به گزارش خبرنگار صفیر گیلان؛ فرهاد دلق پوش صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۴۵ جواز تأسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در گیلان صادر شده است، گفت: بیش از ۱,۴۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است. وی با تأکید بر اینکه مجوزهای صادر شده باید با اقلیم […]

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان؛ فرهاد دلق پوش صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۴۵ جواز تأسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در گیلان صادر شده است، گفت: بیش از ۱,۴۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

وی با تأکید بر اینکه مجوزهای صادر شده باید با اقلیم استان گیلان سازگار باشد، افزود: بر اساس سند راهبردی توسعه صنعتی گیلان، استراتژی بر این است صنعتی در استان ایجاد شود که با وضعیت بومی و آمایشی گیلان در تضاد نباشد.

رئیس سازمان صمت گیلان ادامه داد: در همین راستان تلاش می‌شود تا بهره مندی از مواهب اشتغال زایی بتوانیم از منابع و ظرفیت‌های بومی موجود استان گیلان به منظور اعتلای اقتصادی و شکوفایی تولید، استفاده کنیم.

وی میزان اشتغال پیش بینی شده در این پروژه‌های صنعتی را ۵ هزار و ۵۶۶ نفر عنوان و تصریح کرد: رسالت این سازمان به عنوان متولی بخش تولید و تجارت؛ هدایت، حمایت و نظارت است لذا تمامی این پروژه‌ها با رصد و پایش سازمان در زمانبندی طرح در نظر گرفته شده با توجه به حجم وسعت پروژه‌ها به بهره برداری خواهند رسید.

دلق پوش با اشاره به صدور مجوز طرح توسعه برای ۴۹ واحد صنعتی در حال فعالیت در سال گذشته، گفت: با تکمیل خطوط تولید و افزایش ظرفیت این واحدها نیازمند سرمایه‌گذاری ۵۹۸ میلیارد تومانی هستیم که زمینه اشتغال یک هزار و ۳۹۴ نفر نیروی انسانی متخصص و عادی در در حوزه صنعت فراهم خواهد شد.

وی در ادامه به وجود تعداد ۲۴۶ پروژه صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در گیلان اشاره کرد و افزود: برخی از این پروژه‌های صنعتی از چند سال پیش جواز تأسیس دریافت کرده و در حال احداث و مهیا کردن تأسیسات و ابنیه و ماشین‌آلات هستند که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵۰ طرح در سال جهش تولید، با تلاش و پیگیرها و مساعد بودن شاخص‌های اقتصادی به مرحله تولید و افتتاح برسند.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به پذیرش ۱۶ پروژه صنعتی شاخص گیلان در قالب کارگروه اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: این پروژه‌ها در حوزه صنایع داروسازی، تولید روغن خوراکی، اوراق فشرده چوبی ملزومات بسته بندی به صورت نوآورانه و دانش بنیان با حجم سرمایه گذاری بیش از شش هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال هزار و ۵۵۰ نفر است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی برخوردار هستند، ادامه داد: در تلاش هستیم که بخش اعظم این پروژه‌ها در طول سال ۹۹ به بهره برداری برسد.