به گزارش صفیر گیلان؛ مهندس منوچهر پارسافر ضمن اعلام این خبر گفت: گل محمدی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین رزهاست که در بیشتر نقاط ایران به‌منظور تولید عطر و گلاب و به‌عنوان گیاه تزئینی موردتوجه بسیار قرار داشته و کشت می‌شود. وی بابیان اینکه استخراج گلاب از گل محمدی یکی از تولیدات مهم اقتصادی کشور است […]

به گزارش صفیر گیلان؛ مهندس منوچهر پارسافر ضمن اعلام این خبر گفت: گل محمدی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین رزهاست که در بیشتر نقاط ایران به‌منظور تولید عطر و گلاب و به‌عنوان گیاه تزئینی موردتوجه بسیار قرار داشته و کشت می‌شود.

وی بابیان اینکه استخراج گلاب از گل محمدی یکی از تولیدات مهم اقتصادی کشور است بیان داشت: هرساله گلاب تولیدشده و اسانس حاصل از آن علاوه بر مصرف داخلی به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

پارسافر مهم‌ترین موارد مصرف گل محمدی را تهیه گلاب، اسانس و صنایع داروسازی دانست و اظهار کرد: عمده شهرستان‌های دارای گل‌محمدی در استان گیلان رودبار، رودسر، سیاهکل و شفت هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان سطح زیر کشت استان را افزون بر ۱۹ هکتار ذکر کرد و گفت:از این میزان ۱۶ هکتار بارور است.

پارسافر تولید گل محمدی در گیلان را حدود ۳۷ تن به ارزش اقتصادی ۳ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار کرد: ۵ دستگاه گلاب‌گیری در استان فعال است.