مرادی: به نام ما و به کام گیلان/واکنش اداره کل ورزش و جوانان به اظهارات رییس فدراسیون‌ وزنه‌برداری

  پرینت
مرادی: به نام ما و به کام گیلان/واکنش اداره کل ورزش و جوانان به اظهارات رییس فدراسیون‌ وزنه‌برداری
شناسه خبر : 37011 | تاریخ انتشار : 18 تیر 1399 - 18:26 | 386885 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک به همراه نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران، علی دادگر و مجید شایسته اعضای هیات اجرایی، طاهره طاهریان نایب رییس کمیته ملی المپیک  بهدادسلیمی با حضور در ورزشگاه آزادی، از فدراسیون وزنه برداری بازدید کردند. علی مرادی در این بازدید بیان کرد: […]

علی مرادی در این بازدید بیان کرد: به علت شیوع ویروس کرونا اردوها را تعطیل کرده ایم اما به صورت موقت برخی وزنه برداران مانند سهراب مرادی و علی هاشمی تمرین می کنند. من خواهش کردم آقای نصیری هم حضور داشته باشد. از خانم طاهریان ممنونم که از وزنه برداری بانوان حمایت می کند. خانم منظمی نایب رییس جدید بانوان هم کارهای ارزنده ای دارند انجام می دهند.

او در مورد بودجه و تجهیزات گفت: ما در بحث تجهیزات حتی در سطح تیم ملی مشکل داریم. زمان آقای گودرزی تعدادی وسایل وارد شد اما دیگر نتوانستیم وسایلی بگیریم. با وجود تعطیلی اردوها به نفرات گزینه برای المپیک حقوق ماهیانه پرداخت می شود. مبلغ این ممکن است کم شده باشد اما قطع نشده است. اعزام های ما برای کسب سهمیه زیاد بود که تعهد مالی زیادی برای ما داشت و با بودجه‌ای که می گیریم حقوق را نمی پردازیم و تعهدات باقی است.

او افزود: جایزه نقدی مسابقات جام فجر پرداخت نشده است. مبالغی از نوبخت گرفتیم که به نام ما به کام استان گیلان شد و چیزی به فدراسیون ندادند. به آقای نوبخت بگویید پولی به ما داده نشد و همه به حساب اداره کل است و اداره کل تعهدات خود را نپرداخت. اگر این طور باشد ما دیگر جام فجر برگزار نمی‌کنیم. برای سال ۲۰۲۱ هم داریم برنامه ریزی می کنیم که اگر شد در تهران باشد.

محسن بیرانوند دبیر فدراسیون در مورد وضعیت سهمیه گفت: سهراب و کیانوش در ۹۶، علی هاشمی در ۱۰۹ و علی داودی در فوق. سنگین گزینه های ما هستند. اگر در ۹۶ کیلوگرم اگر سهمیه بگیریم قطعا شانس مدال داریم البته دو رقیب گردن کلفت از چین و قطر دارند. علی هاشمی در ۱۰۹ کیلوگرم سه رقیب دارد اما او جنگنده است. علی داودی هم غیر از تالاخادزه بقیه رقیب هایش در یک سطح هستند و تعویق المپیک  می تواند فرصتی باشد که برای المپیک آماده تر شود. سهراب مرادی هم وضعیت خوبی دارد و خودش و پزشکش بسیار راضی هستند.

واکنش اداره کل ورزش و جوانان گیلان به اظهارات رییس فدراسیون‌ وزنه‌برداری

اداره کل ورزش و جوانان گیلان در واکنش به اظهارات رییس فدراسیون‌ وزنه‌برداری جوابیه‌ای صادر کرد.

در پی اظهارات جناب آقای ” علی مرادی ” رییس فدراسیون وزنه برداری کشور پیرامون برگزاری مسابقات بین المللی وزنه برداری جام فجر گرامیداشت جهان پهلوان نامجو به میزبانی شهر رشت مبنی بر عدم دریافت اعتبار میزبانی مسابقات جام فجر، اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان جوابیه‌ای صادر کرد. متن جوابیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مسابقات بین المللی وزنه برداری جام فجر گرامیداشت جهان پهلوان نامجو در بهمن ماه ۱۳۹۸ به میزبانی شهر رشت برگزار گردید و قطعاً ظرفیت میزبانی یک رویداد بین المللی برای استان گیلان یک مزیت محسوب می‌گردد کما اینکه همواره در رشته‌های مختلف ورزشی در طول سال، گیلان میزبان مسابقات، جشنواره‌ها و همایش‌های بین المللی بوده است و آنچه که در خاطر میهمانان باقی مانده است کیفیت مناسب میزبانی و میهمان نوازی گیلانیان می‌باشد. با توجه به اظهارات جناب آقای علی مرادی رییس محترم فدراسیون وزنه برداری مبنی بر اینکه ” مبالغی از نوبخت گرفتیم که به نام ما و به کام استان گیلان شد و چیزی به فدراسیون ندادند. به آقای نوبخت بگویید پولی به ما داده نشد و همه به حساب اداره کل است و اداره کل تعهدات خود را نپرداخت. اگر این طور باشد ما دیگر جام فجر برگزار نمی‌کنیم ” موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی از سوی روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان اعلام می‌گردد:

۱- در ابتدای روند برگزاری جام بین المللی وزنه برداری فجر با هدف گرامیداشت جهان پهلوان مرحوم محمود نامجو، طی هماهنگی بعمل آمده و به منظور تمهید مقدمات برگزاری مسابقات طی جلسه‌ای با دکتر محمد باقر نوبخت معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان برنامه وبودجه کشور طرح میزبانی شهر رشت و درخواست تأمین اعتبار مورد نیاز از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان ارائه شد و جهت بیان توضیحات فنی از جناب آقای مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری کشور به عنوان میهمان جلسه دعوت گردید.

