به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر فومن دیدار کرد. در این نشست که به منظور رسیدگی به مسائل شهرداری و شورای اسلامی شهر فومن در دفتر فرماندار شهرستان برگزار شد، پیرامون مسائل جاری شهر فومن، سد معبر، ترافیک، صیانت از حقوق شهروندی، درآمد پایدار، ساماندهی و […]

به گزارش صفیر گیلان؛محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر فومن دیدار کرد.

در این نشست که به منظور رسیدگی به مسائل شهرداری و شورای اسلامی شهر فومن در دفتر فرماندار شهرستان برگزار شد، پیرامون مسائل جاری شهر فومن، سد معبر، ترافیک، صیانت از حقوق شهروندی، درآمد پایدار، ساماندهی و ایمن سازی رودخانه داخل شهر و همچنین سایر پروژه های عمرانی شهرداری بحث و گفتگو شد.

 زهرا نظری؛بهبود عملکرد دستگاه ها در سایه نظارت محسوس یا نامحسوس خدمات رسانی ادارات 
رئیس شورای اسلامی شهر فومن در این جلسه با بیان این که حضور مستمر روسای ادارات در محل کار و ارائه خدمات به شهروندان به شیوه شایسته شان و منزلت مراجعین از مصادیق حقوق شهروندی است، خواستار افزایش نظارت بر عملکرد ادارات و صیانت از حقوق شهروندی و پاسخدهی اقناعی به مراجعین شد و افزود: نظارت محسوس یا نامحسوس بر شیوه خدمات رسانی ادارات موجب بهبود عملکرد دستگاه ها و افزایش رضایت عمومی از استمرار فعالیت ادارات خواهد شد.
وی افزود: با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال، افزایش نشاط و آرایش محیطی شهر به شیوه ای جذاب برای گردشگران به طور فزاینده ای حائز اهمیت می شود.
نظری ضمن بیان این که رفع گره های ترافیکی و نقاط شلوغ در خیابان ها و مسیرهای اصلی شهر از طریق سیاست های راهگشا در شورای ترافیک شهرستان ضرورت دارد، خواهان رسیدگی به موارد تخلف و سد معبر در سطح شهر شد که باعث ترافیک می شود.
وی با بیان این که درخصوص دریافت خدمات شن ریزی در برخی کوچه ها مطالبه مردمی زیادی وجود دارد، خواستار رسیدگی به این مساله با مساعدت سایر دستگاه های متولی شد.
رئیس شورای اسلامی شهر فومن در انتها اظهار کرد: کمبود منابع مالی و درآمدهای پایدار موجب مشکلاتی در پرداخت تعهدات شهرداری شده است که مستلزم چاره اندیشی می باشد.

علیدوست؛شورای شهر، ضربه گیر ادارات
علیدوست عضو شورای اسلامی شهر فومن در این جلسه با بیان این که همکاری میان ادارات و دستگاه ها و همدلی میان مسئولین امری اساسی در رفع نیازها و مشکلات مردم است، خواستار تثبیت جایگاه شورای شهر در نظام اداری و تحکیم موقعیت منتخبان شهر در ساختار مدیریتی شد.
وی افزود: اداره شهر مستلزم نظارت بر اجرای صحیح قانون است و از این رو وظیفه شورای شهر و شهردار در برخورد با معضل سد معبر را مورد اشاره قرار داد و افزود: عده ای در این شهر با سد معبر مزاحم مردم می شوند که مستلزم رسیدگی مراجع قانونی به موارد تخلف است.
علیدوست با بیان این که شورای شهر، به مثابه ضربه گیر ادارات است، به این نکته پرداخت که شورای شهر می تواند بخشی از مطالبات و نیازهای عمومی را از طریق سازوکارهای مربوطه به دستگاه های مسئول از جمله فرمانداری منعکس کند.
وی در ادامه به لازمه سنددار شدن برخی املاک فاقد سند در سطح شهر پرداخت.
علیدوست عوارض نوسازی را بهترین منبع درآمد برای بودجه شهرداری دانست و افزود: پیگیری جدی این امر تمام مشکلات و کمبودهای درآمدی شهرداری فومن را رفع می کند.
عضو شورای شهر در این نشست خواهان رسیدگی به معضل سگ های ولگرد در شهرستان شد و ضمن اشاره به محدودیت های موجود، بهره گیری از ظرفیت قانونی فرمانداری را خواستار شد.

محمدی؛از بدنه فربه شهرداری به سوی بدنه چابک حرکت کنیم

شهردار فومن با بیان این که در زمان آغاز تصدی شغل خود، شهرداری بالغ بر ۸ میلیارد تومان بدهکاری داشت، اظهار کرد: با اقدامات و تلاش های انجام شده در تلاش برای کاهش این میزان هستیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات دیگر پیش روی شهرداری افزود: اکنون در بحث نیروی انسانی به جای چابکسازی بدنه با فربه شدن بدنه اداری و کارکنان مواجهیم.
محمدی بخشی از اقدامات انجام شده در گذشته در حوزه پروژه های عمرانی را خطرآفرین دانست و افزود: با سیاستگذاری های جدید در صدد بهبود رویه های قبلی و رعایت اصولی ایمنی در برنامه های عمرانی هستیم.
وی با اشاره به نزدیکی دهه مبارک فجر و وظیفه شهرداری در انجام آرایش فضایی شهری افزود: با وجود تمام مشکلات مالی، اهتمام داریم که در دهه فجر سال جاری بهترین اِلمان و یادمان شهری را فراهم کنیم.

