به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛در چهل و سومین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت به افزایش ایمنی بازار رشت در مواجهه با خطراتی از جمله حریق و غیره تاکید شد. احداث ایستگاه آتش نشانی مسکن مهر رشت عملیاتی شود رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛در چهل و سومین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت به افزایش ایمنی بازار رشت در مواجهه با خطراتی از جمله حریق و غیره تاکید شد.

احداث ایستگاه آتش نشانی مسکن مهر رشت عملیاتی شود

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت در این جلسه با تسلیت وفات حضرت خدیجه (س) اظهار کرد: امیدوارم بانوان ایران اسلامی زندگی این حضرت را در تمامی امور سرمشق خود قرار دهند.

فاطمه شیرزاد با اشاره به روند خرید تجهیزات لجستیکی برای سازمان آتش نشانی شهرداری رشت بیان کرد: طی دو سال اخیر اعتبارات خوبی به منظور تجهیز سازمان آتش نشانی شهرداری رشت به خدمات مورد نیاز لجستیکی و غیره اختصاص پیدا کرده است.

وی به احداث دو ایستگاه آتش نشانی جدید در رشت اشاره کرد و گفت: دو ایستگاه آتش نشانی واقع در بلوار خرمشهر و بلوار دیلمان به زودی به بهره برداری می رسد و برنامه ریزی ها به منظور احداث ایستگاه آتش نشانی در مسکن مهر رشت نیز انجام شده است.

شیرزاد به روند احداث ایستگاه آتشنشانی در بلوار خرمشهر اشاره کرد و گفت: عملیات عمرانی این ایستگاه به کندی در حال انجام بوده و باید سرعت بیشتری به خود بگیرد.

ob29_12

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با تقدیر از اقدام یکی از خیرین رشت در احداث ایستگاه آتش نشانی بلوار خرمشهر افزود: ایستگاه آتش نشانی بلوار خرمشهر با همت یکی از خیرین در حال احداث بوده و این اقدام خداپسندانه شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه در دوران فعالیت شورای چهارم رشت نوسازی تجهیزات سازمان آتش نشانی در دستور کار قرار گرفت خاطر نشان کرد: نوسازی تجهیزات و خرید خدمات لجستیکی مورد نیاز سازمان آتش نشانی شهرداری رشت از دوران فعالیت شورای چهارم در بودجه شهرداری رشت قرار گرفت و موافقت با خرید نردبان هیدرولیکی و غیره از جمله اتفاقات خوب در این بخش است.

شیرزاد با قدردانی از تلاشهای آتش نشانان شهرداری رشت افزود: آتش نشانان بدون منت و فداکارانه برای نجات جان و مال مردم حضور پیدا می کنند و مسئولین باید از آنان به طور شایسته تجلیل کرده و شهردار رشت نیز باید در راستای تقویت خدمات لجستیکی به این سازمان توجه ویژه داشته باشد.

وی با ابراز خرسندی از افزایش ایستگاه های آتش نشانی در سطح رشت افزود: در گذشته پنج ایستگاه آتش نشانی در رشت فعالیت میکرد و در حال حاضر ۱۳ ایستگاه آتش نشانی فعال در سطح شهر مشغول خدمات دهی هستند و با بهره برداری از ایستگاه های آتش نشانی در بلوار دیلمان، خرمشهر و مسکن مهر این تعداد به ۱۶ ایستگاه افزایش پیدا می کند.

شیرزاد توجه به احداث ایستگاه های آتش نشانی در میدان جهاد و برخی دیگر از نقاط رشت را امری ضروری دانست و بیان کرد: با این اقدام در صورت مواجهه با خطرات احتمالی نیروهای آتش نشانی سریعتر در محل حادثه حضور پیدا کرده و از جان و مال شهروندان بهتر محافظت می شود.

شهردار رشت به وضعیت رفاهی و معیشتی آتش نشانان توجه ویژه داشته باشد

وی با اشاره به حضور رئیس کمیسیون عمران در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت گفت: به منظور بررسی و تسریع بخشیدن به پروژه های بهداشتی و زیست محیطی شهر رشت از رئیس کمیسیون عمران شورا در جلسه امروز دعوت شده است.

شیرزاد با تاکید بر اینکه شهروندان به سازمان آتش نشانی اطمینان و اعتماد دارند تصریح کرد: شهردار رشت باید توجه ویژه ای به وضعیت رفاهی و معیشتی آتش نشانان داشته باشد
و با توجه به شروع فصل گرما و استفاده شهروندان از وسایل سرمایشی وقوع حوادثی از جمله حریق در شهر افزایش پیدا کرده و باید با ارائه آموزش های لازم و اطلاع رسانی های به موقع از بروز آن جلوگیری کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا به بیمه آتش سوزی منازل مسکونی شهروندان رشت اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی شهر رشت به منظور حمایت از شهروندان بیمه آتش سوزی منازل به مبلغ هشت میلیون تومان بابت بنای ساختمان و چهار میلیون تومان بابت اثاثیه را طی چند سال اخیر در دستور کار دارد.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت ایمنی بازار رشت بیان کرد: تا کنون جلسات متعددی درباره افزایش ایمنی بازار برگزار شد اما بازخوردی نداشته است.

وی به تجهیز خودروهای شهرداری رشت به دستگاه های خاموش کننده حریق اشاره کرد و گفت: این مهم باید فرهنگ سازی شود و تمامی رانندگان چنین امکاناتی همراه داشته باشند.

