به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛محمد علی حیدری کاندید شهردار فومن در دفاع خود در جمع اعضای شورای پنجمین دوره  شهر فومن و  تعدادی از خبرنگاران  با اشاره به اینکه  ما امروز در حوزه  آموزش و پرورش  در تربیت مدیریتی کمبود داریم و کمتر مدیر تربیت می کنیم گفت: ضعف ما  ناشی از این کمبودهاست که امروز […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان؛محمد علی حیدری کاندید شهردار فومن در دفاع خود در جمع اعضای شورای پنجمین دوره  شهر فومن و  تعدادی از خبرنگاران  با اشاره به اینکه  ما امروز در حوزه  آموزش و پرورش  در تربیت مدیریتی کمبود داریم و کمتر مدیر تربیت می کنیم گفت: ضعف ما  ناشی از این کمبودهاست که امروز در حوزه های مختلف مدیر متخصص نداریم و این به جای آن مدیر می شود در حالی که شناختی تخصصی از آن مکان و کار ندارند.

photo_2017-08-31_20-41-03

حیدری به جایگاه  شوراها  در قرآن کریم که به صراحت اورده شده اشاره و افزود: شوراها مهمترین پشتیبانان جامعه  هستند و اهمیت آنها بر کسی پوشیده نیست.

حیدری با اشاره به اینکه شوراها سوگند یاد می کنند  در حالی که کمتر مسئولی مثل شهردار،استاندار و وزیر و … چنین سوگندی را یاد می کند اظهار کرد؛این سوگند نامه موئد اهمیت شوراها در نظام مردم سالاری دینی است.

کاندیدای شهردار فومن با اشاره به اینکه  فومن شهر فرهیختگان و  عالمان و عارفان است گفت:کتاب نوشته شده فومنات توسط استاد پندی که از سرمایه های این شهر است بیانگر این است که فومن دارای اندیشه ها و زمانی پایتخت گیلان بوده است.

وی تصریح کرد ما امروز بعد از ۳۰ سال فقط از شهردار فرحی یاد می کنیم در حالی که بعد از ایشان دها شهردار به این شهر امده و رفته است.

کاندید شهردار فومن با بیان اینکه علارغم حضور تیم توانمند در شهرداری فومن شهر فومن امروز بیمار است   گفت: چه من باشم چه نباشم باید تحقیق و کنکاش کنیم و علت این بیماری را در شهرداری فومن پیدا کنیم.

کاندید شهردار فومن با اشاره به اینکه شهردار و اعضا و مجموعه شهرداری کارهایی انجام دادند ولی کافی نبوده گفت:برای برطرف نمودن مشکلات حوزه شهری و شهرداری فومن ما نیازمند یک تیم چند نفره هستیم.

وی مهمترین علت قبول پیشنهاد کاندید شدن برای شهردار فومن را چنین مطرح کرد؛ فومن  دارای قدمت طولانی است پس شایسته بهترینهاست .

وی اسیب شناسی را اولین نکته مطرح و اظهار کرد؛شهرداری باید سهامی عام باشد و شهروند فومنی برای داشتن شهری زیبا و با تمام شاخصهای یک شهر نوین باید خود را موظف به پرداخت عوارضی بداند.

حیدری تصریح کرد؛ امروز اگر نگاه کنید کمتر شهروندی پرداخت عوارض را با میل خود انجام می دهد و علت آن این است که دپارتمان شهری از مردم فاصله گرفته و مردم احساس می کنند پولها در شهر هزینه نمی شود .

کاندید شهردار فومن گفت:اینکه شهر فومن را به یک شهر الکترونیکی و هوشمند تبدیل کنیم رویایی بیش نیست زیرا تا امروز اتاق شهردار و معاون دارای اتوماسیون اداری نیست و نامه ها دست به دست می شوند .

 وا اظهار کرد؛ مگر می شود با نامه دستی کار کرد این توهین به شهروندان است.

حیدری از  پرداخت هزینه های بالای  اینترنت برای مصرف شهردار در مدت حضورش خبر داد و گفت: در بسیاری از شهرها سیستم یکپارچه سازی اجرایی شد ولی در فومن این سیستم نیست.

 ایشان شهرداری فومن را فاقد ماشین الات خواند و گفت: شهر فومن شهر توریستی و گردشگری است و علاوه بر اینکه فاقد ماشین الات است حتی در این شهر یک متر فضای سبز و چمن ندارد و بلوارهای شهر ما از علف هرز پر است.

