به گزارش صفیر گیلان؛سیدجلال سیدمحمدی در نشست خبری با خبرنگاران که در دفتر فرمانداری صومعه سرا برگزار شد با اشاره به مشکل کمبود آب کشاورزی در فصل زراعی امسال، گفت: ۱۰ درصد از مزارع شهرستان صومعه سرا با مشکل کمبود آب مواجه شدند. وی با بیان اینکه بیشتر مزارع شهرستان صومعه سرا کنال آبخور هستند، […]

 به گزارش صفیر گیلان؛سیدجلال سیدمحمدی در نشست خبری با خبرنگاران که در دفتر فرمانداری صومعه سرا برگزار شد با اشاره به مشکل کمبود آب کشاورزی در فصل زراعی امسال، گفت: ۱۰ درصد از مزارع شهرستان صومعه سرا با مشکل کمبود آب مواجه شدند.

وی با بیان اینکه بیشتر مزارع شهرستان صومعه سرا کنال آبخور هستند، افزود: با توجه به اینکه این شهرستان در انتخای این مسیر قرار دارد و به دلیل بروز مشکلات فراوان در مسیر با تنگناهای آبی در حوزه کشاورزی مواجه بودیم که خوشبختانه با عنایت خداوند و بارش باران بخشی از این مشکلات حل شد.

فرماندار صومعه سرا در طول این مدت سه چاه وارد مدار آبیاری مزارع شهرستان شد، گفت: شهرستان دارای ۴۷ چاه دیزلی بوده که مقدمات کار برای برق‌دار شدن آنها در دستور کار قرار دارد اما برای این کا نیازمند اعتبار هشت میلیارد تومانی هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه به کلنگ راه اندازی ایستگاه پمپاژ در سه روستای نوخاله، هندخاله و چمثقال در طی روزهای آینده انجام خواهد شد، تصریح کرد: چهار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح پیش بینی شده است.

سید محمدی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های شهرستان صومعه سرا در حوزه برق است، بیان کرد: البته در سال‌های اخیر اقدامات بسیاری خوبی در این حوزه در شهرستان انجام شده که در سطح استان بی نظیر است اما به رغم اقدامات صورت گرفته هنوز مشکلاتی وجود دارد و بیشترین گلایه‌ها در زمینه توزیع نادرست است.

وی نصب ۲۱ ترانس در حوزه روستایی و ۱۱ ترانس حوزه شهری با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و نصب ۱۷ کیلومتر کابل خودنگهدار با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان را بخشی از این اقدامات عنوان کرد و گفت:  ۷۷ روستای دارای مشکل در حوزه برق شناسایی شده که نیازمند ترمیم،  بهسازی و نصب ترانس هستند که از این تعداد تاکنون مشکل ۲۰ روستاها مرتفع شده است.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه در حوزه ورزشی نیز شش زمین چمن مصنوعی در شهرستان در حال اجرا است، افزود: سه ورزشی نیز با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی در روستاهای مرکیه پشتیر و نخاله اکبردر هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود.

وی در ادامه حضور مسئولان در سطح روستاها برای بررسی مشکلات و ارائه راهکار برای حل آنها را مهم‌ترین اولویت در شهرستان صومعه سرا عنوان و بیان کرد: به دنبال استمرار این حرکت هستیم. روزهای زوج هر هفته در یک بخش از شهرستان حضور می یابیم.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به حضور در ماه‌های گذشته شاهد حضور ۲۱ مدیرکل در شهرستان برای رفع مسائل و مشکلات، افزود: باید از ظرفیت مردم به ویژه در حوزه روستایی بهره‌گیری کنیم.

وی در ادامه به برنامه های هفته دولت در شهرستان صومعه سرا اشاره کرد و گفت: در هفته دولت ۱۷۱ پروژه با اعتبار حدود ۲۱ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

سید محمدی ادامه داد: از این تعداد ۲۷ پروژه در حوزه راهداری، ۱۰۶ پروژه در حوزه برق‌رسانی، اصلاح، نصب و توسعه، چهار طرح بوم‌گردی، سه پروژه صندوق کارآفرینی امید، ۱۱ پروژه پل و راه‌سازی، بهره برداری از ۳۴ مسکن مددجویی و طرح‌های پرورش ماهی و شهرسازی است.