صفیر گیلان؛حجت‌الاسلام سعید مهدوی عصر امروز در نشست با مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی گیلان، با اشاره به مشکلات خانه‌های قرآن اظهار داشت: در دنیای امروز که دشمنان با تمام توان علیه دین هجمه می‌کنند باید بیشتر به مقوله تشکل‌ها و موسسات قرآنی توجه کنیم. مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با […]

صفیر گیلان؛حجت‌الاسلام سعید مهدوی عصر امروز در نشست با مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی گیلان، با اشاره به مشکلات خانه‌های قرآن اظهار داشت: در دنیای امروز که دشمنان با تمام توان علیه دین هجمه می‌کنند باید بیشتر به مقوله تشکل‌ها و موسسات قرآنی توجه کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه غربت تشکل‌های قرآنی محسوس است، بیان کرد: باید در تصویب قوانین و سیاست‌ها بیشتر به توسعه و حمایت از موسسات و خانه‌های قرآنی توجه شود و مسئولان برای رفع مشکلات این موسسات اقدامات جدی‌تری انجام دهند.

وی با تاکید بر‌اینکه فعالیت‌های قرآنی علاوه بر پاداش اخروی آثار و برکات دنیوی نیز دارد، خاطرنشان کرد: توجه به قرآن و گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه بسیاری از بلاها را دور می‌کند و جامعه را به‌سمت سعادتمندی سوق می‌دهد.

مهدوی با بیان اینکه فعالان حوزه قرآنی با عشق و علاقه و با همه وجود خود در این عرصه تلاش می‌کنند تصریح کرد: کشور ما اسلامی است و از همین رو باید به فعالیت‌ها و تشکل‌های قرآنی بیش از این توجه شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با انتقاد از محقق‌نشدن بخش قابل توجهی از اعتبارات  و بودجه اختصاص‌یافته به حوزه فعالیت‌های قرآنی توسط دولت گفت: به‌دلیل کمبود اعتبارات و امکانات نتوانسته‌ایم اقدام موثری در جهت رفع مشکلات خانه‌ها و موسسات قرآنی انجام دهیم.

وی از عدم توجه کافی دولت به سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن گله کرد و عنوان داشت: موسسات و خانه‌های قرآن با مشکلات زیادی از جمله کمبود امکانات و منابع مواجه هستند و این موضوع زیبنده ایران ‌نیست.

/تسنیم