به گزارش صفیر گیلان،دکتر میرشمس مومنی زاده در جلسه شورای اداری شهرستان رشت ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت امام موسی کاظم(ع)، با اشاره به در پیش بودن هفته دولت که با نام شهیدان راه انقلاب؛ باهنر و رجایی عجین است، به تشریح برنامه های دولت در شهرستان پرداخت. وی با بیان اینکه ۶۱۵ طرح و […]

 به گزارش صفیر گیلان،دکتر میرشمس مومنی زاده در جلسه شورای اداری شهرستان رشت ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت امام موسی کاظم(ع)، با اشاره به در پیش بودن هفته دولت که با نام شهیدان راه انقلاب؛ باهنر و رجایی عجین است، به تشریح برنامه های دولت در شهرستان پرداخت.

وی با بیان اینکه ۶۱۵ طرح و پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۷۳ میلیارد تومان همزمان با فرارسیدن هفته دولت در سطح شهرستان رشت به بهره برداری می رسد، افزود: بر این ‌اساس ۴۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲۷ میلیارد تومان متعلق به بخش خصوصی و ۵۷۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴۶ میلیارد تومان متعلق به بخش دولتی است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه ۹۳ درصد از پروژه های هفته دولت به بخش دولتی و ۷ درصد از آن ها به بخش خصوصی اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: به طور مجموع یکهزار و ۴۷۷ فرصت شغلی شامل ۸۲۳ نفر اشتغال موقت و ۶۵۴ نفر اشتغال دائم در نظر گرفته شده است.

دکتر مومنی زاده اظهار داشت: پروژه های مذکور مرتبط با دستگاه های اجرایی مختلف شهرستان نظیر: شرکت های توزیع برق، برق منطقه ای، آبفار و گاز، مجموعه شهرداری، سازمان های جهادکشاورزی، میراث فرهنگی – صنایع دستی و گردشگری، بهزیستی و فنی و حرفه ای، شبکه بهداشت و درمان شهرستان، ادارات راه و شهرسازی، راهداری، کمیته امداد، صنعت و معدن، ورزش و جوانان و بنیاد مسکن و محدوده منطقه آزاد و مواردی از این قبیل است.

وی اضافه کرد: ۱۷۲ پروژه کمیته امدادی، ۱۶۱ پروژه مخابراتی، ۷۴ پروژه مرتبط با شرکت توزیع برق، ۴۱ طرح و پروژه در حوزه اداره راه و شهرسازی و ۲۴ پروژه در قالب اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اهم پروژه های قابل افتتاح در این ایام محسوب می‌گردد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ تحت عنوان سال رونق تولید، تاکید کرد: برای تحقق این مهم می بایست با تلاشی دسته جمعی و به طور جدی جهت فعالسازی واحدهای صنعتی، تولیدی و سرمایه گذاری و واحدهای نیمه فعال اقدام کنیم.

دکتر میرشمس مومنی زاده با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی دقیق و شفاف خدمات دولت، خاطرنشان کرد: همه مسئولان دستگاه های اجرایی اقدامات و فعالیت های دولت را جهت اطلاع مردم تشریح کنند.

وی تاکید کرد: همه مسئولان شهرستان در ایام هفته دولت در سطح شهرستان حضور فعال داشته باشند.

فرماندار رشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با شعار «گام دوم انقلاب، بی طرفی، انسجام ملی» که اسفندماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان گیلان برگزار می شود، گفت: انتظار می‌رود همه دستگاه های اجرایی همراه و همگام با فرمانداری شهرستان، مشارکتی فعال داشته باشند.

دکتر مومنی زاده «مشارکت»، «امنیت»، «سلامت» و «رقابت» را چهار رکن اساسی در انتخابات قلمداد کرد و با بیان اینکه «مشارکت» مهمترین امر در برگزاری انتخابات است، خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی فرمانداری شهرستان در ایام انتخابات، ایجاد بستر مناسب برای برگزاری سالم و بدون نقص انتخابات همراه با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است و در این خصوص‌ هیچ قصوری پذیرفته نیست.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت ستاد انتخابات کشور از اردیبهشت ماه سالجاری بطور رسمی آغاز شده است و هم اکنون جلسات ستاد انتخابات شهرستان در حال برگزاری است.

وی تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۱ قانون انتخابات، تمامی ادارات و نهادهای شهرستان موظف اند نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات خود را جهت هرچه بهتر برگزاری انتخابات در اختیار مجموعه فرمانداری شهرستان قرار دهند.