به گزارش صفیر گیلان، پیش از ظهر یکشنبه خبرنگاران رسانه‌های مکتوب و مجازی عضو سازمان بسیج رسانه‌ استان گیلان از فعالیت‌های محرومیت زدایی سپاه قدس گیلان در منطقه معلولین شهرستان رشت بازدید کردند. رئیس بسیج رسانه گیلان در حاشیه این بازدید با تاکید بر نقش رسانه در انعکاس فعالیت‌های سپاه قدس گیلان در محرومیت زدایی سه منطقه از شهرستان های […]

به گزارش صفیر گیلان، پیش از ظهر یکشنبه خبرنگاران رسانه‌های مکتوب و مجازی عضو سازمان بسیج رسانه‌ استان گیلان از فعالیت‌های محرومیت زدایی سپاه قدس گیلان در منطقه معلولین شهرستان رشت بازدید کردند.

رئیس بسیج رسانه گیلان در حاشیه این بازدید با تاکید بر نقش رسانه در انعکاس فعالیت‌های سپاه قدس گیلان در محرومیت زدایی سه منطقه از شهرستان های رشت، لاهیجان و لنگرود، اظهار کرد: اقدامات سپاه مربوط به حوزه هایی است که نیازمند توجه بیشتری بویژه در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، تفریحی، ورزشی، معیشت است.

سرهنگ مهدی پارسا با اشاره به عضویت ۱۰۰ نفر از عکاسان و خبرنگاران افتخاری در بسیج رسانه در حوزه محرومیت زدایی، گفت: تشویق و ترغیب سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای همکاری با سپاه قدس در راستای رفع مشکلات و محدودیت‌های مناطق محروم هدف اصلی از تشکیل این تیم رسانه‌ای است.

عدم وجود امکانات بهداشتی و زیرساختی در منطقه معلولین رشت

جانشین معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان با اشاره به اقدامات چهار ساله سپاه در زمینه محرومیت‌زدایی، اظهار کرد: سپاه قدس گیلان با توجه به محرومیت منطقه معلولین رشت از زیرساخت‌ها و امکانات بهداشتی و درمانی و همچنین ریشه کن کردن اعتیاد در بخش‌خا و حوزه‌ها مختلف اقداماتی را انجام داده است.

رحیم عشقی نژاد با بیان اینکه حوزه‌های درمانی و  بهداشت، خدمات عمومی، ورزشی، تامین آب شرب، فاضلاب و آسفالت از جمله بخش‌های محرومیت‌زدایی سپاه رد این منطقه بوده است، افزود: منطقه معلولین با ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ هزار خانوار و فاصله کوتاه از مرکز شهر متاسفانه در بسیاری از بخش‌های زیرساخت با محرومیت مواجه است.

وی با اشاره به راه‌اندازی راه‌اندازی یک کانون فرهنگی و تربیتی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در این منطقه که بخشی از نیازهای آن را تأمین کرده است، گفت: این منطقه فاقد مدرسه، پارک، فضای ورزشی، فضای سبز، مسجد بوده و تنها یک درمانگاه برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی وجود دارد.

عشقی نژاد با تاکید بر تعویض نام منطقه معلولین برای هویت، آرامش روانی و اجتماعی مردم، تصریح کرد: سازمان اوقاف در زمینه تکمیل مسجد، شهرداری در راستای زیباسازی کوچه‌ها، آسفالت و تامین زیرساخت‌های این منطقه، علوم پزشکی برای ایجاد درمانگاه و مرکز درمان و سایر سازمان در راستای تامین باقی نیازها و زیرساخت‌های این منطقه باید وارد عمل شوند.

جلب اعتماد مردم هدف اصلی اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی

مدیر محله معلولین رشت نیز در ادامه این بازدید با تاکید بر انعکاس اقدامات سپاه قدس گیلان در راستای محرومیت زدایی در منطقه معلولین شهرستان رشت، اظهار کرد: منطقه معلولین بعنوان یک منطقه محروم شناخته می شود و انعکاس اخبار و اقدامات سپاه نباید به شکلی باشد که سبب تحقیر مردم این منطقه شود.

حجت الاسلام سیدعلی مهدوی ادامه داد: برای تشخیص درد، کمبود و مشکلات مردم این منطقه جلسات هم اندیشی با معتمدین محل، گروه‌های رسمی و غیر رسمی برگزار شده است.

وی با تأکید بر لزوم جلب اعتماد مردم در راستای انجام اقدامات زیرساختی، هویت سازی، بیان کرد: شش معاونت شامل معاونت‌های سازندگی، فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، مالی و پشتیبانی متناسب با مشکلات این منطقه تشکیل شده است.

حجت الاسلام مهدوی طرح اوقات فراغت را شروع فعالیت معاونت فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: جامعه هدف مستقیم اقدامات فرهنگی، تربیتی و اجتماعی نوجوانان و جامعه غیرمستقیم والدین هستند که تاکنون ۳۲۰نفر از خواهران و برادران جذب شده‌اند که در هر معاونت بطور دائمی ۴۰نفر عضو ثابت و فعال حضور دارند.

مدیر محله معلولین رشت درباره فعالیت‌های معاونت فرهنگی، ترتیبی و اجتماعی گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی، احکام، تئاتر، برپایی نماز جماعت، مراسم هفتگی و مناسبتی که جامعه هدف در اینگونه فعالیت ها مردم هستند.

وی برگزاری اردوهای داخل و خارج استانی، استخر و مسابقات فوتبال و فعالیت‌های اجتماعی، ویزیت رایگان بخشی برنامه‌های اجرا شده رد این منطقه اعلام کرد و ادامه داد: هدف اصلی جلب اعتماد و ایجاد امید در مردم است.

/مهر