به گزارش صفیر گیلان؛ ،کاندیداهای منتخب راهیان گام دوم انقلاب اسلامی-گیلان معرفی شدند؛ آقازاده،کربلایی، دلاور سه کاندیدای نهایی مورد حمایت راهیان گام دوم انقلاب اسلامی-گیلان می باشند.  بهترن راه اصلاح یک جامعه ،اصلاح از بالا به پایین سخنگوی راهیان گام دوم انقلاب اسلامی -گیلان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛ ،کاندیداهای منتخب راهیان گام دوم انقلاب اسلامی-گیلان معرفی شدند؛ آقازاده،کربلایی، دلاور سه کاندیدای نهایی مورد حمایت راهیان گام دوم انقلاب اسلامی-گیلان می باشند.

 بهترن راه اصلاح یک جامعه ،اصلاح از بالا به پایین

سخنگوی راهیان گام دوم انقلاب اسلامی -گیلان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل و تبریک فرارسیدن چهل و یکمین دهه فجر انقلاب اسلامی ایران(ضمن تسلیت ایام فاطمیه)، اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که شاهد روزهای شکوفایی انقلابمان هستیم و امیدواریم این پرچم را به دست صاحب اصلیش، امام عصر(عج) برسانیم.

هاجر تحریری نیک صفت، همچنین با گرامیداشت یاد سردار سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران باوفایشان در بغداد و نیز شهدای کرمان و شهدای سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در کشور، ابراز کرد: همه ما روزهای بسیار سخت و حزن آلودی را در غم از دست دادن عزیزان و هموطنان مان گذرانده ایم و به فضل الهی انتظار داریم تا باری دیگر با حضوری باشکوه و چشمگیر در عرصه انتخابات و انتخابی اصلح، شادی دوباره را به ملت مان هدیه کنیم.

وی با بیان اینکه راهیان گام دوم انقلاب اسلامی گیلان بر اساس یک دغدغه بوجود آمد تا در راستای عملیاتی شدن فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری پیرامون صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گام بردارد، خاطر نشان کرد: نخستین گام برای شروع فعالیت مان، خدمت به مردم پیرامون یک انتخاب درست برای ورود نمایندگان شان به مجلس شورای اسلامی بود.

وی ادامه داد: اعتقاد ما براین است که بهترن راه اصلاح یک جامعه ،اصلاح از بالا به پایین است.

تحریری نیک صفت با تاکید بر اصلاح مراکز قدرت و ورود شایسته افراد در راس آنها، اظهار کرد: گردانندگان مملکت باید افراد شایسته ای باشند تا پایین دستان ،خوبان را الگوی خود قرار دهند.

تاکید رهبری بر نقش تعیین کننده مردم در انتخابات کشور

این عضو هیات رئیسه راهیان گام دوم انقلاب اسلامی گیلان، با اشاره به اینکه توده مردم در قوه قضائیه به جهت انتصابی بودن، نقش زیادی ندارند، تصریح کرد: نقش مردم همیشه در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای شهر بسیار اثرگذار و تعیین کننده ست از اینرو افرادی که جایگاه خود را با انتخابات مردم به دست می آورند باید دین خود را به آنها ادا کنند.

دغدغه راهیان گام دوم انقلاب اسلامی گیلان برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات 

وی با بیان اینکه تشکل مذکور برای رسیدن به معرفی نهایی کاندیداهای اصلح به مردم رشت، فرایندهای مختلفی را پشت سر گذاشته است، تشریح کرد: ابتدا افرادی که احتمال کاندیداتوری داشتند را به اعضای مجموعه معرفی کردیم و با در نظر گرفتن شاخص هایی با استناد به آیات و روایات و بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری، نظر سنجی از هشت منطقه رشت و پنج بخش، خمام، خشکبیجار، لشت نشا و… را اغاز نمودیم.

به گفته تحریری نیک صفت؛ نظرسنجی ها در راستای میزان سنجش رغبت و تمایل مردم پیرامون انتخاب جناحی ، اکثریت اعلام کردند که فراجناحی هستند و بیشتر دنبال خدمتگزاران واقعی به ملت و کشور می‌باشند.

لحظات نفس گیر انتخاب سه نفر از ۱۳۲کاندید شهرستان رشت

سخنگوی راهیان گام دوم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه نخبگان و فعالان سیاسی عضو تشکل مذکور طبق نظر سنجی های اولیه به یک لیست بالغ بر بیست نفر رسیدند، ادامه داد: ابتدا قرار شد تا ۲۲دیماه، شش نفر یعنی دو برابر تعداد ظرفیت کاندیداهای رشت را به مردم معرفی کنیم، ولی از آنجایی که آرای برخی از کاندیداها یکسان بود، قرار شد به شش رتبه برسیم که با همفکری دوستان تا رتبه هشتم را انتخاب کردیم، و در نهایت از آن لیست بیست و یک نفره به یک لیست دوازده نفره رسیدیم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته با دعوت از دوازده نفر منتخب و پرسش سوالاتی از آنها در راستای ورودشان به مجلس پاسخ هایشان را مورد ارزیابی قرار داده و دوباره نسبت به نظر سنجی آنها از مردم برای رسیدن به جایگاه و میزان فاصله آنها از هم از نظر مردم بهره بردیم، یادآور شد: پس از نظر سنجی مجدد در نشست با اعضای هیات رئیسه به این نتیجه رسیدیم که بدون الزام به اینکه افرادی که در نظرسنجی در صدر لیست قرار داشتند؛ بر اساس شایستگی بیشتر افراد و هماهنگی انها با شاخص های راهیان وجلب اعتماد اعضا ی تشکل مبنی بر رسیدن به سه فرد اصلح، اسامی انتخاب و معرفی شوند.