نعمتی عضو شورای شهر نیز در این جلسه خواستار رسیدکی به مشکلات ترافیکی و حمل و نقل شهری شد و افزود: تعیین جایگاه ویژه برای تاکسی های برون شهری از مشکلات تاکسیرانان شهر فومن خواهد کاست.
احمدزاده عضو دیگر شورای اسلامی شهر فومن با اشاره به این که تمام گاراژها در شعاع ۱۰۰ متری میدان شهرداری قرار دارد، خواستار راهکار مناسبی جهت رفع این مشکل شد.
وی همچنین خواستار پیگیری مسئولین برای اجرایی شدن برنامه احداث پارک جنگلی کاس احمدان و توسعه فضای گردشگری با استفاده از منابع و ظرفیت های طبیعی شهرستان شد.

سندی عضو شورای شهر فومن ؟!!!!!!!!!!!!
تاکید فرماندار بر ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری فومن
محمد رضا محسنی فرماندار شهرستان فومن در این نشست با بیان این که در مسائل شهری در کنار اعضای شورای شهر خواهیم بود، خواستار مستمر بودن چنین جلساتی شد و افزود: دعوت از روسای ادارات در جلسات شورای شهر موجب تسریع در رفع مشکلات و مطالبات مردم خواهد بود.

فرماندار شهرستان با تاکید بر لزوم رعایت شئونات و نظم اداری در ادارات و دستگاه های اجرایی، اهمیت پاسخگویی به مردم و رعایت حقوق شهروندان توسط روسای ادارات را مورد توجه قرار داد.
وی در ادامه افزود: البته تعامل و همراهی با توجه به مقتضیات زمانی و مشکلات جامعه را باید در رسیدگی به امور ادارات لحاظ کرد.
فرماندار شهرستان با اشاره به بحث شن و ماسه در شهرستان اظهار کرد: اگر نگاه ما مبتنی بر انجام کار و اقدام موثر باشد، حتی با منابع موجود نیز می توان امورات را به پیش برد.
وی با بیان این که اثرگذاری و برنامه محوری در جلسات حائز اهمیت است، خواستار توجه به مهم ترین مطالبات شهر در قالب برنامه های نتیجه محور شد.
محسنی با اشاره به لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت ها برای رفع مزالبات مردم افزود: باید از اعتبارات ملی با پیگیری مسئولین شهرستان و استان جهت تکمیل پروژه ها استفاده نمود.
فرماندار شهرستان فومن درخصوص مشکل سد معبر در شهر فومن اظهار کرد: نباید به یکبار از اقدامات سلبی استفاده کرد و ابتدا باید با انجام بازرسی ها و بازدیدهای میدانی مقدمات رسیدگی قانونی به معضلات را ضمن دادن فرصت به مشاغل و اصناف فراهم کرد و البته شهرداری نیز باید اقدامات خود را از یک نقطه آغاز کند و نسبت به ساماندهی دستفروشان سطح شهر طبق برنامه ای مدون پس از تعیین مکان مناسب اقدام کند.
محسنی، استفاده از ظرفیت هم افزایانه سایر دستگاه ها و مجریان قانون در رسیدگی به معضل سد معبر را مورد توجه قرار داد.
اشاره به مساله وجود سگ های ولگرد نیز از دیگر مطالب مطرح شده توسط فرماندار فومن بود و در این خصوص اظهار کرد: تعیین نقاط مناسب برای ایجاد پناهگاه گام اول در رسیدگی به این مساله است که از همان زمان حضور اینجانب در شهرستان، از طریق منابع طبیعی زمین مناسب در اختیار شهرداری گذاشته شد.
محسنی در رابطه با سند دار شدن املاک شهری اظهار کرد: این مساله با برگزاری نشست ها و جلسات مربوطه با مسئولین و دست اندرکاران شهرستان، قابل پیگیری خواهد بود.
فرماندار شهرستان به مسائل و مشکلات موجود برای شهرداری ها پرداخت و ابداع راهکارهای عملی برای ایجاد منابع درآمدی پایدار در شهر فومن از جمله دریافت عوارض نوسازی را مورد توجه قرار داد و خواستار این شد که شهرداری از ظرفیت های مختلف برای انجام تعهدات خود بهره بگیرد.
وی در انتهای اظهارات خود پیش بینی افق بلندمدت ده یا بیست ساله در نقشه جامع شهر را ضرورت و اقتضائی دانست که نتایج و آثار مثبت آن در آینده احساس خواهد شد و مستلزم برگزاری نشست ها و پیگیری های کارشناسانه آتی خواهد بود.