به گزارش پایگاه صفیر گیلان، «اسفندیار ضیائی» با اعلام این خبر گفت: ویژه‌برنامه‌های این روز‌ها با شعار «حال‌خوش‌خواندن» در تمامی مراکز فرهنگی هنری این نهاد برگزار‌ می‌شود و توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان نسل کودک و نوجوان، از اهداف فعالیت‌های بیست‌ و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی به‌شمار‌ می‌رود. مدیر‌کل کانون پرورش فکری […]

به گزارش پایگاه صفیر گیلان، «اسفندیار ضیائی» با اعلام این خبر گفت: ویژه‌برنامه‌های این روز‌ها با شعار «حال‌خوش‌خواندن» در تمامی مراکز فرهنگی هنری این نهاد برگزار‌ می‌شود و توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان نسل کودک و نوجوان، از اهداف فعالیت‌های بیست‌ و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی به‌شمار‌ می‌رود.

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم‌چنین ارتقای سطح مهارت‌های زندگی به واسطه مطالعه، تقویت سواد‌ِ خواندن و افزایش گستره‌‌ی دید و عمق‌بخشی به نگاه آینده‌سازان در سایه کتاب‌خوانی و نقد کتاب را از دیگر اولویت‌های برنامه‌ریزان برشمرد و این فعالیت‌ها را گامی در مسیر نیل به اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست.

ضیائی به‌ تشریح فعالیت‌های کانون پرورش فکری استان گیلان در هفته کتاب و کتاب‌خوانی پرداخت و «دعوت از مدارس و برپایی کارگاه‌ فعالیت‌های کتاب‌محور»، «برپایی نمایشگاه کتاب و آثار کتاب‌محور» و «اجرای برنامه‌‌ کتاب‌خانه‌های پستی، سیارشهری و روستایی کانون در مناطق کم‌برخوردار» را از جمله این برنامه‌ها خواند.

این مدیر فرهنگی در همین حال، «دعوت از فعالان عرصه‌ کتاب و کتاب‌خوانی» و «ایجاد فرصت‌ هم‌نشینی کودکان و نوجوانان با صاحبان قلم و اندیشه» را از اولویت‌ها عنوان‌ کرد و از«برگزاری نشست تخصصی مربیان فرهنگی کانون با حضور نویسندگان» خبرداد.

«برگزاری نشست تخصصی مشترک و مشارکت با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برپایی نمایشگاه استانی کتاب»، «تجلیل از ارایه‌دهندگان طرح‌های برگزیده در حوزه بسط و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی» و «قدردانی از مربیان و اعضای کتاب‌خوان»، از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی کانون است که در سخنان ضیائی مورد توجه قرار گرفت.

او هم‌چنین اشاره‌ای به رسالت‌ کانون در ارایه‌ خدمات فرهنگی به تمامی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی داشت و با اشاره به فعالیت‌های مراکز فراگیر کانون در شهرستان‌های رشت و رودسر گفت: تشویق و ترغیب کودکان با نیاز‌های ویژه و اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور برای آنان از برنامه‌هایی نیز در دستور کار قرار دارد.

قدردانی از تمامی دستگاه‌ها و گروه‌های مردم نهاد همراه با کانون و دعوت از مخاطبان برای شرکت در فعالیت‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، پایان‌بخش سخنان ضیائی بود.

شایان ذکر است، «کتاب و پایتخت کتاب ایران»، «کتاب‌خانه، کانون فرهنگی محله»، «کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار»، «وقف کتاب، ترویج کتاب‌خوانی»، «مدرسه کتاب محور، دانش‌آموز کتاب‌خوان»، «کودک، کتاب، آینده»، «کتاب، مبنای تمدن»، «کتاب، رسانه و فضای مجازی» و «کتاب‌فروشی، پاتوق فرهنگی» عناوین روزهای هفته کتاب و کتاب‌خوانی است که از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان سال جاری در سراسر کشور برگزار‌ می‌شود.