به گزارش صفیر گیلان: ثبت نام برای شرکت در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در گیلان از امروز آغاز و تا ۱۶ خرداد ادامه دارد. محمد رضا قربانیان با بیان اینکه ثبت نام برای شرکت در این دوره از مسابقات صرفاً از طریق فضای مجازی ممکن خواهد بود و ثبت نام حضوری […]

 

به گزارش صفیر گیلان: ثبت نام برای شرکت در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در گیلان از امروز آغاز و تا ۱۶ خرداد ادامه دارد.

محمد رضا قربانیان با بیان اینکه ثبت نام برای شرکت در این دوره از مسابقات صرفاً از طریق فضای مجازی ممکن خواهد بود و ثبت نام حضوری نداریم، گفت: علاقه مندان به شرکت در مسابقات می توانند از طریق مراجعه به سایتww.my.oghaf.ir ثبت نام کنند.
قربانیان افزود: زمان برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی حدفاصل ۲۴ خرداد تا ۲۷ تیرماه تعیین شده که در شهرستان های مختلف طبق زمانبندی انجام میشود.
وی با بیان اینکه مسابقات استانی حدفاصل اول مرداد تا ۲۱ شهریور برگزار می‌شود، گفت: مطابق مرحله شهرستانی طبق شیوه نامه سال جاری و همانند روال ۲ سال گذشته در ۵ منطقه( هر منطقه متشکل از چند شهرستان) برگزار خواهدشد.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان اظهار داشت: مسابقات در ۱۰ رشته حفظ ۵ جزء، ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز، حفظ کل قرائت ترتیل و تحقیق، اذان و دعا خوانی، همسرایی و همخوانی و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه رشته دعاخوانی مرحله شهرستانی ندارد، گفت: موارد آزمون در مرحله استانی از دعای کمیل، ندبه و دعای ایام هفته خواهد بود.
قربانیان خاطرنشان کرد: مسابقات دعاخوانی همزمان با مسابقات استانی قرآن کریم ضبط شده و به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ارسال و داوری خواهد شد.
وی اذعان کرد: راه یافتگان به مرحله کشوری از مناجات های ۱۵ گانه امام سجاد و مناجات شعبانیه و ابوحمزه ثمالی در مهر ماه ۹۹ به رقابت می پردازند.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان یادآور شد: آزمون رشته تفسیر در مرحله استانی از سوره مریم و در مرحله کشوری از سوره مریم و طاها براساس تفسیر نمونه و صفوه التفاسیر انجام می شود.
قربانیان اظهار داشت: در استان گیلان ظرفیت خوبی از نظر داوری مسابقات قرآن وجود دارد و بر همین اساس داوران در مرحله شهرستانی و استانی، گیلانی هستند.