به گزارش  صفیرگیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در همایش شیرخوارگان حسینی(ع) که در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالحسین(ع) اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که فرزند خوب ریحانه و دسته گلی از طرف خدای متعال است. وی، فرزند را هدیه الهی نزد والدین عنوان کرد و افزود: […]

به گزارش  صفیرگیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در همایش شیرخوارگان حسینی(ع) که در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالحسین(ع) اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که فرزند خوب ریحانه و دسته گلی از طرف خدای متعال است.


وی، فرزند را هدیه الهی نزد والدین عنوان کرد و افزود: نخستین وظیفه پدر و مادر نسبت به فرزند دوست داشتن است زیرا فرزندان در نبود والدین به یاد آنها هستند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه اطعام فرزندان با غذای حلال از جمله وظایف والدین محسوب می شود، تصریح کرد: اجازه ندهید بدن کودکان تان با غذای حرام رشد کند.
آیت الله فلاحتی بر انتخاب نام نیک برای فرزندان توسط والدین تاکید کرد و گفت: انتخاب نام نیکو و خوب توسط پدر و مادر برای فرزندان حائز اهمیت است.
وی با اشاره به سخنان امیرالمومنین امام علی(ع) مبنی براینکه به فرزندان تان قرآن بیآموزید، بیان کرد: تلاش کنید فرزندان با کلام خدا آشنا شوند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، انتخاب همسر مناسب برای فرزندان در زمان مناسب را مهم دانست و خاطرنشان کرد: پدر و مادر باید از فرزند خود در نوجوانی و جوانی حمایت کنند تا در مسیر صحیح به رشد و تعالی برسند.
آیت الله فلاحتی با تاکید بر احترام والدین نسبت به فرزند، یادآور شد: پدر و مادرها وظیفه دارند فرزندان خود را بندگان خوب خدا تربیت کنند.