به گزارش صفیر گیلان؛ دکترمیرشمس مومنی‌زاده امروز در اولین جلسه شورای اداری سال ۹۸ شهرستان رشت، اظهار کرد: سال ۹۷ علی رغم فراز و نشیب‌ها و مشکلات ناشی ازتحریم ها سپری شد، دشمنان این ملت توطئه‌های فراوانی را طرح ریزی کرده بودند و فشارهای زیادی را در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، امنیتی و بویژه اقتصادی […]

به گزارش صفیر گیلان؛ دکترمیرشمس مومنی‌زاده امروز در اولین جلسه شورای اداری سال ۹۸ شهرستان رشت، اظهار کرد: سال ۹۷ علی رغم فراز و نشیب‌ها و مشکلات ناشی ازتحریم ها سپری شد، دشمنان این ملت توطئه‌های فراوانی را طرح ریزی کرده بودند و فشارهای زیادی را در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، امنیتی و بویژه اقتصادی اعمال کردند تا مقاومت مردم رابشکنند وآنها را در مقابل نظام جمهوری اسلامی قراردهند اما مردم بسیار خوب ما، علی رغم برخی کاستی‌ها و مشکلات، پای اهداف وارمانهای انقلاب اسلامی ایستادند واین را به انحای مختلف نشان دادند که نقطه اوج این مقاومت و ایستادگی ، حضور پرشکوه و مقتدرانه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۹۷ بود که همه اقشار، پیر و جوان، زن و مرد زیربارش شدید باران در راهپیمایی شرکت کردند و بهترین سپاس وقدردانی ازاین مردم خوب به اینست که در سالجاری بسیار فعالانه‌تر و بهتر از گذشته به این مردم خدمت کنیم.

دکترمومنی‌زاده با بیان اینکه به لحاظ برقراری امنیت سال خوبی را پشت سرگذاشته ایم، افزود: توجه به اشتغال و حمایت از سرمایه گذار از اولویت‌های مهم در سال ۹۷ برای ایجاد فرصت شغلی بوده است، که دراین راستا اقدامات ارزشمندی در کارگروه اشتغال انجام گرفت و در سالجاری نیز باشتاب و جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۳ جلسه کارگروه اشتغال و بومگردی در شهرستان برگزار شد تا بتوانیم از ظرفیت‌های شهرستان برای رونق اشتغال بهره مند شویم، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات روستایی پرداخت گردید و درپی آن ۷۵۸ فرصت شغلی فراهم شد.

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: با پرداخت ۳۶ میلیارد تومان اعتبار در بخش اشتغال فراگیر و ایجاد ۳۶۷ فرصت شغلی در شهرستان شاهد یک خدمت ارزنده‌ای توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان رشت بوده ایم.

دکترمومنی‌زاده با اشاره به اینکه بومگردی از ظرفیت‌های بسیار خوب گردشگری در شهرستان رشت است ، ادامه داد:  باید در سالجاری از ظرفیت طرح های بومگردی در جهت تولید اشتغال بهره بیشتری ببریم، وی گفت: سال گذشته ۱۱۳ طرح در کمیته بومگردی شهرستان رشت مصوب شد، برای ۹۰ طرح موافقت اصولی صادر شد ، ۷۶ طرح به بانک معرفی شد و ۱۶ طرح موفق به دریافت تسهیلات شدند.
وی افزود: علیرغم فشار تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی که ملت و دولت درسال ۹۷ باان مواجه بودند، نه تنها در روند اداره کشور اختلال ایجاد نشد بلکه درهمین استان و در جریان سفر رییس جمهور و هیئت دولت به شهرستان طرح ها وپروژه های زیادی به بهره برداری رسید و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که در راس آنها طرح راه آهن قزوین رشت بود.
دکترمومنی‌زاده گفت: سال گذشته در شهرستان رشت ۶۵۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به وقوع سیل طی ایام تعطیلات نوروزی در برخی از استانها، بیان کرد: دو جلسه بزرگ جهت کمک به هموطنان سیل زده و آسیب‌دیده در فرمانداری رشت برگزار شد، ۳۱ میلیون تومان کمک نقدی از ادارات شهرستان جمع آوری شد، همچنین ۷ کامیون شامل مواد خوراکی، پوشاک، لوازم خانگی برای همطونان سیل زده ارسال ‌شد و بیش از ۲۳۰ میلیون تومان هم از طریق کمیته امداد و هلال احمر جمع آوری و ارسال گردید.

دکترمومنی‌زاده اظهار کرد: سال ۹۸ را در حالی شروع کردیم که از دغدغه‌های مشترک مردم و مسئولان، مباحث مربوط به اقتصاد، معیشت و اشتغال بود، ضرورتی که همواره در سال‌های گذشته نیز به عنوان یک اولویت مطرح بوده است وبراساس همین ضرورت امسال توسط مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری گردید.
وی ادامه داد: این نامگذاری دغدغه همیشگی را به یک مسئولیت شرعی و قانونی برای همه مسئولین و مدیران اجرایی تبدیل کرد، تحقق رونق تولید هم با شعار امکانپذیر نیست بلکه باید درپرتو یک عزم و اراده جمعی و مدیریت جهادی وکارشبانه روزی محقق شود .
فرماندار شهرستان رشت گفت: اگر می‌خواهیم شاهد رونق تولید باشیم باید  بر واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال در سطح شهرستان تمرکزکنیم، باید تلاش کنیم در سالجاری برای واحدهای فعال ظرفیت افزایی کنیم، واحدهای غیرفعال را فعال وواحدهای نیمه فعال را فعالترکنیم.
دکترمومنی‌زاده بیان کرد: همه مدیران باید برای سالجاری هدفگذاری و برنامه ریزی داشته باشند و نقش خود را برای رونق تولید تعریف وتبیین کنند و در همین راستا حرکت کنند. همچنین تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر و بوگردی امسال با شتاب بیشتری دنبال شود.
وی اضافه کرد: ایجاد اعتماد در سرمایه گذاران و تولیدکنندگان به انگیزه و اراده آنان در جهت افزایش تولید کمک می‌کند، آموزش عموم مردم و تولیدکنندگان دراستفاده ازظرفیتها ومنابع از راهکاری دیگر رونق تولید است.
وی با اشاره به اینکه در سالجاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، گفت: در پایان سالجاری انتخابات را در پیش داریم واین ماموریت مهم درسال ۹۸ نیز همچون انتخابات‌های گذشته برمدارقانون وعدالت، سالم ورقابتی و با مشارکت حداکثری مردم برگزارخواهد شد.