اختصاصی/صفیر گیلان؛میرشمس مؤمنی زاده پیش از ظهر امروز  پنجشنبه(۱۰ بهمن) در نشست خبری در سالن اجتماعات فرمانداری رشتگفت: همزمان با ایام دهه مبارک فجر ۲۵۲ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰۳ میلیارد تومان در شهرستان رشت به بهره برداری می رسد که برای ۲۲۸۳ نفر فرصت شغلی ایجاد می کند. وی در ادامه افزود: از این تعداد ۲۰۴ […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛میرشمس مؤمنی زاده پیش از ظهر امروز  پنجشنبه(۱۰ بهمن) در نشست خبری در سالن اجتماعات فرمانداری رشتگفت: همزمان با ایام دهه مبارک فجر ۲۵۲ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰۳ میلیارد تومان در شهرستان رشت به بهره برداری می رسد که برای ۲۲۸۳ نفر فرصت شغلی ایجاد می کند.

وی در ادامه افزود: از این تعداد ۲۰۴ پروژه مربوط به بخش دولتی بوده که بیش از هزار و ۴۶ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.

مومنی زاده در تشریح پروژه‌های این شهرستان برای ایام الله دهه فجر، گفت: عملیات اجرایی و کلنگ زنی ۱۲ پروژه عمرانی و مدیریت شهری با اعتبار ۶۱۰ میلیارد تومان، ۱۵۲ پروژه عمران شهری و روستایی با اعتبار ۲۳۱ میلیارد تومان شامل اجرای طرح هادی آسفالت جاده‌های مواصلاتی، بهسازی و ترمیم جاده‌های شهری و روستایی و تقویت گاز و آب شهری بخشی از طرح‌های این شهرستان در ایام دهه فجر است.

فرماندار رشت با بیان اینکه در حوزه شهری و روستایی نیز ۳۶ طرح اقتصادی مربوط به بخش خصوصی با اعتبار هزار و ۴۶ میلیارد تومان، ۱۵۲ پروژه عمران شهری و روستایی با اعتبار ۲۳۳ میلیارد تومان  افتتاح که شامل به سازی جاده‌ها، توسعه شبکه تقویت آب شهری نیز در این ایام افتتاح می‌شوند.

وی ظرفیت های گردشگری را فرصت خوبی برای توسعه اقتصادی شهرستان دانست و افزود: با افزایش ظرفیت های گردشگری ماندگاری مسافران در شهرستان افزایش می یابد، با توجه به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز اماکن اقامتی و گردشگری برای میزبانی از مسافران آماده می شوند.

مؤمنی زاده با اشاره به بهره برداری از ۱۵ پروژه سازمان صنعت و معدن با اعتبار هزار و ۱۳ میلیارد تومان در خصوص احداث واحدهای تولیدی، افزود: سه پروژه با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان شامل طرح تجهیز اراضی و افتتاح واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی نیز افتتاح خواهد شد.

فرماندار رشت به بهره برداری از چهار پروژه حوزه آموزش نیز در این شهرستان اشاره کرد و گفت: برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌ها یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی بهره برداری از پنج پروژه ورزش و جوانان با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان اعم از زمین چمن مصنوعی در روستاها، پیست دوچرخه سواری و تعداد ۵۲ پروژه در فصل حمایتی با هزینه کرد ۴ میلیارد تومان برای احداث مسکن مددجویان، احداث واحدهای خدماتی جامعه معلولین را از دیگر پروژه‌های پیش بینی شده اعلام کرد.

مؤمنی زاده همچنین به اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی و مذهبی در این ایام نیز اشاره و اظهار کرد: بیش از دو هزار برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی در شهرستان رشت پیش بینی و اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از طرح‌ها و پروژه‌های دهه فجر امسال در رشت دو هزار و ۲۸۳ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد، گفت: از این تعداد هزار و ۵۱۳ فرصت شغلی موقت و ۷۷۰ اشتغال دائم است.

فرماندار رشت ادامه داد: امسال از نظر تعداد پروژه‌ها با کاهش ۲۳ درصدی و از نظر میزان اعتبار و اشتغال زایی نیز به ترتیب با افزایش ۵۲ درصد و ۱۱ درصدی مواجه هستیم.

فرماندار رشت بیان کرد: با توجه به اینکه در فصل زمستان هستیم و بارش شدید برف و باران دور از انتظار نیست لذا دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران در آماده باش قرار گیرند.

وی اردوهای راهیان نور را فرصتی برای تقویت باور ایثار و شهادت عنوان و تصریح کرد: از اردوهای راهیان نور حمایت کنیم زیرا این اردوها سرمایه گذاری معنوی و فرهنگی محسوب می شوند.

وی انتخابات را نماد مشارکت سیاسی مردم و تعیین سرنوشت کشور دانست و افزود: تاکنون فرآیند انتخابات به خوبی پیش رفته، براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات در این ماموریت ملی همه دستگاه ها موظف به همکاری ملی با فرمانداری هستند.

فرماندار رشت تاکید کرد: مدیران دستگاه های دولتی از فعالیت له یا علیه کاندیدا اجتناب کنند، اما کارکنان در ساعات غیراداری می توانند فعالیت داشته باشند.

وی مشارکت حداکثری، امنیت و رقابت را از ارکان انتخابات دانست و گفت: وقتی در انتخابات همه نوع سلیقه ای حضور یابد، مشارکت و رقابت هم افزایش می یابد که امیدواریم میدان انتخابات برای مردم وسیع باشد زیرا مشارکت حداکثری موجب عزت و اقتدار ملت خواهد بود.

در پایان این نشست میر شمس مومنی‌زاده ضمن تقدیر از زحمات مصطفی پاکزاد مدیر سابق روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشت، با ابلاغ حکمی یاسر علیجانی پورحسینی را به عنوان مدیر جدید روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشت منصوب کرد.

225a11c4-94d2-462d-98a5-a4d10f048dc6