اختصاصی/صفیر گیلان؛هر دم از این باغ بری می‌رسد، تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد،شعر نو است که این روزها در وصف شورا و شهرداری فومن سروده می شود  حال و روز این روزهای شورای شهر فومن انگار رنگ و بوی این بیت را بیشتر به خود گرفته است. روزهایی که با علنی‌شدن فیش‌های پرداختی نجومی به  برخی […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛هر دم از این باغ بری می‌رسد، تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد،شعر نو است که این روزها در وصف شورا و شهرداری فومن سروده می شود  حال و روز این روزهای شورای شهر فومن انگار رنگ و بوی این بیت را بیشتر به خود گرفته است. روزهایی که با علنی‌شدن فیش‌های پرداختی نجومی به  برخی شرکتها پیدا و پنهان‌های زیادی که گریبان گیر مدیران مالی پاک دست در شهرداری شده ولی عمق فاجعه و آنچه به چشم می‌خورد این پرداختها مربوط به دوران خیلی خیلی گذشته از شهرداران و امور مالی شهرداری فومن است که به سان زباله دپو شده است.

شامگاه پنجشنبه یکصد سومین جلسه شورای اسلامی شهر فومن در دفتر شورای این شهر با محوریت پاسخگویی شهردار فومن به سوالات و شبهات پیش امده در مورد شرکت سپیداران و پرداخت فیش های میلیاردی بدون نظارت بر عملکرد شرکت توسط  یکی از اعضا برگزار شد.

توافق غیر قانونی و بدون حساب خسارت میلیاردی به شهرداری فومن وارد کرد

محمدی شهردار فومن در یکصد و سومین جلسه شورای شهر فومن با اشاره به ۳۰ اردیبهشت سالگرد تاسیس شهرداری فومن گفت:تمهیداتی قبل از سال جدید در  سیمای بصری شهر برای گردشگران در حال اجرایی شدن بود  که به بحران برف و بعد هم کرونا که کلان خدمات رسانی تعطیل شد.
شهردار به مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی که در گزارشات گفته شد اشاره و افزود: پرونده ها در شهرداری ابتر مانده که ما از استانداری درخواست کردیم تا نیروی انسانی با تجربه را برای ما  جهت بازرسی مجدد پرونده های شهرداری داشته باشد که تا امروز  عملی نشده و مطالبات حقوقی و پرونده گذشته که شهرداری را دچار مشکلات کرده و با کمک آقای علیدوست ما در حال ساماندهی برخی از این پرونده ها هستیم.

تملکات غیر قانونی موجب تخریب وجه شهرداری شده است

شهردار فومن به پرداخت ۹۰۰ میلیون پول شهرداری برای جبران زمینی طبق پرونده حقوقی اشاره و افزود:
ما استعلامها ی زیادی از تامین اجتماعی و دارایی در تعیین تکلیف و  فسخ قرار دادها داشتیم و توافقنامه های غیر قانونی و بدون حساب در طول سالهای گذشته خسارت میلیاردی به شهرداری فومن وارد کرد..

محمدی لکه گیری و آسفالت را جز برنامه شهرداری خواند که با ورود ویروس کرونا  کارخانجات آسفالت بسته و ما کاری که با نیروی انسانی بود انجام دادیم و خدمات به مردم دادیم.

شهردار تصریح کرد؛ما ۷۰ دستور وزارت بهداشت را اجرایی و با کمک نیروی زمینی زنجان و نیروی انسانی و تجهیزات خودمان کار کردیم.

محمدی همچنین در این جلسه به پسماند و نظافت شهرداری در حوزه پسماند و
تشکر  از کارگران که پا به پای کرونا خدمات دادند  اشاره و از  شهرداران در گذشته  که در این شهر خدمات زیادی داشتند از جمله اکرامی،فرحی در حال اتمام به شائبه های شرکت سپیداران

*** گفتنی اینکه در یکصد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر فومن پاسخ‌های محمدی شهردار فومن در خصوص پیگیری ها در پرونده این شرکت سندی عضور شورای شهر فومن  را قانع نکرده و تصمیم گیری نهایی در این زمینه و همچنین طرح مسائل را پیش گرفت.
 سندی با نطق اعتراضی خود ورقی دیگر زد و به دریافتی جند میلیاردی ورود کرد؛
جلیل سندی عضو شورای شهر فومن با اشاره به اینکه  توقع داشتم الویت جلسه علنی امروز شرکت سپیداران باشد گفت: گویا شهردار و دیگر اعضای شورا قرار است بر مدار محافظه کاری موج سواری کنند و شهرداری تمایلی به  اقدام ندارد.

