اختصاصی/صفیر گیلان؛آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه شجاعت همراه با تدبیر باید پیشه اهالی رسانه باشد، گفت: بنده شخصا از ادب و نجابت اصحاب رسانه در گیلان تقدیر و تشکر می کنم. امام جمعه رشت ضمن تقدیر […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه شجاعت همراه با تدبیر باید پیشه اهالی رسانه باشد، گفت: بنده شخصا از ادب و نجابت اصحاب رسانه در گیلان تقدیر و تشکر می کنم.

امام جمعه رشت ضمن تقدیر از رسانه های گیلان در پوشش خطبه های نماز جمعه گفت: رسانه ها در برخورد با مردم و مسئولان بسیار دقیق باشند تا به اصل دین اسلام ضربه وارد نشود.

وی با اشاره به اینکه مسئله عقاید خرافی ، اعتقادات خرافی و باطل و بی اساس (موهومات) در برنامه‌های مذهبی ما واقعا آسیب‌زا است و حتی اندک آن‌هم کم است، اظهار داشت: این مسائل از خارج از دنیای اسلام و شیعه آمده است.

فلاحتی با تاکید بر اینکه  مبلغان و اهالی رسانه باید مدبرانه در مقابل موهومات بیاستندگفت: ما در ایام محرم شرمنده جوانان هستیم و انشاءالله خادمان و هیئت امناء مساجد برای ایجاد شور حسینی و پر رنگ شدن مساجد جوانان را تا پاسی از شب در مسجد نگهدارند.

 

امام جمعه رشت افزود: بنده نمی‌گویم به تکایا مبارزه بکنیم اما باید بصورت عقلانی آن‌ها را به سوی مساجد هدایت کنیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه باید کسانی که به رسانه‌ها مجوز می‌دهند به این موضوع دقت کنند که آیا رسانه‌های مجوزدار تاثیر خودشان را می‌گذارند یا خیر، گفت: نباید همه چیز را به حقوق، پول و مال محدود کنیم و این میدان باید به مجاهدان اصلی عرصه رسانه واگذار شود.

خبرنگاران در خط اول بیانگر دردهای مردم هستند

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه مسئولین امر باید به اصحاب رسانه توجه نمایند، گفت: باید از رسانه‌های مجازی حمایت شود تا رسانه‌های مجازی توان مبارزه با رسانه‌های معاند را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران در خط اول بیانگر دردهای مردم هستند، اظهار کرد: مسئولین وقتی به رسانه‌های مجوز می‌دهند آن رسانه را امین نظام می‌دانند پس باید به فضای رسانه کمک کنیم.

فلاحتی با بیان اینکه امپراطوری رسانه‌های دنیا چقدر می‌توانند از مشکلات آمریکا بگویند، گفت: رسانه‌ها باید ارزش‌های نظام را حفظ کنند و رسانه های کشور ما در کشور ی که مردم سالاری با قدرت اسلامی زندگی می کنند باید دقت ها را بیشتر کنند .

IMG100023

تبدیل روستاهای گیلان به قلعه با ورود گرشگر

ایشان در پاسخ به خبرنگار صفیر گیلان که خواستارشد تا نماینده ولی فقیه در گیلان با استفاده از تریبون نماز جمعه به داد روستاهای گیلان که بر اثر زمین خواری در حال تبدیل شدن به قلعه و ویرانه هستند گفت:روستا‌های گیلان در حال تبدیل شدن به ویرانه هستند و ما نباید به روستایی خود حمله کنیم چون روستایی دچار مشکلات مالی است، زمین خود را می‌فروشد. آن روستایی که ۵ میلیون در جیبش نبود یکدفعه ۲۰۰ میلیون تومان نصیبش شده و خوشحال می‌شود.

وی افزود: امروز هر فردی با باز نشستگی خود زمین روستایی ما را خریداری و با حصار کشی و ویلا سازی به نابودی روستا کمک می کند .

وی در ادامه سخنان خود به رواج زمین‌خواری در گیلان اشاره و بیان کرد: متاسفانه قیمت کم زمین در گیلان در مقایسه با پایتخت موجب شده تا این استان مورد طمع زمین‌خواران و عیاشان قرار گیرد.

امام جمعه رشت با اشاره بلامانع بودن خرید زمین برای تولید تصریح کرد: زمین‌های روستاهای گیلان به قیمت ناچیز توسط زمین‌خواران خریداری و بدون استفاده رها می‌شود که موجب ضربه‌ای غیرقابل جبران برای استان خواهد شد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه رسانه ها باید به روستاییان بفهمانند که زمین‌های خود را نفروشید، تصریح کرد: بومگردی یکی از راه‌های برون رفت از مشکل بیکاری است ولی باید با هرکاری که به ویرانگری اعتقادی و عقاید غیربومی بپردازد مبارزه کنیم.

ویتاکید کرد؛امروز کودکان روستایی با باز شدن درب ویلاهای غیر بومی ها علاوه بر اینکه حسرت می خورندبلکه ترکیب و پوشش این میهمانان ناخواسته خود چالش بزرگی در فرهنگ روستایی است.

فلاحتی با اشاره به اینکه متاسفانه مردان هم دارند بی‌حجاب می‌شود، اظهار کرد: سواحل را به افراد با مدت ۱۵ سال برای بوم گردی اجاره دادند و بنده تاکید دارم که مواظب باشید اینها بلای جان نظام نشود و ۱۵ سال دیگر طرف ادعای مالکیت نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اظهار داشت: باید در رسانه‌ها در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب کار شود و رسانه ها بخشی از فضای رسانه ای خود را به این موضوع اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه وحدت رویه در اصحاب رسانه موجب وموفقیت اصحاب رسانه در جامعه می‌شود، گفت: خبرنگار و اهل رسانه باید با دانش و حرفه‌ واقعیت را بگویند .

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه ما از اهالی رسانه شکایت نمی‌کنیم اما رسانه‌ها نباید سیاه‌نمایی کنند، گفت: بنده در خطبه‌های خود انتقاد می‌کنم اما هرگز سیاه‌نمایی نمی‌کنم و قائل به حذف مسئولین نیستم و از رسانه ها نیز انتظار  دارم با توجه به حرفه ای شدن ویرانگر نباشند بلکه اصلاح گر باشند.

امام جمعه رشت  با بیان اینکه مسئولین باید پاسخگوی اهالی رسانه باشند، گفت: بنده توهین به اصحاب رسانه را نمی‌پذیرم و مسئول اگر توان پاسخگویی را ندارد می تواند با معذرت خواهی و احترام به شما موضوع را جمع کند.

ایشان در پایان ضمن تقدیر ویژه و  مجدد از اصحاب رسانه گیلان بخاطر ادب،شخصیت،شجاعت گفت: قلم زدن همراه با تدبیر پیشه راه شما باشد.

تنظیم/زلیخا صفری راسته کناری