به گزارش صفیر گیلان؛ مسئول مرکز آموزشی و حمایتی کودک و خانواده گیلان در کارگاه آموزشی ” نحوه برخورد پلیس با کودکان کار و خیابان ” گفت: آموزش نحوه مواجهه پلیس با کودکان کار و خیابان می‌تواند نقش مؤثری در روند اصلاح و پروش آن‌ها ایفا کند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ” امیر دلیرشاد […]

به گزارش صفیر گیلان؛ مسئول مرکز آموزشی و حمایتی کودک و خانواده گیلان در کارگاه آموزشی ” نحوه برخورد پلیس با کودکان کار و خیابان ” گفت: آموزش نحوه مواجهه پلیس با کودکان کار و خیابان می‌تواند نقش مؤثری در روند اصلاح و پروش آن‌ها ایفا کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ” امیر دلیرشاد ” در کارگاه آموزشی ” نحوه برخورد پلیس با کودکان کار و خیابان ” که در سالن اجتماعات معاونت اجتماعی پلیس گیلان برای آموزش مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری‌ها برگزار شد کودکان کار و خیابان را شامل افراد زیر ۱۸ سال دانست که در خیابان‌ها و اماکن دیگر برای امرار معاش کار می‌کنند.
این مقام مسئول یکی از معضلات مهم اجتماعی را وجود کودکان کار در شهر رشت برشمرد و افزود: نزدیک به ۹۰ درصد کودکان کار از استان‌های دیگر کشور به گیلان مهاجرت کرده‌اند و تنها ۱۰درصد این کودکان بومی استان گیلان هستند.
مسئول مرکز آموزشی و حمایتی کودک و خانواده گیلان با اشاره به اینکه تنها در مرکز کودکان کار واقع در منطقه ” حمیدیان ” شهر رشت، ۱۲۰ کودک کار نگهداری می‌شود تصریح کرد: وظیفه این مراکز، شامل شناسایی و جذب این افراد و افزایش کیفیت زندگی آن‌ها است.
وی برخورد اولیه پلیس با این کودکان در حمایت و حل مشکلات آن‌ها را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: آموزش نحوه مواجهه پلیس با کودکان کار و خیابان می‌تواند نقش مؤثری در روند اصلاح و پروش آن‌ها ایفا کند.
در ادامه این کارگاه خانم ” طاهره کاظمیان ” مسئول مرکز پسرانه نگهداری از کودکان خیابانی شهر رشت، نگرش صحیح در مورد این کودکان در کنار برخورد مهربانانه از سوی کارکنان پلیس را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: رفتارهای مثبت پلیس باعث خواهد شد تا این کودکان در روزهای سخت خود، پلیس را پناهگاهی برای خود بدانند.
کاظمیان با بیان اینکه این کودکان تا قبل از رسیدن به سن کار به اجبار و از روی تحکم والدین برای کسب درآمد و امرار معاش وارد خیابان می‌شوند افزود: پلیس در بین ارگان‌های درگیر در مساله کودکان کار و خیابان از جمله سازمان‌هایی است که بیشترین همکاری را با بهزیستی دارد.