اختصاصی/صفیر گیلان؛ به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل که مصادف با ۷ اردیبهشت ماه است ، دومین نشست تخصصی حمل و نقل شهری رشت با موضوع ارایه طرح جامع ایمنی حمل و نقل رشت و آیین رونمایی و آغاز به کار پویش همرکاب شو با حضور اعضای شورای اسلامی شهر رشت، سرهنگ محمدی رئیس […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛ به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل که مصادف با ۷ اردیبهشت ماه است ، دومین نشست تخصصی حمل و نقل شهری رشت با موضوع ارایه طرح جامع ایمنی حمل و نقل رشت و آیین رونمایی و آغاز به کار پویش همرکاب شو با حضور اعضای شورای اسلامی شهر رشت، سرهنگ محمدی رئیس پلیس راهور استان گیلان و جمعی از مدیران شهرداری، مشاوران و صاحب نظران حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری و اصحاب رسانه در تالار گفت و گوی ساختمان تاریخی شهرداری رشت بر گزار شد.

image_2019_4_27-10_58_3_171_Hjx

رئیس پلیس راهور استان گیلان نیز با قدردانی از برگزار کنندگان دومین نشست تخصصی حمل و نقل شهری رشت خاطرنشان کرد: هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی و حمل و نقل است و در بسیاری از شهرهای کشور دستگاههای متولی حوزه حمل و نقل چه در داخل و چه در خارج از شهر برنامه های متنوعی از مجموعه اقدامات خود ارائه می دهند.

سرهنگ محمدی ارائه سند چشم انداز فعالیت های شهرداری رشت در حوزه حمل و نقل را یکی از مهم ترین کارهای مجموعه مدیریت شهری رشت در این روز عنوان کرد و گفت: دوچرخه یک وسیله پاک و ایمن است و باید گفت که طبق نظر کارشناسی به واسطه سرعت پایین دوچرخه نسبت به دیگر وسائط حمل و نقل تصادفات با دوچرخه بسیار اندک می باشد.

وی ضمن اعلام آمادگی پلیس در ارائه جانمایی نقاط پرحادثه تصریح کرد: پلیس آمار دقیقی از این نقاط دارد لذا با استقرار جی پی اس ها می توان نقاط را به صورت گسترده معرفی کرد.

رئیس پلیس راهور گیلان با تاکید بر این که تقاطع های متعدد گره های ترافیکی زیادی را ایجاد می کند، گفت: در شهرهای بزرگ با ایجاد دوربرگردان غیر هم سطح شاهد تصادفاتی کم و باز شدن گره های ترافیکی خواهم بود. بنابراین شایسته است تا در کلانشهر رشت، تقاطع های هم سطح بسته و با ایجاد دور برگردان های غیر هم سطح شاهد کاهش آمار تصادفات بود.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه من خودم روز گذشته  یک ساعت در سطح شهر رشت دو چرخه سواری کردم گفت: در پلیس راهور گیلان ما ۲۰ پلیس دو چرخه سوار داریم.

ایشان امیدوار شد تا مسئولان بخاطر ریا و تظاهر هم که شده در سطح شهر دوچرخه سواری کنند.

رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه دوچرخه هم وسیله نقلیه است و اگر خلاف جهت برود مقصر  حادثه است گفت: گرفتن چتر در دست زمان دوچرخه سواری کار خطرناک و از نظر ایمنی  می تواند حادثه ساز شود.

 از نکات جالب گفتمان سرهنگ محمدی در این نشست یک تذکر جالب و پلیسی بود  که با انگشت اشاره به پوستر پشت سرش داشت  و گفت: در این پوستر میدانی طراحی شده که سه موتور سوار و چند ماشین و تنها یک دوچرخه سوار را نشان داده که این فرهنگ سازی درست طراحی نشد و کاش طراحان سه دوچرخه سوار و یک ماشین را طراحی می نمودند.

//زلیخا صفری

image_2019_4_27-10_57_48_616_P4u image_2019_4_27-10_31_0_493_YWximage_2019_4_27-10_30_3_204_gs8

 image_2019_4_27-10_29_41_662_xjz