به گزارش صفیر گیلان؛پانزدهمین جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا شهرستان فومن با حضور حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و به ریاست محمدرضا محسنی نماینده عالی دولت در شهرستانعصر امروز شنبه در سالن فرمانداری برگزار شد. فرماندار شهرستان فومن با قدردانی از عموم مردم برای رعایت […]

به گزارش صفیر گیلان؛پانزدهمین جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا شهرستان فومن با حضور حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و به ریاست محمدرضا محسنی نماینده عالی دولت در شهرستانعصر امروز شنبه در سالن فرمانداری برگزار شد.
فرماندار شهرستان فومن با قدردانی از عموم مردم برای رعایت دستورالعمل ها و تحقق شعار درخانه بمانیم در روز ۱۳ فروردین اظهار کرد: با اهتمام مردم، نیروی انتظامی و نظامی، بخشدران، دهیاران هیچگونه اجتماعی در اماکن گردشگری نداشتیم.
محسنی با اشاره به برگزاری ۱۵ جلسه ستاد مدیریت کرونا و تصویب و اجرای بیش از ۱۷۰ مصوبه اظهار کرد: ۹۶ درصد مردم شهرستان فومن مورد غربالگری سلامت قرار گرفته اند که این امر به ما در مدیریت ویروس کرونا بسیار کمک کرد و بایستی هرچه سریعتر به ۱۰۰ درصد غربالگری در شهرستان دست پیدا کنیم.
فرماندار فومن با بیان اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته شاهد اقدام خوبی در سطح شهرستان بودیم اظهار کرد: با حضور اثرگذار ارتش یکبار دیگر کل شهرستان ضدعفونی شد.
وی با قدردانی از اقدامات ارتش، خصوصا هوانیروز در سطح شهرستان اظهار کرد: علاوه بر توزیع اقلام بهداشتی، ۴۰۰ میلیون تومان جهت تجهیز مراکز درمانی اختصاص پیدا کرد.
محسنی بر ضرورت آغاز فعالیت پیمانکار و تکمیل هرچه سریعتر اورژانس بیمارستان تاکید کرد و افزود: از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان در این زمینه نهایت استفاده صورت بگیرد.
فرماندار فومن در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: کلیه مدارس شهرستان سه روز قبل از بازگشایی با کمک نیروهای مسلح، شهرداری ها و دهیاران ضدعفونی شوند.
وی بر ضرورت ممنوعیت برگزاری جشن نیمه شعبان تاکید کرد و گفت: شهرداری ها آذین بندی شهر را مطابق روال سالهای گذشته انجام دهند اما از برگزاری هرگونه جشن و تجمع در سطح شهر و روستا و برپایی تکایا و پخش نذورات خودداری شود.
محسنی همچنین از هیاتهای مذهبی و خیرین شهرستان درخواست کرد که کلیه کمکهای خود را در قالب بسته های معیشتی بین نیازمندان و محرومان شهرستان توزیع کنند و افزود: میتوان به نیت جشن نیمه شعبان به این طریق از نیازمندان و خانواده های آبرومندی که به دلیل کرونا آسیب دیده اند دستگیری کرد.
حجت الاسلام افتخاری نماینده فومن و شفت در این جلسه با قدردانی از اقدامات صورت گرفته گفت: کرونا شوخی بردار نیست و باید عمق خطر بدون تعارف به دهیاران و اعضای شورا گفته شود.
وی با اشاره به آسیبهای وارده به بخشهای اقتصادی اظهار کرد: از هم اکنون باید به فکر پساکرونا باشیم.
نماینده فومن و شفت گفت: همچنین برای بازگشایی برخی واحدهای صنفی برنامه ریزی به عمل آید زیرا کرونا نباید بهانه ای برای توقف خدمات باشد.