وی افزود:در ۴۰ سال گذشته چنین فساد و اختلاس در شهرداری نشده  و بررسی ها این را نشان داده و ما انتظار پیگیری داشتیم  و از طریق رئیس شورای شهر خانم نظری نامهای به شما زدیم ولی چرا چنین موضوع نباید علنی باشد و رسانه اطلاع رسانی کند در حالی که کارگرانی  را که حق بیمه شان طی  سالیانی چند پرداخت  نشده مجاب به سکوت کرده اند و رسانه ها را نگاه کنید چند رسانه حضور دارند  زیرا رسانه ها نیز در ارتباط با این موضوع خاموش شده و پرداخت حقوق کارگران نیزبا فتاوی رئیس شورا لغو گشته است.
امروز مشکلات را پیگیر نیستیم و در واقع ما با سکوت به شرکت فرصت دادیم و این سکوت و کوتاهی در اقدام به عمل شرکت توسط متولیان امر  است و گویا جلسه شورا برگزاری کلاس آموزش حقوقی برای اعضا است در حالی که شهروندان و کارگران و پرسنل قرار دادی رنج ها و مرارت ها را بر دوش می کشند.

سندی به بحث حق بیمه  اشاره و گفت:بروید از کارگران بپرسید و جنایت شرکت را در پرداخت نصف و نیمه  بیمه ای در طول ۱۳ سال بررسی کنید.
عضو شورای شهر فومن گفت:کم کاری و مواضع کاری برای چیست؟؟؟
سندی تصریح کرد؛ شماها فقط  اسرار دارید کوتاه بیایم و همه کوتا بیایم بعد در این میان  مفسدی سالها استمرار می یابد و نقش نظارتی مسئول شهری معطل می ماند  و این در حالی است که درست در بیخ گوش من شورا و توی شهردار و شما اعضای شورا و دولت مردان حاضر در شهرستان چنین توافقنامه هایی سنگین بسته می شود و توان کار را از شهرداری می گیرد و این می شود که شهر در چاله ها و چوله ها و عدم پایداری درآمدی غرق می گردد و  ما هیچ کار نو و تازه در شورا و شهرداری برای شهروند نداریم.

پس چرا نباید داد و فریاد بزنیم چرا نباید جار بزنیم
اگه شهرداری کار نمی کند رئیس شورا جلسه بگذارد و رئیس شورا ورودکند  و نباید به شرکت زمان  زیاد داد   زیرا  شرکت در داخل و بیرون شهرداری عواملی دارد  و سریع موضوع را جمع می کند و امروز بینید  چه اتفاقی افتاده است.

سندی با بیان اینکه همه ی شما که در این جلسه نشسته اید می دانید  و برایتان روشن که اتفاق افتاده پس چرا سکوت می کنید و از حق کارگران زحمتکش دفاع نمی کنید.
وی افزود: شرکت سال اول نیست که به شهرداری فومن قرار داد بسته بلکه شرکتی که میلیاردها تومان برداشت از شهرداری داشته و من بنده سه سال آمدم ولی شماها شورا نشینان سالها در شهرداری بودید پس ورود کنید.

جلیل سندی عضو شورای شهر فومن اظهار کرد؛اگر تخلف صورت نگرفته یک چیز دیگه است و این در حالی است که افرادی که در مورد آنها تخلف صورت گرفته کنار شما هستند و نمونه اش آقای قربانی پور مسئول روابط عمومی شهرداری  که در پرداخت حق بیمه اش شرکت ظلم کرده و ایشان را بعد از سالها در گروه یک قرار داده است.

سندی؛ما صحبت کردیم که حقوق کارگران را پرداخت کنیم و شما خانم نظری امضا نکردید.
در این جلسه زهرا نظری رئیس شورای شهر فومن گفت: اجازه دهیم یک به یک کار انجام شود سهل انگاری فقط از طرف شرکت نبوده بلکه از دوستان شهرداری هم بوده ،مشاور حقوقی شهرداری جناب….در حال همکاری است و اگر نیاز است از  مشاور حقوی دیگری نیز استفاده شود.
رئیس شورای شهر فومن گفت: قرار داد خوب بسته شده و اگر شرکت کار را با مدرک ارائه دهدمشکلات با بررسی و دادن نامه ما به دادرسی مشکلات رفع می شود.

نظری در مورد حقوق کارگران گفت:من مخالف بند های ذکر شده در مصوبه آن قرار داد بودم و من به قرار داد شرکت استناد ،اگر بندی را امضا نمی کنیم مخالف نیستیم.

در این جلسه هر یک از عضای شورای شهر فومن نقطه نظراتی را مطرح نمودند.

تنظیم خبر/زلیخا صفری راسته کناری