به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴ یادآور حمله رضا قلدر به مسجد حمله گوهرشاد است. وی به سفر رضا قلدر به ترکیه اشاره کرد و افزود: رهاورد این سفر برداشتن حجاب از سر زنان ایرانی بود […]

به گزارش صفیر گیلان؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴ یادآور حمله رضا قلدر به مسجد حمله گوهرشاد است.

وی به سفر رضا قلدر به ترکیه اشاره کرد و افزود: رهاورد این سفر برداشتن حجاب از سر زنان ایرانی بود در صورتی که ایرانی ها قبل و پس از اسلام خدا پرست بودند و کشف حجاب نداشتند اما پدر و پسر خبیث پهلوی کشف حجاب را انجام دادند و آثار ننگین آن تا به امروز در جامعه وجود دارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه به وجود زنان و دختران محجبه بسیار در جامعه افتخار می کنیم، تصریح کرد: اما وضعیت خیابان ها نگران کننده است و شاهد آسیب هایی در عرصه حجاب هستیم.

آیت الله فلاحتی به مصوبه شورای فرهنگ عمومی گیلان اشاره کرد و گفت: در شورای فرهنگ عمومی مصوب شده در اداره ها زنان از آرایش خودداری کرده و به حجاب اسلامی که قانون و تکلیف است، عمل کنند.

وی با اشاره به مسئولیت خانواده ها در امر عفاف و حجاب، بیان کرد: مردم از بی حجابی بیزار هستند بنابراین همه باید چهره زشت بد حجابی برخی از زنان را از شهر و جامعه خود دور کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، وجود زنان محجبه را مایه مباحات و افتخار جامعه دانست و خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار سال است که تفکر و اندیشه امام علی(ع) و فاطمه(س) بر جامعه ایرانی حاکم است بنابراین از نفوذ بی حجابی در جامعه نگران هستیم.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دشمنان به دنبال تفرقه بین مسلمانان هستند، یادآور شد: مرجعیت پاک ترین نهاد بین امت اسلامی است و شیعه و سنی این موضوع را می دانند.

وی به برخی آسیب ها به ویژه در امور فرهنگی و اقتصادی جامعه اشاره کرد و افزود: آسیب ها ریشه در برخی موضوع ها دارد و یکی از آنها وجود ضعف مدیریتی و نظارتی در قوه مجریه است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه دیوان سالاری حاکم بر اداره ها سبب دردسر برای مردم است، اظهار کرد: برخی قوانین و برنامه ها که از دوران طاغوت به جا مانده، به همه مردم آسیب می رساند.

آیت الله فلاحتی، گره زدن همه مشکلات به برجام را از آسیب ها خواند و بیان کرد: بسیاری از فرصت های طلایی کشور به برجام گره خورد و در این زمینه آسیب هایی به جامعه وارد شده است.

وی با بیان اینکه ضعف روحیه جهادی در قوه اجرایی از آسیب های موجود در جامعه است، تصریح کرد: عملیات جهادی است که کشور را به موفقیت می رساند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تحرکات برخی عناصر خودباخته که بعضی از پیشگامان انقلاب بودند و اکنون مقهور قدرت های جهانی شدند را از آسیب ها برشمرد و خاطرنشان کرد: فراموش کردن ارزش ها و آرمان های انقلاب از آسیب ها محسوب می شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه جامعه ای می تواند در دنیا ببالد که انقلابی عمل کند، اظهار کرد: انقلابی بودن به معنای در عمل مجاهدانه در میدان بودن و تشنه قدرت نشدن است.

وی به راهکارهای برطرف کردن آسیب ها در جامعه اشاره کرد و افزود: تربیت نیروهای ارزشی و فداکار به انقلاب و مقام معظم رهبری حائز اهمیت است ضمن اینکه مواظب باشید نفوذی ها در عرصه های انقلاب ورود نکنند.

امام جمعه رشت بر توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: یکی دیگر از راهکارها حذف قوانین دست و پا گیر توسط نمایندگان مجلس است که مردم را از رسیدن به ارزش های انقلاب دور می کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه فرهنگ و معیشت جامعه باید مد نظر نمایندگان مجلس باشد، تصریح کرد: امیدواریم مجلس قوانین کهنه و دست و پا گیر را حذف کرده و قوانین درست و آسان را برای مردم تقنین کند.

وی به آسیب ها نسبت افزایش سن جوانان در امر ازدواج اشاره کرد و افزود: چگونه می توانیم به جوانان بگوییم برای امر ازدواج تلاش کنند اما امکان تهیه مسکن برای آنها فراهم نباشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به سبک زندگی در سایه اسلام اشاره کرد و یادآور شد: شرم و حیا یکی از سبک های زندگی اسلامی است و اگر انسان بداند پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار او هستند همانگونه که خدای متعال شاهد بر رفتار اوست، گناه نمی کند.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: هر قدر انسان به این باور برسد که خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) شاهد و ناظر بر اعمال و رفتارش هستند، شرم و حیای او بیشتر می شود.