به گزارش صفیر گیلان؛جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان این خبر افزود : درمان یکی ازخدمات شاخص سازمان به بیمه شدگان و مستمری بگیران و دفترچه های درمانی بمنزله شناسنامه عضویت در این خانواده بزرگ در جامعه تلقی میشود . ایشان همچنین اظهار داشت : در سال گذشته تعداد ٩۴٢ هزار و […]

به گزارش صفیر گیلان؛جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان این خبر افزود : درمان یکی ازخدمات شاخص سازمان به بیمه شدگان و مستمری بگیران و دفترچه های درمانی بمنزله شناسنامه عضویت در این خانواده بزرگ در جامعه تلقی میشود .

ایشان همچنین اظهار داشت : در سال گذشته تعداد ٩۴٢ هزار و ٨۶١ جلد دفترچه درمانی در شعب و کارگزاری های رسمی تامین اجتماعی سطح استان تامین اعتبار گردیده و برای ٨٣٣١ نفر دفترچه های المثنی صادر شد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه طی سال ٩٧ برای ٣٨٠۵۶ بیمه شده اصلی و تبعی جدید دفترچه درمانی صادر شده است اظهار داشت : این تعداد ۵/٨ درصد از مجموع اقدامات انجام شده دراین بخش را شامل گردیده و نسبت به سال ٩۶ از ۴/١ درصد رشد برخورد بوده است .

جمیل حق پرست دربخش دیگری از سخنان خود تجدید ۶٠۴ هزار و ۶۵٠ جلد دفترچه اتمام یافته بیمه شدگان و مستمری بگیران و اعضای خانواده آنان را بزرگترین گروه دراین حوزه برشمرده و اذعان داشت : دفترچه درمانی درزمره خدماتی است که به افراد تبعی و تحت تکفل نیز تعلق میگیرد .

شایان ذکر است درحال حاضر بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان میباشند .

ارائه بیش از ٣٢٠٠٠ لیست حق بیمه بصورت اینترنتی در هر ماه

جمیل حق پرست ، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه حرکت سازمان برای کاهش مراجعات غیرضروری و گام برداشتن در جهت ارائه خدمات بصورت غیرحضوری ازمهمترین اقدامات و اهداف در سالهای اخیر شمرده میگردد اظهار داشت : در حال حاضر ماهانه بیش از ٣٢٠٠٠ لیست حق بیمه از سوی کارفرمایان گیلانی بصورت اینترنتی ارسال میگردد .

مدیرکل تامین اجتماعی با بیان این مطلب اذعان داشت : این تعداد ارسال لیست اینترنتی عملاً سبب کاهش بیش از ٣٠ هزار مراجعه حضوری به واحدها در هر ماه و به تبع آن پائین آمدن رفت و آمدهای غیر ضروری و افزایش سرعت و کاهش خطاهای کاربری شده است .

ایشان افزود : در کنار خدماتی همچون مشاهده سوابق بیمه ای ، فیش مستمری و … که از سالها پیش در دسترس مخاطبان قرار گرفته است ، اجرای طرح ملی دکتر نوربخش با هدف توسعه و گسترش دامنه ارائه خدمات و تعهدات غیرحضوری در بخشهای کوتاه مدت ، ابلاغ ها ، درخواست سوابق ، اعتراض و… را باید ازبرنامه های شاخص سازمان برای رفاه حال شرکای اجتماعی خود و افزایش رضایتمندی آنان دانست .