به گزارش صفیر گیلان؛حمید کامران زاده مدیرعامل ستاد دیه گیلان با اشاره به اینکه  در حال حاضر ۸۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد، در زندان های استان بسر می برند که برای بازگشت به آغوش خانواده هایشان، در انتظار کمک های خیران هستندگفت: میزان محکومیت این زندانیان در مجموع حدود ۸۵ میلیارد تومان است. کامران زاده یادآور […]

به گزارش صفیر گیلان؛حمید کامران زاده مدیرعامل ستاد دیه گیلان با اشاره به اینکه  در حال حاضر ۸۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد، در زندان های استان بسر می برند که برای بازگشت به آغوش خانواده هایشان، در انتظار کمک های خیران هستندگفت: میزان محکومیت این زندانیان در مجموع حدود ۸۵ میلیارد تومان است.

کامران زاده یادآور شد: سال گذشته یک هزار و ۲۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد گیلان با تلاش های ستاد دیه و کمک خیران استان و پرداخت بدهی ۷۸ میلیارد تومان آزاد شدند که ۲۸۲ نفر فقط از کمک های خیران بوده است.

جشن های گلریزان استان گیلان امسال از ششم خردادماه شروع شده و تا بیست و هشتم خردادماه ادامه دارد.

 

مدیرعامل ستاد دیه گیلان از جمع آوری ۶۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کمک خیران و مردم نوعدوست به زندانیان جرائم غیرعمد در شهرستان رضوانشهر خبر داد و گفت: از این مبلغ جمع آوری شده، ۱۳ میلیون تومان به صورت نقدی، یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان چک و ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وعده بوده است.

وی تصریح کرد: همزمان با جشن گلریزان از سوی ستاد دیه؛ جشن های گلریزان دیگری نیز همچون پویش مهربانی با عنوان جای مادران در زندان نیست با همکاری اداره کل بانوان و خانواده استانداری گیلان در قالب واریز به سامانه برای ۲۶ زندانی بانو و یا از سوی فرمانداری و بخشداری های شش گانه شهرستان رشت جشن گلریزان در این شهر و بخش های آن برای زندانیان جرائم غیر عمد این شهرستان برگزار می شود.

کامران زاده گفت: در همین راستا، در برنامه ای که از سوی فرمانداری رشت و بخشداری لشت نشاء برگزار شده ؛ تا کنون ۳۱ میلیون تومان برای زندانیان جرائم غیر عمد این شهرستان جمع آوری شده است.

وی یادآور شد: در جشن گلریزان سال گذشته در گیلان؛ تعهدات خیران و نیکوکاران در قالب نقد، چک و وعده یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که ۷۵۰ میلیون تومان آن تحقق یافت و با این کمک خیران، ۲۸۲ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان آزاد شدند.