به گزارش سرویس اجتماعی «صفیر گیلان»، حجت‌الاسلام ولی عادلی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه وقف از حضور پررنگ رسانه‌ها در پوشش اخبار مسابقات سراسری قرآن کریم قدردانی کرد. وی با بیان اینکه توفیق خدمت به قرآن در مسابقات سراسری قرآن کریم نصیب برخی از دستگاه‌ها از جمله استانداری، سپاه قدس، نیروی انتظامی، […]

به گزارش سرویس اجتماعی «صفیر گیلان»، حجت‌الاسلام ولی عادلی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه وقف از حضور پررنگ رسانه‌ها در پوشش اخبار مسابقات سراسری قرآن کریم قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه توفیق خدمت به قرآن در مسابقات سراسری قرآن کریم نصیب برخی از دستگاه‌ها از جمله استانداری، سپاه قدس، نیروی انتظامی، میراث فرهنگی و … شد، افزود: تعدادی از دستگاه‌ها در این مسابقات همکاری نداشتند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: بعد از گذشت بالغ بر ۳۰ سال توفیق برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم نصیب گیلان شد که برخی از دستگاه‌ها در این زمینه توفیق نداشته و همکاری نکردند.

وی گفت: حدود یک سال گذشته توفیقات متعددی در بخش‌های مختلف نصیب اوقاف استان شد که از آن جمله می‌توان به تبدیل سند اجاره موقوفات در حوزه معاونت بهره‌وری اوقاف گیلان اشاره کرد.

عادلی با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ رقبه در گیلان شناسایی و ثبت شده است، خاطرنشان کرد: ۵۰۰ رقبه جدید نیز اضافه شد که این تعداد رشد ۱۵ درصدی درآمد را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: در بخش سرمایه‌گذاری موقوفات نیز معادل ۱۰۰ میلیارد ریال از محل موقوفات پیش‌بینی شده که از این مقدار می‌توان به سرمایه‌گذاری موقوفات در شهرهای رشت، لنگرود، کیاشهر، تالش و … اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از اجرای ۸۴ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی اوقاف گیلان در امامزادگان ابراهیم و اسحاق شفت، امامزاده هاشم و … است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حقوقی تاکنون بیش از ۸۰ دادخواست تقدیم دستگاه قضا شده است، تصریح کرد: این تعداد دادخواست مربوط به افرادی است که موقوفاتی در اختیار دارند اما به قوانین و مقررات تمکین نمی‌کنند.

به گفته عادلی، از تعداد مذکور پرونده‌ها، سال گذشته ۴۰ پرونده ختم به رسیدگی و به نفع اوقاف گیلان رأی صادر شد.

وی تشکیل کارگروه‌های حقوقی با حضور وکلای مجرب را از اقدام‌های اوقاف گیلان در رسیدگی به این پرونده‌ها دانست و یادآور شد: در سال جاری ۱۸ مورد وقف جدید توسط خیران در سامانه اطلاعاتی اوقاف گیلان ثبت شده که ارزش ریالی آنها معادل ۱۵ میلیارد ریال است.

این مسؤول انجام ۱۰ مورد وقف جدید را در روزهای اخیر عنوان کرد و گفت: ارزش ریالی این موقوفات شامل منزل مسکونی، زمین و… معادل ۳۰ میلیارد ریال بوده که هنوز در سامانه ثبت نشده است.

وی درباره انتخاب هیأت امنای بقاع متبرکه اظهار کرد: اعضای هیأت امنای بقاع متبرکه استان از مراجع ذی‌صلاح استعلام می‌شوند.

عادلی تولید بیش از ۳ هزار بروشور فرهنگی با موضوع وقف و اربعین و توزیع آن در ایران و عراق را از دیگر اقدام‌های اوقاف ذکر کرد و یادآور شد: ساخت مستند و کلیپ با موضوع وقف و نمایش آن از رسانه استانی، برنامه‌ریزی و ساخت برنامه با موضوع وقف  در باره کودکان از دیگر اقدام‌های اوقاف گیلان بوده که به‌زودی تولید می‌شود.

وی وقف را احسان ماندگار خواند و خاطرنشان کرد: در این راستا  طی سال جاری هفته وقف به دلیل تقارن با تعطیلی‌ها به مناسبت ماه صفر به دهه وقف تبدیل شده که از هفتم آذر ماه آغاز و تا ۱۶ آذر ماه جاری ادامه می‌یابد.