به گزارش صفیر گیلان؛شهرود امیرانتخابی از تهدید یونسکو مبنی بر پس گرفتن امتیاز شهر خلاق خوراک جهان از شهرداری رشت خبر داد و گفت: این اتفاق به این علت افتاده که در سال‌های اخیر و پس از ثبت شدن نام رشت در جمع شهرهای خلاق خوراک جهان هیچ کار مثبتی در این زمینه انجام نشده […]

به گزارش صفیر گیلان؛شهرود امیرانتخابی از تهدید یونسکو مبنی بر پس گرفتن امتیاز شهر خلاق خوراک جهان از شهرداری رشت خبر داد و گفت: این اتفاق به این علت افتاده که در سال‌های اخیر و پس از ثبت شدن نام رشت در جمع شهرهای خلاق خوراک جهان هیچ کار مثبتی در این زمینه انجام نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه شهرداری رشت برای از دست ندادن این امتیاز باید به سرعت یکسری مستندات به یونسکو ارائه دهد گفت: شهرداری می‌تواند اقداماتی که میراث فرهنگی در حوزه خوراک شناسی انجام داده است را دریافت و سپس آن را در قالب مستندات در اختیار نماینده یونسکو در ایران قرار دهد. امیدواریم با انجام این اقدامات، امتیاز شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک جهان از دست نرود.

مدیرکل میراث فرهنگی با بیان اینکه عدم وجود شهردار به مدت طولانی، نبود ثبات مدیریتی لازم و عدم برنامه‌ریزی درست از جمله دلایلی است که نتوانستیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم گفت: یونسکو، شهرداری رشت را دستگاه مسئول می‌داند و اداره کل میراث فرهنگی گیلان مسئولیتی در این زمینه ندارد.

وی عدم ورود گردشگر خارجی به استان گیلان و شهر رشت با هدف مشاهده شهر خلاق خوراک جهان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: برخلاف شهر رشت که از سال ۹۴ تاکنون هیچ استفاده‌ای از این فرصت جهانی نکرده است بسیاری از شهرهای دیگر دنیا با یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی میزبان میلیون‌ها گردشگر خارجی بوده‌اند.

سفره غذا جشنواره غذا رشت جشنواره