شیرزاد با اشاره به طرح پیشنهادی ساماندهی رودخانه های رشت از محدوده زرجوب تا پل تختی با محوریت گردشگری بیان کرد: امیدوارم بتوانیم اقدامات عملیاتی این طرح را هر چه سریعتر به سرانجام رسانده و پس از سالها انتظار شاهد بهسازی بخشی از رودخانه های شهر باشیم.

 کانکس‌های جمع آوری زباله خشک در رشت فعال شوند

وی با انتقاد از نحوه فعالیت کانکس های دریافت پسماند خشک در سطح رشت تصریح کرد: در سطح شهر ۱۳ کانکس جمع آوری زباله خشک دایر شده که برخی از آنها فعال نیستند و باید در این باره برنامه ریزی های لازم انجام و بسته های تشویقی به شهروندانی که در این مهم مشارکت می کنند اهدا شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با بیان اینکه جمع آوری سگ های ولگرد در رشت تعیین تکلیف شود افزود: تعدادی از سازمانهای مردم نهاد در این باره اعلام آمادگی کرده و حضور سگ های ولگرد در رشت موجب رعب وحشت شهروندان بالاخص کودکان و زنان شده است.

 هزینه های درمان کارکنان شهرداری رشت پرداخت شود

وی با اشاره به جانمایی سطل های زباله سه رنگ در رشت تصریح کرد: سازمان پسماند شهرداری رشت پنج روز فرصت دارد تا نسبت به جانمایی سطل های زباله سه رنگ از مسیر چهار راه میکائیل تا میدان صیقلان اقدام کرده و در این باره عذر و بهانه ای پذیرفته نمی شود.

شیرزاد با تاکید به پرداخت به موقع هزینه های درمان کارکنان شهرداری رشت بیان کرد: این مشکل باید در اسرع وقت برطرف و پرسنل شهرداری رشت در این باره دغدغه فراوانی دارند.

آستانه تحمل مردم درباره وضعیت رودخانه ها کاهش پیدا کرده است

رئیس کمیسیون عمران شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تعامل خوبی ما بین کمیسیونهای تخصصی شورای شهر وجود دارد اظهار کرد: پروژه های زیست محیطی در بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت قرار دارد و بخشی از آنها نیز باید از اوراق مشارکت دولتی تامین شود.

ob29_10

رضا رسولی با بیان اینکه حوزه پسماند و ساماندهی لندفیل سراوان از پروژه های مهم در بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت است تصریح کرد: با پیگیری های کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا در بودجه سال ۹۷ شهرداری مبلغ چهار میلیارد تومان به منظور بهسازی رودخانه های رشت اختصاص پیدا کرده و این رودخانه ها قابلیت بهره برداری مفید دارند.

وی با اشاره به خرید ماشین آلات در حوزه آتش نشانی رشت افزود: خرید تجهیزات و امکانات لجستیکی نیز از جمله اتفاقات خوب برای سازمان آتش نشانی شهرداری رشت بوده است.

رسولی با بیان اینکه شهرداری رشت اختیارات اندکی در مبحث آلودگی رودخانه ها بر عهده دارد افزود: طرح بهسازی رودخانه های رشت در یکی از کارگروه های کمیسیون عمران شورا مطرح شده و قرار است حدود دو کیلومتر از رودخانه زرجوب طی آن بازسازی شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای رشت با اشاره به اینکه آستانه تحمل مردم درباره وضعیت رودخانه ها کاهش پیدا کرده است گفت: در تلاشیم تا با اجرای این طرح به صورت پایلوت بار دیگر انگیزه و امید را در شهروندان ایجاد کرده و یقینا با انجام این پروژه مطالبه گری شهروندان نیز افزایش پیدا می کند.

فرصت پنج روزه عضو شورا به  سازمان پسماند شهرداری رشت به منظور پرداخت حقوق و مزایای رانندگان حمل زباله داد

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز با قدردانی از عملکرد سازمان آتشنشانی شهرداری رشت اظهار کرد: این سازمان با شجاعت در حال انجام ماموریت های مربوطه است.

images (5)

محمدحسن علیپور با بیان اینکه پرسنل آتشنشانی شهرداری رشت صادقانه در راستای حفظ امنیت شهروندان تلاش می کنند افزود: در این سازمان برای رفع دغدغه های شهروندان تلاش می شود و به بیت المال هزینه های بیهوده تحمیل نمی کنند.

وی به موضوع جمع آوری سگ های ولگرد در رشت اشاره کرد و گفت: این مساله موجب رعب و وحشت شهروندان شده و باید در اسرع وقت نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

علیپور به سازمان پسماند شهرداری رشت فرصت پنج روزه به منظور پرداخت حقوق و مزایای رانندگان حمل زباله داد و تصریح کرد: چنانچه رئیس پسماند شهرداری رشت نمی تواند مشکلات را برطرف کند باید چاره ای برای این حوزه بیاندیشیم و عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران زحمتکش شهرداری رشت ظلم بزرگی به آنان است.

وی به لزوم توجه بیشتر حراست و بازرسی شهرداری رشت به برخی از اقدامات اشاره کرد و گفت: این دو حوزه باید تمامی مباحث را پیگیری و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با آن برخورد کنند.

سازمان پسماند شهرداری رشت باید استراتژی مشخصی داشته باشد

عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت نیز با تاکید بر ایجاد مخازن زباله سه رنگ در سطح رشت اظهار کرد: سازمان پسماند شهرداری رشت باید استراتژی مشخصی داشته باشد.

ob29_05

محمدحسن عاقل منش با اشاره به اینکه طرح های مربوط به شهر باید به صورت علمی مطرح شود گفت: تمامی طرح ها پیش از اجرایی شدن باید در کمیسیون های تخصصی شورا بررسی و سپس اجرایی شوند.