حیدری با اشاره به اینکه آتش نشانی  و شهرداری فومن فاقد سیستم بیسیم است گفت: بیسیم از عوامل پدافند غیر عامل و الزامی برای آتش نشانی است.

 ایشان همچنین شهرداری فومن را فاقد سامانه ۱۳۷ خواند و گفت: ما در شهر فومن ۷ منطقه داریم که نیاز است هر منطقه در این شهر سر شیفت داشته تا به محض اینکه شهروند مشکلی را مطرح کرد ایشان پاسخگو باشند.

 .

وی مهمترین اهداف خود را کامل کردن طرح ممیزی خواند و گفت: فرهنگ سازی در پرداخت عوارض و اینکه شهروندان شهر را خانه خود بدانند  و با مشارکت در پرداخت عوارض به شهر کمک کنند.

وی تصریح کرد؛شهرداری فومن فاقد انضباط مالی است و باید نظم در امورات مالی داشته  و بودجه ها را به شهرداری جذب کنیم.

ایشان به بودجه اختصاص یافته  از اعتبارات امسال به شهرداری فومن که کمتر از یک میلیارد تومان است اشاره و افزود: شهرداری فومن با وجود اشخاصی چون سردار نعمتی باید حق شهر و شهروندان را از تخصیص اعتبارات و بودجه بگیرد .

وی از اختصاص دو برابری بودجه شهر فومن برای شهر ماکلوان خبر داد و گفت: ما دنبال تعریف قانون برای  گرفتن بودجه نرفتیم  و امروز شهر فومن به دست شهرداران مین گذاری شده است و هر جا پا بگذارید مشخص است چه تفاقی می افتد.

محمد علی حیدری با اشاره به اینکه  من چه شهردار باشم چه نباشم چیزی را از دست نمی دهم ولی من اینجا امدم مانند شهید حسین فهمیده  و نارنجک به کمر امدم تا برای شهرم جانفشانی کنم.

حیدری  با بیان اینکه  ما یک بازار را در این شهر انتقال دادیم و ۱۰۰ بازار در شهر ایجاد شد گفت: امروز گاری به دستان در کشورهای جهان ساماندهی شدند و ما در جمع کردن دست فروشان ماندیم.

 وی اظهار کرد؛ شما در جمع کردن افراد از پیاده راه در برخورد با یک زن توان نداشتید در حالی که باید طبق  قانون برخورد می کردید.

 حیدری با اشاره به اینکه امروز تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار هستند گفت: ما برای چنین افرادی بهزیستی و کمیته امداد و دیگر نهادها را داریم پس نباید پیاده راه شهر که برای عموم است و بیت المال، محل کاسبی اشخاص باشد.

 وی  با تاکیدبر اینکه  اگر دست فروشان فومن جمع نشوند فومن بازار جمعه  می شود گفت:شهردار و اعضای شورا باید شهر را رصد کنند و نا خداگاه در شهر حضور پیدا کند.

photo_2017-08-31_20-38-11

وی از ایجاد درآمد پایدار  و افزایش در آمد شهر توسط شوراها گفت:رستورانها و مکانهای مختلف  و عوارضی ماسوله و قلعه رودخان باید مبلغی به شهرداری فومن اختصاص پیدا کند.

حیدری به نظافت شهری اشاره و افزود: امروز نظافت در شهر کامل رعایت نمی شود و اگر ما تمام کارها را انجام دهیم ولی شهر پاکیزه نباشد فایده ندارد.

ایشان پیچیدن بوی تعفن زباله و  رودخانه های داخل شهر را بجای پیچیدن عطر گلها یک موضل در شهر فومن دانست و گفت:

امروز صفیران پاکیزگی در این شهر بیمه ندارند البسه و اتکت ندارند بعد می خواهیم شهرمان بدون زباله باشد.

کاندیدای شهردار فومن با اشاره به اینکه امروز در این شهر در درجه اول باید پل ورودی شهر تغییر پیدا کند زیرا این پل علاوه بر این که یک پ سیاسی شده و سرنوشت افراد را تغییر می دهد  ما  شهروندان را از هم جدا کرده و در واقع شهر به فراموشی رفته است.

وی فومن را تنگه هرمز خواند و گفت: از این گلوگاها استفاده کنیم و رودخانه های شهر را در مسیرهای قابل رویت برای استقرار مسافر تجهیز کنیم.

