صفیر گیلان/سید تقی موسویان؛مهندس سید محمود کاسی پور اولین مسئول جهاد سازندگی شهرستان فومن بودند.ایشان مهندس شرکت نفت و اهل روستای ازبر و از انقلابیون شرکت نفت بود که در تحصن کارکنان شرکت نفت علیه رژیم پهلوی نقش بسزایی داشت. او از دوستان آقای خزایی(مسئول جهاد سازندگی گیلان)بود و مسئولیت این نهاد که با فرمان […]

صفیر گیلان/سید تقی موسویان؛مهندس سید محمود کاسی پور اولین مسئول جهاد سازندگی شهرستان فومن بودند.ایشان مهندس شرکت نفت و اهل روستای ازبر و از انقلابیون شرکت نفت بود که در تحصن کارکنان شرکت نفت علیه رژیم پهلوی نقش بسزایی داشت.
او از دوستان آقای خزایی(مسئول جهاد سازندگی گیلان)بود و مسئولیت این نهاد که با فرمان حضرت امام خمینی (ره) در خرداد سال ۱۳۵۸ تشکیل شده بود را برعهده گرفت و توانست در همان روزهای اول انقلاب با همکاری نیروهای جوان و پرشور انقلابی خدماتی به روستاها که از همه امکانات اولیه امروز(حتی جاده دسترسی و…) محروم بودند،ارائه نماید.
همه اقشار(دانشجو،روحانی ،دانش آموز، کارگر ،بازاری و….)برای اجرای فرمان حضرت امام (ره) بدون دریافت حقوق به جهاد سازندگی آمده بودند تا به مردم خدمت کنند.آنها در دروی برنج ،ساختن منزل مسکونی برای مستضعفین ،پل ، راهسازی ،کندن چاه برای آب شرب ، ساختن خانه بهداشت و درمان مردم و… بصورت شبانه روزی همت میکردند. صبحانه ،نهار وشام را در محل کار یا در روستاها میل می نمودند؛ مدیریت کردن در آن شرایط بسیار سخت بود.

قرار بود اولین دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل شود و آقای سید محمود کاسی پور بهمراه آقایان حجت الاسلام مصطفی فومنی حایری ، حجت الاسلام سید علی میر عبدالعظیمی کمساری ،حسین صیادی قصبه ،سید اسماعیل حجتی ذوالپیرانی ، میرزائی مردخه و…به رقابت پرداختند که در نهایت آقای حایری در مرحله دوم بعنوان نماینده مردم فومن و شفت به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد.
آقای کاسی پور در ادامه به محل کار خود برگشت، او از ارائه خدمت به مردم دور نماند.هرآنچه که از دست سید محمود بر می آمد انجام می داد؛ او گذشته خود را فراموش نکرد.به کشاورزی بسیار علاقمند بود و با تهیه زمین به کشت چای مشغول شد و با خرید کارخانه چای در روستای شالمای شفت به کشاورزی رونق و به کشاورزان کمک نمود.

او دست خیر داشت و عاشق اهل بیت(ع) بود؛در برپایی مراسم روضه در منزل به ویژه مراسم خانم حضرت فاطمه زهرا(س) به همراه پذیرایی ایام شهادت یا ولادت ائمه و روز عاشورای زادگاهش(ازبر پائین) پیش قدم بود. در مراسم ضیافت فاطمی[پخت ۱۸دیگ آش نذری که هر ساله در شهرستان شفت برگزار می شود] نیز سهم داشت و حال او در ماه مبارک رمضان و روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) به دیدار معبود شتافت.
خداوند روح ایشان را با جدش امیر مؤمنان و اهل بیت(ع) محشور بفرماید؛انشاالله.
سید تقی موسویان
۱۳۹۹/۲/۲۰