به گزارش صفیر گیلان؛مهندس دقیق مدیرکل محترم نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان به همراه مهندس اعصاری فرد سرناظر پروژه های غرب گیلان طی سفر یکروزه به شهرستان مرزی بندر آستارا در دیدار با فرماندار  این شهرستان که در محل دفتر فرماندار انجام گرفت با بیان اینکه حذف مدارس ناایمن از دغدغه های اصلی  من […]

به گزارش صفیر گیلان؛مهندس دقیق مدیرکل محترم نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان به همراه مهندس اعصاری فرد سرناظر پروژه های غرب گیلان طی سفر یکروزه به شهرستان مرزی بندر آستارا در دیدار با فرماندار  این شهرستان که در محل دفتر فرماندار انجام گرفت با بیان اینکه حذف مدارس ناایمن از دغدغه های اصلی  من می باشد،تصریح نمود:با برنامه ریزی انجام شده و به حول قوه الهی مدارس کانکسی آستارا جمع‌آوری می‌شوند.

وی اذعان داشت:سازمان نوسازی در تلاش است تا به ترتیب مدارس خشتی‌گلی، چوبی و کانکسی را حذف و به جای آن ساختمان آموزشی استاندارد احداث کند.

مهندس دقیق با بیان اینکه سازمان نوسازی در تلاش است تا به ترتیب مدارس خشتی‌گلی، چوبی و کانکسی را حذف و به جای آن ساختمان آموزشی استاندارد احداث کند افزود: در شهرستان آستارا سه مدرسه کانکسی وجود دارد که از محل اعتبارات ملی، کانکس جمع‌آوری و به جای آن ساختمان آموزشی بنا می‌شود.

وی اعتبار عمرانی جهت تخریب و بازسازی مدارس استان گیلان در سال گذشته را ۱۸ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: بخشی از اعتبار مذکور در شهرستان آستارا جهت تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های نوسازی هنرستان ۱۲ کلاسه فاطمیه و مقاوم‌سازی دبستان ۶ کلاسه شهید مسعودپی و پروژه دهخدا هزینه شده است.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در این دیدار نیز  اظهار داشت:مدارس پایه های رشد و پیشرفت در جامعه هستند و برای قرار گرفتن در مسیر توسعه پایدار باید به محیط مدارس توجه ویژه شود زیرا مدیران آینده کشور از همین مدارس رشد پیدا می کنند.

وی ادامه داد: اهمیت و تاثیر آموزش بر پویایی جامعه بر کسی پوشیده نیست و مسئولان با تلاش و جدیت باید نواقص موجود در حوزه محیط مدارس را در اولویت قرار دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان اظهار داشت: برای جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار که نمونه هایی از آن مدتی پیش در کشور اتفاق افتاده و باعث بروز خسارات مالی و جانی شده است باید به صورت جدی در مقاوم سازی و نوسازی مدارس ورود و عمل کنیم .

وی در ادامه افزود: اولویت بندی های صورت گرفته برای ترمیم بافت های فرسوده مدارس باید با نظر کارشناسان حوزه مورد نظر صورت گیرد و از سلیقه ای عمل کردن پرهیز شود.

حسن رستم‌زاد با بیان اینکه طبق نیازسنجی‌های صورت‌گرفته حدود ۱۵ واحد آموزشی در شهرستان آستارا نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی دارد وبرخی از مدارس این شهرستان تخریبی است افزود: از اداره‌کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان گیلان انتظار داریم درخصوص نوسازی مدرسه فردوسی سیبلی و حذف مدارس کانکسی، شهرستان آستارا را در اولویت قرار دهند.

مهندس دقیق مدیرکل محترم نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان پس از از جلسه از پروژه ها نیمه تمام این شهرستان بازدید کردند.

DSCN4925.JPG

DSCN4921.JPG

astara1398.jpg