به گزارش صفیر گیلان/ سید تقی موسویان ؛نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی رأی شما در پایان دوره می تواند برای رونق کشاورزی مؤثر باشد. وزارت جهاد کشاورزی نیاز به یک وزیر جوان، شجاع ، مدیر توانمند دارد. اگر چه اطلاع از توانمندی از فرد پیشنهادی برای وزارتخانه ندارم و قضاوت هم نمی کنم . وزارت […]

به گزارش صفیر گیلان/ سید تقی موسویان ؛نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی رأی شما در پایان دوره می تواند برای رونق کشاورزی مؤثر باشد.
وزارت جهاد کشاورزی نیاز به یک وزیر جوان، شجاع ، مدیر توانمند دارد. اگر چه اطلاع از توانمندی از فرد پیشنهادی برای وزارتخانه ندارم و قضاوت هم نمی کنم .
وزارت جهادکشاورزی متولی سفره مردم است و سهم بزرگی از اشتغال در کشور را برعهده دارد.اگر به بخش کشاورزی توجه شود دیگر نیازی به خام فروشی نداریم .حضرت امام خمینی رضوان الله علیه فرمود” اساس و استقلال هر کشور به کشاورزی آن بستگی دارد”.
اگر چه دولت آقای خاتمی قانون مجلس ششم را اجر کرد و آن ادغام دو وزارت جهادسازندگی و کشاورزی(دو وزارتخانه حامی روستائیان) بود، که به زعم خیلی از کارشناسان یک اشتباه بزرگ اتفاق افتاد.
همان موقع بزرگان تاکید کردند ادغام صورت نگیرد! جهاد سازندگی از نهادهایی بود که اول انقلاب با فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد، حال چرا اصرار به ادغام داشتند بماند… ! رئیس جمهور در انتخاب آقای حجتی، ایشان را بعنوان یک وزیر موفق کابینه آقای خاتمی دیدند و مجدد برای این وزارتخانه معرفی نمودند و ایشان هم از مجلس رای اعتماد گرفت.
اگر عملکرد ایشان خوب بود، بچه های جهادسازندگی و کشاورزی همان سنگر سازان بی سنگر در وزارتخانه حضور داشتند؛ مدیری در کار موفق است که همکاران توانمندی داشته باشد. بعنوان مثال مدیران آقای حجتی، آقایان اسکندری و خلیلی بودند که در دولت اقای احمدی نژاد وزیر جهاد کشاورزی شدند و کم نبودند سایر افراد!
بعدها تعداد زیادی از همکاران آقای حجتی از جهاد کشاورزی به وزارتخانه های دیگر رفتند و در این دوره از وزارتخانه اکثر نیروهای قدیمی بازنشسته شدند یا بازنشسته کردن و انتخاب مجدد آقای حجتی برای این وزارتخانه اشتباه بود!
ایشان نه خود و نه همکاران قدیمی که درکنارش قرار گرفتند توانایی جسمی لازم را نداشتند و در میدان کار بعنوان یک انسان خسته حاضر بودند.
شما نمایندگان محترم شنیدید بعضی از مدیران این وزاتخانه دستگیر شدند و این دلیل عدم توانایی جسمی و نداشتن مدیران پای کار و اعتماد کردن به آدمهایی بود که برای ادامه حیات سیاسی خود نیروهای را به ایشان معرفی نمودند و دیگر حوصله ای برای پاسخ دادن به نمایندگان مجلس نبود! نداشتن همکاران با تقوا ، متخصص و پاکدست به ویژه از نیروهای جوان، البته خدای ناکرده برداشت نشود همه مدیران ضعیف بودند ،ارکان مدیریتی جمع و کامل نبود،به همین دلیل ضعف بیشتر نمایان شد و در آخر هم دیدیم آقای حجتی به دلیل ضعف مدیریت بعضی از همکاران برای پاسخگویی به مجلس نیامد!
اگر چه اقای حجتی انسان شریفی می باشند و برای نظام زحمات زیادی کشیدند؛لکن بهتر بود نمایندگان محترم از اول در رأی اعتماد دقت می نمودند.
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، شما آن همه وقت برای برجام گذاشتید؛ خسته نباشید و اعتماد کردید و سر آخر ….!
اگر نیمی از وقت شما عزیزان در برجام صرف وزارت جهادکشاورزی می شد؛امروز شاهد رونق اشتغال و کشاورزی بودیم. البته از این مطلب اینگونه برداشت نشود که دولت در این بخش سرمایه گذاری نکرده یا نمایندگان محترم به وظایف قانونی خودشان عمل نکردند، بلکه در بخشهای مختلف کشاورزی با تصویب قانون بودجه، دولت اعتبار عمرانی و تسهیلات لازم را به این وزارتخانه تخصیص داده و شما نیز در بررسی خودتان متوجه ضعف مدیریت وزارتخانه شدید ونمونه بارز آن مهاجرت کشاورزان از روستاها بدلیل نداشتن درآمد مکفی است که امروز شاهد افزایش جمعیت در شهرها هستیم و کشاورزان برای ادامه زندگی زمینهای کشاورزی خودشان را به قیمت ناچیزی فروخته یا در حال فروش هستند!