۲- بر اساس توافقنامه منعقد شده ما بین اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان و فدراسیون وزنه برداری کشور کلیه تعهدات مربوط به میزبانی، اسکان، ترانسفر، تغذیه، ایاب و ذهاب، خدمات رفاهی تیم‌ها، کادر اجرائی میهمانان خارجی و داخلی، مدرسین و … و آماده سازی سالن مسابقات، تبلیغات، اطلاع رسانی، پوشش تلویزیونی، هماهنگی‌های امنیتی، انتظامی و … بر عهده اداره کل ورزش و جوانان استان و تعهدات مربوط به پرداخت هزینه داوری، جوایز، حق التدریس، آنتی دوپینگ، کاپ و مدال و … بر عهده فدراسیون قرار گرفت.

۳- درخواست اعتبار برای میزبانی مسابقات بر اساس برآورد، مبلغ سی میلیارد ریال بوده که مبلغ پانزده میلیارد ریال با پیگیری ویژه و مستمر اداره کل ورزش و جوانان استان و مساعدت استاندار محترم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان تخصیص یافت که با نظارت اداره کل استان صرف آنچه در تعهد میزبانی بود، گردید. برگزاری این رویداد با کیفیت استاندارد سبب تحسین کارشناسان، رسانه‌ها و بویژه مسوولین فدراسیون جهانی قرار گرفت و آمادگی گیلان را برای میزبانی مسابقات ارتقا بخشید.

۴- اینکه جناب آقای علی مرادی رییس محترم فدراسیون وزنه برداری چنین اظهاراتی را مطرح نمایند مصداق بارز تشویش اذهان عمومی و فرافکنی است چون بر طبق تعهدنامه‌ای که مستندات آن موجود می‌باشد وظیفه فدراسیون وزنه برداری و تعهدات آن در برگزاری مسابقات بین المللی جام فجر در گیلان به صراحت ذکر شده است. اینکه پس از ماهها برنامه ریزی، هماهنگی، عملیات اجرایی، هم افزایی و همگرایی دستگاههای اجرایی، نظارتی و امنیتی در استان گیلان مسابقات بین المللی وزنه برداری جام فجر گرامیداشت جهان پهلوان نامجو با کیفیتی مناسب و به زعم کارشناسان با بهترین میزبانی در ادوار جام فجر برگزار شد، رییس محترم فدراسیون وزنه برداری با فرار به جلو، عدم توفیق فدراسیون در پیگیری مباحث بودجه‌ای، اجرایی، فنی و جذب  حامی مالی را بر گردن سایرین می‌گذارند که این امر نوعی شانه خالی کردن از مسوولیت و تعهدات ایشان است.

۵- با توجه به سم پاشی‌ها و بحث‌های برون مرزی  که پیش از برگزاری جام فجر برای عدم شرکت تیم‌های خارجی در این مسابقات در ایران صورت گرفت، مسابقات بین المللی وزنه برداری جام فجر از نظرحیثیتی برای کشورمان حائز اهمیت بود و با میزبانی خوب استان گیلان این مسابقات بدون هیچ مشکلی برگزار گردید اما رییس محترم فدراسیون وزنه برداری کشور با عدم پیگیری اجرای تعهدات خود در خصوص پرداخت جوایز  شاید موجب گردید تا حس بی اعتمادی برای تیم‌های خارجی در خصوص شرکت در مسابقات بین المللی در ایران ایجاد شود.

۶- علی ایحال پرداخت ٢٠٠٠٠دلار یا هم ارز ریالی آن بر طبق بند ۵ ماده ٩ تعهدنامه فی مابین فدراسیون وزنه برداری و اداره کل ورزش و جوانان گیلان بابت اهدای جوایز  نفرات برگزیده مسابقات به عدد ۶ نفر جز تعهدات فدراسیون بوده  و همچنان بر گردن فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی قرار دارد و اگر چه این اعتبار جز تعهدات اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان نمی‌باشد اما در دیداری که توسط مدیر کل ورزش و جوانان گیلان با دکتر نوبخت صورت گرفت درخواست پرداخت این مبلغ به جهت حفظ آبروی ورزشی کشورمان و از بین رفتن حس بی اعتمادی تیم‌های حاضر در مسابقات عنوان شد.

لازم بذکر است اداره کل ورزش و جوانان گیلان با هدف ارتقا و معرفی پتانسیل‌های ورزشی استان همواره تلاش دارد تا با برگزاری مطلوب مسابقات در سطح ملی و بین المللی و با پذیرش میزبانی در رشته‌های مختلف موجب درخشش نام کشور عزیزمان در میادین ورزشی شود و امید دارد که در این مسیر مسوولین ورزشی کشور و فدراسیون‌ها یار و همراه باشند تا به هدف نهایی مشترک که همانا توسعه ورزش است دست یابند.

برچسب ها
نوشته های مشابه
فعالیت ۷۰۴ واحد اقامتی گردشگری در ایام نوروز در شهرستان
نشست نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان
دومین بیمارستان قدیمی رشت پلمپ شد/بعد از تعطیلی بیمارستان فامیلی رشت نوبت به توتونکاران رسید
مماشات نخواهم کرد
جای خالی«کاظم تسیه»کار آفرین برتر و برنده جایزه «میدون» از میان شرکتهای بزرگ دانش بنیان
… باز دم آنها گرم! / آقای رئیسی! فکر می‌کردیم شما که بیایید شایسته سالاری حاکم می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.