اختصاصی/صفیر گیلان؛سیدمحسن موسوی فرماندار شفت در نشست  شورای ترافیک ،کارگروه پسماند و  خدمات سفر  که ظهر امروز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد خواستار خروج جلسات از حالت تئوری به کارشناسی شد. فرماندار شفت تصریح کرد؛ در مسیر پروژه ملاسرا به شفت که پیمانکاران وزارت راه و شهرسازی در حال کارند به جهت اختلاف ارتفاع سطح […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛سیدمحسن موسوی فرماندار شفت در نشست  شورای ترافیک ،کارگروه پسماند و  خدمات سفر  که ظهر امروز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد خواستار خروج جلسات از حالت تئوری به کارشناسی شد.

فرماندار شفت تصریح کرد؛ در مسیر پروژه ملاسرا به شفت که پیمانکاران وزارت راه و شهرسازی در حال کارند به جهت اختلاف ارتفاع سطح راه و عدم روشنایی ما شاهد تصادفات هستیم و علارغم فریادهایی که در طی این ماهها زدیم هیچ گونه ترتیب اثری داده نشده و این در حالی است که با دپوی شن می توان جلوی تصادفات را گرفت.

فرماندار شفت ضمن تقدیر از تلاشهای اداره توزیع برق شهرستان گفت: توزیع برق شهرستان با کار کارشناسی شده  و همکاری دستگاهها و شهرداران روشنایی را در سطح شهرستان افزایش دهد.

موسوی  با اشاره به اینکه مسئولان و مدیران شهرستان اجازه ندهند تا پیمانکاران بر خلاف قوانین  و غیر تخصصی در این شهرستان کار کنند گفت: مدیران هر کاری که مربوط به آنها می شود ورود کنند.

وی خواستار جلوگیری از حدر رفت بیت المال در شهرستان شد و گفت: منابع محدود شهرستان را پیمانکاران در مسیر راهها و ورودی شهرستان از بین نبرند.

فرماندار شهرستان شفت با بیان اینکه امروز در شهر شفت نیزه شکسته و شمشیر شکسته فراوان دیده می شود گفت: مبلمان شهری در شهر شفت مفقود مانده است و تابلوههای سطح شهر در شان شهرستان نیست.

فرماندار شفت تاکید کرد؛ پیاده روهها و خیابانهای شهر نباید توسط دست فروشان تصرف شود بلکه شهرداری باید دست فروشان را ساماندهی  و به یک نقطه مشخص انتقال دهد.

موسوی خواستار شد: نگذارید شهر شفت به گونه ای دیگر با تعاریف نامناسب از عملکردها ی ما باشد .

وی خواستار رعایت پرتوکل ها در رفت و آمدها  و مکانهای تجمیع شد و گفت: دستگاههای فرهنگی برای کار فرهنگی بودجه دارند و باید کار فرهنگی در شهرستان بیشتر شود.

فرماندار شفت ضمن تاکید به مدیران برای بیان معضلات و دادن راهکار پیشنهادی گفت: گذشته را رها کنید و در فکر حال و آینده باشید.

موسوی خواستار شد تا تعدادی از واحدهای گردشگری با رعایت پرتوکل ها و با نظارت صنعت و معدن و شبکه بهداشت و میراث فرهنگی و ارشاد اسلامی بازگشایی شوند.

فرماندار شفت خواستار شد تا کانکس جمع آوری زباله خشک در شهرستان توسط شهرداران و در دهستانها توسط بخشداران تهیه و نصب شود.

وی ایجاد بازارچه صنایع دستی در نقاط مختلف شهرستان را نیازمند حمایت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان برشمرد و خواستار مطالبه گری شهرداران و دهیاران مراکز دهستان ها و تمهید مقدمات در این راستا شد .
موسوی افزایش درآمد شهرداری ها و بهبود خدمات رسانی به شهروندان را نیازمند برنامه ریزی و تغییر در نگرش های اقتصادی برشمرد و گفت : از شهرداران می خواهم به جای چشم انتظاری برای کمک های دولت به فکر ایجاد درآمد های پایدار باشند .

فرماندار شفت با بیان اینکه سکونت مدیران ادارات در شهرستان خواسته اساسی من است گفت : مدیران باید نسبت به حال و روز مردم آگاهی کامل داشته باشند و شخصا برای رفع مشکلات تسهیل گری کنند .
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم مشارکت دستگاه های فرهنگی شهرستان در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مناسبت ها تاکید کرد گفت : دستگاه های فرهنگی در جریان شیوع کرونا و دیگر رویدادهای خاص همکاری بهتری با شهرداری ها در راستای هویت بخشی به شهر داشته باشند .
آقای موسوی در بخش دیگر از سخنان خود به اهمیت مدیریت پسماند و فرهنگ سازی در راستای حفظ محیط زیست اشاره و افزود : تفکیک زباله از مبدا می تواند از حجم زباله های تر و هزینه های جمع آوری و حمل آن بکاهد و زباله های خشک نیز درآمدزا هستند و لازم است شهرداری های شفت و احمدسرگوراب با توجه بیشتری برنامه های مدیریت پسماند را پیگیری کنند.
وی در پایان افزود : بیش از ۸۰ درصد جمعیت شهرستان شفت در روستاها سکونت دارند گفت : باید بدانیم اگر می خواهیم شهرستان خوبی در مدیریت پسماند داشته باشیم باید روستایی پاکیزه داشته باشیم و در این راستا نقش دهیاران برجسته است

تنظیم /زلیخا صفری