به گزارش خبرنگار صفیر گیلان؛همزمان با تغییر نرخ بنزین در کشور و در راستای جلوگیری از افزایش قیمت انواع کالا و خدمات در سطح عرضه، طرح تشدید بازرسی با همکاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بازرسی اداره صمت شهرستان فومن ، بازرسی اصناف و همچنین تعزیرات حکومتی در حال اجراست و با هرگونه تخلف […]

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان؛همزمان با تغییر نرخ بنزین در کشور و در راستای جلوگیری از افزایش قیمت انواع کالا و خدمات در سطح عرضه، طرح تشدید بازرسی با همکاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بازرسی اداره صمت شهرستان فومن ، بازرسی اصناف و همچنین تعزیرات حکومتی در حال اجراست و با هرگونه تخلف گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه به طور جدی برخورد می شود.

آمار بازرسی‌های انجام گرفته توسط گشت بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فومن  و همچنین پلیس امنیت و اتاق اصناف  از روز نخست فروردین و همزمان با آغاز شیوع کرونا در کشور و استان در شهرستان اجرایی شد.

به گزارش اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فومن ، در این روز طبق آمار بازرسی ها در سطح شهرستان   که از مرز ۱۰۰ بازرسی گذشت تعداد ۳۴ واحد صنفی پلمپ شد.

هاشمی اظهار کرد؛بعد از ۳۵ بازرسی ۵ قصابی به علت عدم رعایت موازین  بهداشتی  با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

هاشمی افزود: دو پارچه فروشی و لوازم خانگی به علت عدم رعای قانون نظام صنفی  پلمپ و همچنین ۵ قهوه خانه پلمپ شده که البته تعداد قهوه خانه و قلیان سرا در شهرستان بیشتر از دیگر صنوف پلمپ شده است.

رئیس اداره صمت شهرستان فومن از برخورد قانونی بازرسان اداره اصناف شهرستان با تعویض روغنی و نیز کشف مشروبات الکلی خبر داد و گفت:در راستای مبارزه با کرونا امروز   ۶۰۰۰ ماسک در داروخانه های ماکلوان و گشت و بانکها و ادارات توزیع شد.

هاشمی با اشاره به اینکه در جریان گشت زنی بازرسان اداره صمت شهرستان دو پیمانکارو شرکت برداشت شن و ماسه با حجم برداشت بالا نیز  با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند گفت: در جریان بازرسی این اداره از بیش از ۱۰۰ واحد صنفی تا امروز ۳۴ پرونده بخاطر تخلف و عدم رعایت قانون به دستگاه قضا معرفی و پلمپ شدند.