تحریری نیک صفت تصریح کرد: در این راستا هیات رئیسه برای آزادی عمل بیشتر شش نفر از دوازده نفر را به عنوان پیشنهاد به جلسه عمومی روز بعد برای رسیدن به سه نفر نهایی به اطلاع سایر اعضا رساند و جز یک نفر مخالف همه با این سبک موافق بودند.

اقازاده +کربلایی و

اقازاده، کربلایی، دلاور، سه کاندید مورد حمایت راهیان گام دوم انقلاب اسلامی گیلان 

به گفته سخنگوی راهیان گام دوم انقلاب اسلامی گیلان، پس از رای گیری بر اساس شاخص ها و نه فقط نظرسنجی ها، از لیست شش نفره، به یک لیست سه نفره به ترتیب آقایان سید علی آقازاده، حسن کربلایی و مجید دلاور رسیدیم و بنابراین، این سه نفر مورد حمایت راهیان قرار خواهند گرفت و به عنوان کاندیداهای پیشنهادی راهیان گام دوم انقلاب اسلامی گیلان به مردم عزیز شهرستان رشت معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: این معرفی صرفا به منزله یک پیشنهاد است و ما به همه نیروهای ارزشی که در این زمینه تلاش کردند احترام می گذاریم و این معرفی بدان معنا نیست که افراد اصلح دیگری در جمع این دوازده نفر نبودند.بلکه ما ناچارا فقط سه نفر نماینده برای شهرستان رشت می خواهیم.

تحریری نیک صفت با تاکید براینکه تلاش راهیان برای ورود افراد اصلح به مجلس است ادامه داد: این کار به هیچ عنوان به معنی تفرقه بین نیروهای ارزشی و انقلابی نیست و در نهایت مردم عزیز تعیین کننده هستند و پیروزی برای ما این نیست که کاندیداهای ما رای بیاورند.پیروزی را در درست تشخیص دادن ،درست عمل کردن ، می دانیم .البته این بدان معنا نیست که همه تلاش خود را برای پیروزی افراد معرفی شده به کار نبریم.

به گفته وی؛ تیم راهیان متشکل از نخبگان و فعالان علمی ،سیاسی ،فرهنگی استان است که نمیتوانستند آنچه را که می دانند به مردم نگویند.

تحریری نیک صفت، دینداری، صداقت، شجاعت و پاببندی به ارزشها را از جمله خصوصیات کاندیداهای اصلح عنوان کرد و گفت: این خصلتها موجب می شود تا افراد منتخب در خانه ملت بهتر به وظایف خود در قبال مردم عزیزمان که شایسته خدمت اند ،عمل کنند.

عضو مخالف، دو نظر در جمع راهیان مطرح شد و موافقان و مخالفان هر دو نظرات خود را بیان کردند و سپس رای گیری انجام شد.در زمان رای گیری اعلام شد که لیست شش نفری هیات رئیسه پیشنهادی میباشد و افراد مخیرند هر سه نفری را که خودشان تشخیص می دهند بر اساس لیست دوازده نفری توافق شده از سوی همه اعضا ، به آن رای دهند.

راهیان؛ بهترین راه اصلاح جامعه صندوق رأی است/برخی کاندیداها با روش غلط توجه مردم را جلب می کنند

سخنگوی راهیان گام دوم انقلاب اسلامی گیلان در مورد چگونگی استفاده از نظر سنجی ها و رسیدن به نتایج دیگر برای معرفی سه کاندیدای مورد حمایت خود تبیین کرد: ما از نظر سنجی ها به این دلیل استفاده کردیم که ببینیم جایگاه افراد کجاست ولی از انجایی که میدانستیم برخی از کاندیداها بر اساس مسئولیت ها و تریبون هایی که دارند، نزد مردم شناخته تر هستند، ما بر اساس نظر سنجی ها عمل نکردیم.

وی اضافه کرد: برخی از کاندیداهایی که مردم میشناسند با روش های درست یا غلط توجه آنها را جلب می کنند و مسلما مردم به سمت انها می روند پس این بدان معنی نیست که الزاما آنها شایسته ترین هستند، براین اساس نخبگانی که شایسته ترین افراد را می شناسند و تجربه کافی دارند کمک مردند، تا مردم به شناخت های ظاهری بسنده نکنند.

تحریری نیک صفت با اشاره به تفاوت راهیان با دیگر گروها، خاطر نشان کرد: توجه راهیان گام دوم انقلاب اسلامی گیلان بیشتر بر مبنای شاخص های شایستگی افراد است.

وی با بیان اینکه راهیان به دنبال افراد اصلح است و نه الزاما کسانی که صالح بوده و مقبولیت دارند، افزود:از نظر مقام معظم رهبری، هر کسی که شورای نگهبان تایید می کند صلاحیت قانونی دارد ولی این بدان معنی نیست که مردم باید همه آنها را انتخاب کنند.

این مسئول تاکید کرد:مردم باید در انتخاب کاندیداهای اصلح جست و جو و تفکر کنند.