نمایندگان محترم؛ ما هرگز به کشاورزی بعنوان یک فرصت نگاه نکردیم!در جریان درگیری ترکیه با روسیه و قطع رابطه آن دو کشور سهم این وزارتخانه درصادرات و تأمین محصولات کشاورزی برای روسیه چه بود؟ و اگر صادراتی داشتیم، توانستیم ادامه بدهیم؟
در اختلاف بین عربستان و امارات با قطر نقش کشور ما در صادرات به قطر چه بود؛غیر از اینکه ترکیه از هوای کشور ما استفاده کرد و محصولات کشاورزی را به قطر صادر کرد ، یا قطر از کشور استرالیا دام زنده را از مسیر هوایی ما وارد نمود!

نمایندگان محترم شما در جریان بودید که در دولت آقای احمدی نژاد در ۱۱ شهرستان گیلان شهرک دامداری احداث گردید و از ۳۰٪ تا ۸۰٪ پیشرفت کار داشتند و قرار بود به فارغ التحصیلان بخش دامپروری و کشاورزی واگذار گردد، و تولید شیر داشته باشد؛ متأسفانه اینک به امان خدا رها شد وعده ای آنها را تخریب نمودند و از بین بردند!

اگر همه نمایندگان محترم در جریان این پروژه بزرگ نبودند؛ نمایندگان محترم گیلان که از طریق مردم حوزه انتخابیه خود مطلع بودند و در جریان قرار داشتند.چند میلیارد تومان برای زیرساخت های آن هزینه شده بود؟! نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، اگر چه شما تعدادی د

ر انتخابات شرکت نمودید و رأی نیاوردید و انتظار دارید دوره بعد مجدد شرکت نمایید، یا تعدادی به هر دلیلی صلاحیت شما برای مجلس شورای اسلامی در این دوره توسط شورای محترم نگهبان یا هیئت های اجرایی تائید نشد؛ انشاالله دوباره در انتخابات شرکت می نمایید، اما همکاران خسته این وزارتخانه نیاز به یک وزیر شجاع ، توانمند و صاحب نظر دارند نه اینکه دیگران جای وزیر تصمیم بگیرند!
جهاد وزیری می خواهد تا جهادی عمل کند و حمایت کننده از کشاورزان بی پناه و رنج کشیده باشد.
برای این که وزارتخانه جهاد کشاورزی دوباره پویا شود از نیروهای توانمند آن بدور از گرایش سیاسی برای سر و سامان دادن و تحقق فرمایشات رهبری در سال ۱۳۹۹ ” جهش تولید” و قولی که شما به مردم برای ایجاد اشتغال و تولید داده اید به کار گیری شود تا اگر خواستید مجدد کاندیدا شوید؛ در روستا کسی باشد به شما رأی دهد!
اگر چه شما به هر دلیلی بعد از پایان دوره نمایندگی باید در بدنه دولت به مردم خدمت کنید، فرد مورد نظری را که رئیس محترم جمهور به شما معرفی کرده شما در انتخاب دقت نمایید که آن شخص در شرایط بحرانی تصمیم گیرنده می باشد؟ آیا می تواند از نیروی انسانی توانمند استفاده کند؟ آیا می تواند برای کشاورزان افزایش درآمد داشته باشد؟ آیا می تواند کشاورزان رابیمه نماید تا در زمان کهولت سن از حقوق بازنشستگی برخوردار شوند و برای ادامه زندگی زمین کشاورزیشان را نفروشند و دست نیاز بسمت نهادهای حمایتی دراز نکنند؟ آیا می تواند از حق و حقوق پرسنل در دولت دفاع کند؟
از همه مهمتر اگر لازم بود ، همکارانتان در مجلس شورای اسلامی از ایشان سؤال بفرمایند،وزیر استعفا ندهد؟!

به یاد تمامی شهداو ایثارگران جهاد سازندگی که اگر بودند در جریان این ویروس کرونا دوشادوش مردم و کادر درمانی در صحنه می ایستادند.
سید تقی موسویان
کارمنده بازنشسته جهادکشاورزی استان گیلان ۱۳۹۹/۱/۱۸