به گزارش صفیر  گیلان؛ طلعت کاویانی- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی گفت و گوی  از اجرای بسیج ملی فشار خون در گیلان، همزمان با سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت الی ۱۵تیرماه خبر داد. مدیر روابط عمومی دانشگاه  با بیان این که امروزه، تغییر سبک زندگی و شیوع بیماری های غیر واگیر نظیر […]

به گزارش صفیر  گیلان؛ طلعت کاویانی- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی گفت و گوی  از اجرای بسیج ملی فشار خون در گیلان، همزمان با سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت الی ۱۵تیرماه خبر داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه  با بیان این که امروزه، تغییر سبک زندگی و شیوع بیماری های غیر واگیر نظیر فشار خون، بیماری های قلبی- عروقی، دیابت و انواع سرطان ها از چالش های پیش روی حوزه سلامت محسوب می شود. در این راستا تدوین برنامه هایی برای کنترل و پیشگیری از این بیماری ها و افزایش آگاهی اجتماعی در دستور کار وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

کاویانی  با بیان این مطلب که حدود ۴۰درصد از افراد دارای فشار خون بالا، از بیماری خود اطلاعی ندارند، خاطرنشان کرد: افراد زمانی متوجه مشکل فشارخون بالای خود می شوند که با بروز مشکلات شدیدتر جسمی نظیر حمله قلبی، حمله مغزی یا بیماری های مزمن کلیه مواجه می شوند.

وی هدف از اجرای بسیج ملی فشار خون را افزایش آگاهی مردم نسبت به خطرات فشارخون بالا عنوان کرد و یاد آور شد: مردم باید به فشارخون بالا به  عنوان یک عامل تهدیدکننده سلامتی، توجه داشته باشند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه  علوم پزشکی گیلان، توسعه فعالیت های بین بخشی، همکاری سازمان های سلامت محور  و مشارکت مردم استان و رسانه های جمعی را در اجرای موفق این طرح ضروری دانست و افزود: اطلاعات تکمیلی در خصوص برنامه بسیج ملی فشار خون متعاقبا اعلام خواهد شد.