به گزارش صفیرگیلان؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری رزمایش شهدای عرصه سلامت در پیاده راه فرهنگی (میدان شهدای ذهاب) رشت در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: یکی از راه های مبارزه و مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی کردن اماکن عمومی، معابر و همه اجسامی است که می‌تواند در تماس با افراد و […]

به گزارش صفیرگیلان؛ دکتر ارسلان زارع صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری رزمایش شهدای عرصه سلامت در پیاده راه فرهنگی (میدان شهدای ذهاب) رشت در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: یکی از راه های مبارزه و مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی کردن اماکن عمومی، معابر و همه اجسامی است که می‌تواند در تماس با افراد و عابران، زمینه انتقال این ویروس را فراهم کند.

وی یکی از راه های موثر برای ضدعفونی کردن گسترده را استفاده از ماشین آلات، تجهیزات و نیروی انسانی کافی دانست و اظهار کرد: در استان گیلان از ابتدای شیوع این بیماری توسط شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، سپاه پاسداران اعم از نیروی قدس و تیپ میرزاکوچک و در ادامه نیروی دریایی و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت گسترده و مستمر این کار انجام شد.
نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: به منظور انجام عملیاتی گسترده، منسجم و فراگیرتر پیرامون ضدعفونی کردن معابر این رزمایش امروز توسط لشکر عملیاتی سپاه قدس و تیپ میرزاکوچک در مرکز استان و سپس در سایر شهرستان‌ها آغاز شد.
وی افزود: امیدواریم ضمن اینکه رزمایش فعلی زمینه تحرک بیشتری برای ضدعفونی کردن را فراهم می سازد؛ هشداری برای مردم عزیز باشد که همچنان محیط و جغرافیای استان گیلان آلوده به این ویروس است.
استاندار گیلان در خاتمه تصریح کرد: مردم جز به اضطرار از منازل خود خارج نشوند تا بر این بیماری فائق شویم.
رزمایش شهدای عرصه سلامت در گیلان با محوریت قرارگاه غدیر شمال نیروی زمینی سپاه و با مشارکت تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک و لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان امروز آغاز شد.
افزایش روحیه عمومی مردم و تمرین اقدامات پدافند بیولوژیک از جمله اهداف این رزمایش ذکر شده و پاکسازی اماکن و معابر عمومی، رفع آلودگی اماکن حساس شهر، ایزوله کردن محل قرنطینه بیماران کرونایی و انتقال بیماران از جمله اقداماتی است که در جریان این رزمایش انجام می شود.