضروری خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مردم شعار در خانه بمانیم را دوباره باید به صورت خیلی جدی رعایت کنند، خاطر نشان کرد: اگر هم به هر دلیلی بنا به ضرورت باید از منزل خارج شوید حتما ماسک بزنید.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کرونا بود که توانست با همراهی مردم این بیماری به خوبی مدیریت کند اما طی یکی دو ماه اخیر دوباره رفته رفته در پی افزایش ترددها و بی توجهی مردم آمار مبتلایان به کووید ۱۹ و بستری ها در بیمارستان روند صعودی به خود گرفته است.