به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلیصفیر گیلان؛در این جلسه که با حضور محمد رضا محسنی فرماندار و حاج خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی همراه بود، به مسائل و موضوعات آموزش و پرورش شهرستان پرداخته شد. محسنی فرماندار شهرستان ضمن تبریک و تهنیت عید سعید قربان، اظهار […]

به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلیصفیر گیلان؛در این جلسه که با حضور محمد رضا محسنی فرماندار و حاج خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی همراه بود، به مسائل و موضوعات آموزش و پرورش شهرستان پرداخته شد.
محسنی فرماندار شهرستان ضمن تبریک و تهنیت عید سعید قربان، اظهار کرد: هدف از تشکیل جلسه شورای آموزش و پرورش، شنیدن مطالب نمایندگان معلمان، مدیران و اولیاء است و با بهره گیری از نظرات و دیدگاه های ایشان می توان به مشکلات موجود بهتر پی برد.
وی افزود: شورای آموزش و پرورش باید نگاه راهبردی داشته باشد و درخصوص ارتقای سطح آموزش، مسائل فرهنگی، آسیب های اجتماعی، بهره گیری از ظرفیت خیرین مدرسه ساز، برنامه ریزی و تعیین چشم انداز کند.
محسنی با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری تمام نهادها و دستگاه ها و همچنین بهره گیری از ظرفیت پارلمانی نماینده شهرستان، خواستار استفاده از تمام ظرفیت ها به منظور رفع مشکلات آموزش و پرورش شهرستان شد و افزود: ایجاد منابع پایدار برای این اداره، اقدام ارزشمندی است که باید برای آن برنامه ریزی و سیاستگذاری شود.
وی با اشاره به افزایش شهریه های مدارس اظهار کرد: در حال حاضر هیچ گونه افزایشی درخصوص شهریه دریافتی توسط مدارس نمونه نخواهیم داشت و این امر ابتدا منوط به اقدام و تصمیم استانی خواهد بود.
فرماندار شهرستان فومن با بیان این که احداث مدارس نباید در بافت شهری و نقشه های تفصیلی و جامع خللی ایجاد کند، رعایت موازین شهرداری و همچنین بایسته های شهرسازی را در توسعه فضاهای آموزشی مورد تاکید قرار داد.
محسنی با اشاره به مشکل مدرسه کدیور، ضمن اشاره به راهکارهای موجود، رهنمودهای لازم را به منظور چاره اندیشی جهت رفع مشکل این واحد آموزشی ارائه کرد.
وی با استقبال از اجرای “طرح مشارکت های مردمی آجر به آجر”، خواستار همکاری بیشتر و بهره گیری از ظرفیت های این چنینی در احداث، توسعه و تعمیر مدارس شد.
محسنی با بیان این که امیدواریم هیچ مدرسه ای فاقد سند مالکیت نباشد، اداره ثبت اسناد را مکلف به اهتمام جهت رفع مشکل سند مالکیت مدارس شهرستان دانست.
وی اظهار کرد: با توجه به پیگیری های به عمل آمده، روستاهای فاقد پوشش اینترنت و آنتن دهی، به زودی رفع مشکل خواهند شد.
محسنی در ادامه سخنان خود، افزود: فضای آموزش فیزیکی ما آماده عزیمت ناگهانی به آموزش مجازی نیست، اما اقدامات فشرده و مستمری درخصوص تقویت و توسعه زیرساخت های آموزش مجازی در حال انجام است و می توان به منظور حمایت سخت افزاری از خانواده ها، طرح هایی حمایتی را مطرح کرد و جهت تعیین اعتبار، مورد پیگیری قرار داد.
فرماندار شهرستان همچنین بر لزوم استمرار همکاری و مساعدت بخشداری ها و دهیاری ها با مدیران واحدهای آموزشی تاکید کرد.
وی افزود: باید با نگاه کارشناسانه، از ظرفیت فضای مجازی برای توسعه برنامه های آموزشی و فرهنگی و اوقات فراغت بهره گرفت.
بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که رفع مشکلات آموزش و پرورش نیازمند اهتمام و همگرایی تمام مسئولین و دستگاه ها و تشکل های مردمی است، ضرورت این امر را ناشی از اهمیت بحث آموزش در جامعه دانست و افزود: نقش موثر و مستقیم آموزش و پرورش در تعلیم و پرورش نسل های آتی، این امر بایسته را گوشزد می کند که در رفع مشکلات آن یاری رسان باشیم.