به گزارش صفیر گیلان؛مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان سال از بازدید میدانی از نقاط مختلف شهرستان فومن در جلسه جمع بندی سفر یک روزه به این شهرستان گفت: ظرف ده روز بررسی بازنگری طرح هادی روستاهای زیده و بالا و پایین با حضور نماینده فرمانداری،جهاد کشاورزی و بنیاد و با تشکیل کارگروه شهرستانی تعیین […]

به گزارش صفیر گیلان؛مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان سال از بازدید میدانی از نقاط مختلف شهرستان فومن در جلسه جمع بندی سفر یک روزه به این شهرستان گفت: ظرف ده روز بررسی بازنگری طرح هادی روستاهای زیده و بالا و پایین با حضور نماینده فرمانداری،جهاد کشاورزی و بنیاد و با تشکیل کارگروه شهرستانی تعیین تکلیف می شود.

اکبرزاده همچنین در رابطه با گابیون بندی و دیواره سازی بستر رودخانه در رودبار چیره و احداث دهانه پل ارتباطی سیدسرا اظهار کرد: در این زمینه بازدید مشترکی با مدیران آب منطقه‌ای و نماینده فرمانداری برگزار می شود.

وی از اختصاص ۵۰ میلیون تومان برای هر روستا جهت بازنگری در طرح هادی آنها خبرداد و افزود: بازنگری ها طبق روال معمول انجام خواهد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن گیلان همچنین در خصوص اعمال ماده ۴ گفت: طبق ابلاغیه سازمان بازرسی، منابع طبیعی مکلف شده است که درخصوص اراضی که در آن افرادی ساکن شده اند چه متجاوز باشند و چه متصرف و مالک اعلام نظر کنند.
وی یادآور شد: در همین زمینه کمیته شهرستانی تشکیل میشود و طبق اولویت پهنه ها ممیزی و اعلام وضعیت می شوند.

اکبرزاده همچنین با اشاره به اختصاص ۳۹۹ میلیارد تومان درباره بوم‌گردی اظهار کرد: با تلاش استاندار ادامه اعتبارات در سال جاری پرداخت می شود‌.

وی همچنین با اشاره به اظهارات فرماندار فومن در رابطه با مشکلات روستاهای ۱۷ گانه حاشیه شهر گفت: مراکز دهستان برای ما از اولویت زیادی برخوردار هستند و آسفالت معابر این روستاها در اولویت قرار دارند.

اکبرزاده با اشاره به اختصاص ۶۵۰ میلیون تومان جهت احداث پل ارتباطی محدوده داخل بافت روستایی قلعه رودخان گفت: احداث پلهای ارتباطی روستاهای فوشه، گوراب پس، حیدرآلات، تنگدره، گشت رودخان نیز در دستور کار است.

وی در پایان با اشاره به مقاوم سازی ۵۹۰۰ واحد مسکونی روستایی گفت: شاخص کشوری در این زمینه ۳۵ درصد، شاخص استانی ۳۶ و شاخص شهرستانی ۳۷ درصد است.