به گزارش صفیر گیلان، مهندس وحید خرمی در این باره اظهار کرد: به دلیل بارش‌های اخیر در حوضه آبریز بالا دست سد سفیدرود، ذخیره سد مذکور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و امروز ۱۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ سد سفید رود سر ریز شد. مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تاکید کرد: به دلیل سر ریز […]

به گزارش صفیر گیلان، مهندس وحید خرمی در این باره اظهار کرد: به دلیل بارش‌های اخیر در حوضه آبریز بالا دست سد سفیدرود، ذخیره سد مذکور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و امروز ۱۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ سد سفید رود سر ریز شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تاکید کرد: به دلیل سر ریز شدن سد سفیدرود و رها سازی آب، برای جلوگیری از حوادث احتمالی، شهروندان عزیز از نزدیک شدن و استقرار در حاشیه و بستر رودخانه سفیدرود خودداری کنند.

خرمی با بیان اینکه سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است، تصریح کرد: در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای موجود در استان گیلان به سد سفیدرود وابسته و از این منبع تأمین می‌شود.

وی در ادامه افزود: یک میلیارد و ۶۵ میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود جمع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵۲ میلیون مترمکعب بیشتر است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان ورودی لحظه‌ای آب سد سفیدرود را ۲۶۱ مترمکعب بر ثانیه و خروجی لحظه‌ای را ۱۹۲ متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد و گفت: کشاورزان با توجه به توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص آماده سازی و انجام مقدمات اولیه کشاورزی برای تقویم زراعی اقدام نمایند.