به گزارش صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام(ره) توسط آیت الله طالقانی در تهران اقامه شد. وی ادامه داد: ۴۰ سال است نمازجمعه که از مواهب خدا […]

به گزارش صفیر گیلان؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام(ره) توسط آیت الله طالقانی در تهران اقامه شد.
وی ادامه داد: ۴۰ سال است نمازجمعه که از مواهب خدا و انقلاب اسلامی محسوب می شود به جامعه اسلامی ارزانی شده است.
امام جمعه رشت، نمازجمعه را قرارگاه ایمان و پایگاه مردم انقلابی و دردمند دانست و بیان کرد: نمازجمعه پایگاه خوبان است اما معنای آن نیست که بعضی ها برای حضور در نمازجمعه تعلل دارند افراد خوبی نیستند.
، با بیان اینکه نمازجمعه محل اطلاع رسانی حوادث داخلی و خارجی است، تصریح کرد: نمازجمعه نقش بی بدیل در تحریک عواطف و تهییج مردم به طرف ارزش های انقلاب است و این نقش بی بدیل را دشمن نیز درک کرده ضمن اینکه نمازجمعه پایگاه وحدت مردم ایران و ملت های کشورهای اسلامی است.
وی، پنجم مردادماه را سالروز آغاز عملیات پر فروغ مرصاد عنوان کرد و گفت: پس از عملیات مذکور منافقان آواره و سرگردان کشورهای دیگر شدند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ششم مردادماه سالروز گسترش زمین است، خاطرنشان کرد: طبق روایات زمانی که زمین را آب فرا گرفت، کعبه نخستین خشکی بود که از آب بیرون آمد و روزه گرفتن در روز دحوالارض و بهره بردن از ثواب بسیار در این روز تاکید شده است.
آیت الله فلاحتی به روز ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در ۶ مردادماه اشاره کرد و یادآور شد: با تبریک این روز به دست اندرکاران امر فنی و حرفه ای، امیدوارم کارآفرینان خروجی مراکز آموزش فنی و حرفه ای باشند.
وی با بیان اینکه حادثه خونین جمعه مکه در۹ مردادماه سال ۱۳۶۶ اتفاق افتاد، اظهار کرد: امام(ره) فرمودند که در وقت مناسب انتقام این روز را از آمریکا و آل سعود می گیریم و اکنون عربستان در یمن در حال خفه شدن است.
امام جمعه رشت به نشست مقام معظم رهبری با نیروهای مقاومت و حماس اشاره کرد و افزود: پیروزی بدون مقاومت به دست نمی آید و موضوع فلسطین به نفع مردم این سرزمین و دنیای اسلام تمام می شود.
آیت الله فلاجتی با بیان اینکه افول موریانه ای رژیم صهیونیستی را از درون شاهد هستیم، تصریح کرد: به دلیل فقدان رهبران توانمند، وجود رهبران خودفروخته و حمایت نکردن رهبران کشورهای اسلامی، ملت فلسطین هنوز به اهداف خود نرسیده است.
وی به وضعیت گیلان اشاره کرد و گفت: از وزیر محترم کشور تقاضا داریم و این موضوع بیان سخن مردم خوب و مهربان گیلان و نمازگزاران انقلابی است که اینقدر معرفی استاندار را به تاخیر نیندازید.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه نکند معرفی استاندار گیلان مانند انتخاب شهردار رشت شود، بیان کرد: البته اینگونه نخواهد شد و به طور قطع صدای ما به وزیر محترم کشور خواهد رسید.
آیت الله فلاحتی ادامه داد: تقاضا داریم هر چه سریع تر وضعیت استانداری در معرفی استاندار مشخص شود البته همان طور که در گذشته در این راستا عرض کردم، استاندار مومن، انقلابی، دارای اراده برای کار، فارغ از زدوبندها و نگاه های سیاسی و در مسیر انقلاب و ارزش ها در استان عزیز گیلان معرفی شود.
وی به برگزاری شورای فرهنگ عمومی گیلان اشاره کرد و گفت: موضوع های حجاب، هنجارها، هنجارشکنان و طرح های سالمسازی دریا به خوبی بررسی می شود و تمام مسئولان استان پای کار هستند.
امام جمعه رشت با قدردانی از قوای مسلح به ویژه نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و نیروی دریایی مستقر در گیلان، خاطرنشان کرد: طرح ناظر ۱ نیروی انتظامی به خوبی پاسخگوی کشف حجاب در خودروها بوده است.
آیت الله فلاحتی، کشف حجاب در خودرو را گناه، خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف عقاید مردم مسلمان دانست و یادآور شد: آینده گیلان را خوب می بینیم زیرا گیلانی ها مردمی عاقل، فهمیده و منطقی هستند و اگر بدانند طبق قانون و موازین اسلامی باید حجاب را در خودرو، معابر عمومی و سواحل رعایت کنند این امر را انجام می دهند.

وی با اشاره به واگذاری طرح های سالمسازی دریا، اظهار کرد: مسئولان دقت لازم در واگذاری طرح های سالمسازی را داشته باشند تا در آینده مشکلی ایجاد نشود و برخی افراد مدعی این مناطق نشوند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، دریا و ساحل را جزو انفال عنوان کرد و افزود: واگذاری ساحل دریا برای اجرای طرح های سالمسازی دریا و اشتغالزایی مشکلی ندارد اما طوری نشود که بعدها عده ای ادعای مالکیت داشته باشند.
آیت الله فلاحتی در ادامه با بیان اینکه محبت به فرزند یکی از راهکارها و روش های تربیتی در اسلام و قرآن است، تصریح کرد: الگودهی و الگوسازی دومین راهکار تربیت فرزند از دیدگاه اسلام است.
وی ادامه داد: انسان براساس خاستگاه درونی اش الگوپذیر و الگوخواه است بنابراین پیامبر اسلام(ص) الگویی شایسته برای تمام انسان ها محسوب می شود.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه الگوپذیری فرزند از اطرافیان و جامعه به دو گونه آگاهانه و غیر آگاهانه است، بیان کرد: در کودکی الگوگیری غیر آگاهانه است و فرزندان دوست دارند مانند افراد اطراف خود شوند بنابراین پدر و مادر باید مواظب رفتار خود باشند.
گفتنی است تعدادی از خادمان ستاد نماز جمعه رشت قبل از ایراد خطبه ها تجلیل شدند.