به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه مردم ایران اسلامی وعده‌های صدروزه اول و دوم در دولت یازدهم و دوازدهم رئیس‌جمهور را فراموش نکرده‌اند، گفت: رئیس‌جمهور منتخب مردم کابینه‌ای که تشکیل می‌دهد باید در طراز انقلاب اسلامی و مردم ایران باشد.  حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه مردم ایران اسلامی وعده‌های صدروزه اول و دوم در دولت یازدهم و دوازدهم رئیس‌جمهور را فراموش نکرده‌اند، گفت: رئیس‌جمهور منتخب مردم کابینه‌ای که تشکیل می‌دهد باید در طراز انقلاب اسلامی و مردم ایران باشد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه نماز اول وقت با حضور قلب باعث رشد فضایل معنوی در انسان می‌شود، اظهار کرد: انجام واجبات به‌موقع از نشانه‌های انسان‌های مؤمن و باتقوا است.

وی با بیان اینکه ۲۱ شوال مصادف با فتح اندلس اسپانیا توسط مسلمانان است و مسلمانان در این منطقه از خاک اروپا قریب به ۷۰۰ تا ۸۰۰ سال زندگی کردند، تصریح کرد: چون جنگ نظامی با مسلمانان امکان‌پذیر نبود عالمان مسیحی به ترویج فحشا و منکرات در بین خانواده‌ها روی آوردند و مسلمانان را شکست دادند.

امام‌جمعه آستارا با تصریح براینکه دشمن در عصر کنونی جنگ نظامی را به خاطر توان بالای ایران در عرصه‌های نظامی، دفاعی و موشکی کنار گذاشته چون می‌داند قدرت مقابله با ایران را ندارد، خاطرنشان کرد: دشمن امروز به دنبال نفوذ در زمینه‌های مختلف به‌ویژه نفوذ فرهنگی است.

خطیب جمعه آستارا با اذعان براینکه نفوذ فرهنگی از جنگ نظامی خطرناک‌تر بوده و دشمن از طریق ماهواره و فضای مجازی به حریم خانواده‌ها نفوذ کرده است، بیان کرد: دشمن در جنگ فرهنگی تمام تمرکز و توان خود را بر روی بدحجابی معطوف کرده چون می‌داند در سایه بدحجابی حیا، نماز و دیگر معروفات از بین می‌روند.

وی حجاب را نماد دین مبین اسلام دانست و افزود: دشمن در بحث ترویج بدحجابی در جامعه اسلامی ایرانی بیشتر از مسئولان و متولیان امور فرهنگی کار می‌کند و انتشار عکس‌های بدحجاب و نیمه‌لخت زنان و دختران جوان در فضای مجازی نشان می‌دهد که در این زمینه موفق عمل کرده است.

حافظ‌نیا با اشاره به اینکه ۲۶ تیر مصادف با سالروز تأسیس شورای نگهبان  بوده و شورای نگهبان جزء نهادهای قانونی کشور است که از ۶ فقیه و ۶ حقوق‌دان تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: هر اندازه شورای نگهبان به اوضاع کشور تسلط داشته باشد به همان اندازه می‌تواند به وظایف قانونی خود عمل کند.

امام‌جمعه آستارا نظارت بر احسن اجرای انتخابات، تفسیر قانون اساسی و تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست‌جمهوری را از جمله وظایف شورای نگهبان دانست و تصریح کرد: شورای نگهبان در این مدت به وظایف قانونی و شرعی خود خوب عمل کرده است.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه در آستانه تنفیذ حکم و مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب مردم و تشکیل کابینه دولت دوازدهم هستیم، اظهار داشت: عمل کردن به وعده‌های داده شده و توانایی برطرف کردن مشکلات معیشتی و اقتصادی از جمله انتظاراتی هستند که مردم از کابینه دولت دوازدهم دارند.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی وعده‌های صدروزه اول و دوم در دولت یازدهم و دوازدهم رئیس‌جمهور را فراموش نکرده‌اند، متذکر شد: رئیس‌جمهور منتخب مردم کابینه‌ای که تشکیل می‌دهد باید در طراز انقلاب اسلامی و مردم ایران باشد.

حافظ‌نیا با تأکید براینکه بسیاری از وزرای دولت یازدهم در ۳۰ ساله دوم خدمت خود هستند و این وزرا چون انگیزه‌ای برای خدمت به مردم ندارند بهتر است در منزل استراحت کنند، اظهار کرد: تندروی، نگاه رادیکالی داشتن و جناحی کردن مشکلات کشور دردی از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم رفع نمی‌کند.

امام‌جمعه آستارا با اشاره به اینکه با حضور مردم عراق در کنار ارتش و مرجعیت پایتخت خود خوانده داعش سقوط و طبق اخبار منتشر شده سرکرده آن‌ها در جریان عملیات جبهه مقاومت کشته شده است، تصریح کرد: سردار قاسم سلیمانی با مشاوره‌های خود در آزادسازی موصل دنیا را شگفت‌زده کرد./فارس