به گزارش صفیر گیلان، عباس اهرابی صبح سه شنبه در دیدار با رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های این نهاد ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد است، افزود: همکاری مرکز توسعه نوغانداری کشور در راستای احیای این صنعت و همچنین ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد […]

به گزارش صفیر گیلان، عباس اهرابی صبح سه شنبه در دیدار با رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های این نهاد ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد است، افزود: همکاری مرکز توسعه نوغانداری کشور در راستای احیای این صنعت و همچنین ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد می تواند تأثیرگذار باشد.

وی در ادامه افزود: در همین راستای کمیته امداد استان گیلان آمادگی دارد با همکاری این مرکز ۴ هزار جعبه تخم نوغان در میان مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال آینده توزیع کند.

اهرابی باتأکید بربهره‌گیری از ظرفیت‌ها دورن و برون سازمانی برای برای احیای صنعت ابریشم گیلان با همکاری مرکز توسعه نوغانداری کشور، گفت: به همین منظور و برای ایجاد اشتغال مددجوبان تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه برای پرورش کرم ابریشم از محل اعتبارات اشتغال روستایی و صندوق اشتغال نیازمندان پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه مددجویانی که در زمینه صنعت نوغانداری فعال هستند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند، تصریح کرد: مددجویان ساکن روستاها شرایط بهتری برای فعالیت در این زمینه دارند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از روستاییان به دلیل نداشتن شغل و درآمد به شهرها مهاجرت می کنند، تصریح کرد: کمیته امداد تلاش می کند تا با ایجاد فرصت‌های شغلی از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کند.