حیدری افزود: این شهر با مسکن درمان نخواهد شد و نیاز به جراحی دارد.

وی رسانه ها را رکن چهارم دموکراسی خواند و گفت: من امروز بسیار خرسندم که شما اعضای شوراها و رسانه شهرم به گفتمانم گوش کردید.

وی خطاب به اعضای شورا گفت: تیم شهرداری فومن امروز برای شهرداری پر هزینه است و این در حالی است که در شهرهای بزرگ هیچ شهرداری به تنهایی تیم داری نمی کند.

وی افزود: امروز شهرداری فومن از انجام بسیاری از کارهای الزامی و پرداخت حقوق و مزایا و وصولاتش جا مانده بعد چگونه متولیان امور مالی  شهرداری برای تیم شهرداری فومن این هزینه های میلیونی را دارندو

محمد علی حیدری اظهار کرد من دست و پای فوتبالیستهای شهرم را می بوسم و این گفتمانم نشانه بی علاقگی به تیم فوتبال نیست بلکه می دانم که ضعف بودجه مالی در شهرداری داریم و این هزینه برای شهرداری مهم است.

 حیدری تصریح کرد؛ اگر پول بازیکنان و مربی تیم شهرداری پرداخت نشود این عزیزان حتما یقه شهردار را می گیرند گفت: شهرداری تیم را

حمایت کند و اسپانسر برای تیم هزینه .

 وی کمک شهرداری به ورزشهای دیگر را در شهر  نیز یک وظیفه دانست و گفت: ۳ درصد از درآمد شهرداری مستمردر حوزه ورزش خرج می شود که باید  علاوه بر فوتبال به ورزشهایی که المپیکی و قهرمانی دارند مثل بوکس،کونفو ،کاراته و… پرداخت شود  .

حیدری در جمع اعضای شورا  به خیابان امام خیابان اصلی شهر اشاره و افزود: این خیابان امروز مشخص نیست و پر از ماشین پارک شده و تاکسی و ماشینهای گاراژ رشت و سواریهای شخصی و غیره است و این خیابان باید اسیب شناسی شود..

 وی افزود: شاید هر کسی به راحتی این اسیبها را نشناسد ولی شورا و شهردار باید با هم و در کنار هم اسیبها را شناخته و برای رفع آن گام بردارند. .

 حیدری خطاب به سردار سید نوالدین نعمتی گفت: جناب سردار مدیریت شهری مدیریت همگانی است و  شما می گویید  تاکسی نمی رود، دست فروش جمع نمی کند ، مغازه دار پیاده رو را اشغال می کند  پس با این حال من و شما جمع کنیم و برویم.

 حیدری در بخشی دیگر از دفاع خود گفت: بانوان رکن اصلی مدیریت در خانواده و جامعه هستند و ما برای انها هنوز یک پارک بانوان را در این شهر  تعریف نکردیم.

 وی افزود: پارک بانوان و پارک کودک و ایجاد فضاهای سبز با امکانات برای شادابی جامعه مهمترین رویکرد من است.

 وی همچنین اظهار کرد: قول مدرنیته کردن شهر فومن را نمی دهم ولی اگر روی کلوچه ها و پارک شهر و فضای سبز و خیابانها را احیاء کنیم نماد خواهیم شد.

علیدوست؛

بعد از گفتمان جناب حیدری علیدوست عضو شورا  با اشاره به اینکه جناب حیدری درد را می گوید و درمانش را هم بیان می کند گفت: حرفهای جناب حیدری بر مبنی قانون بود ولی سوال من اینکه چگونه دست فروشان را شناسنامه دار کنیم؟  و یا اینکه گفتید شهردار و شورا نباید بخوابد؟

حیدری گفت: بروید شهر تبریز را ببینید و شهردار تبریز که نمونه شد نه دست فروشی نه گدایی در این شهر نیست و اینکه گفتم شهردار نباید بخوابد منظورم رصد کردن شهر بود بدون هماهنگی با افراد و اشخاص یعنی خودش در شهر ورود کند و همیشه بیدار باشد.علیدوست اظهار کرد گفتمان شما نشانه برجستگی کار شماست .

سخنگوی شورای شهر فومن گفت: جناب حیدری بایدها را گفت و ایشان دردها را شناخته و کسی که درد را بشناسد داروی درد را هم تجویز می کند و ما باید از چنین ظرفیتهایی استقبال کنیم.

 وی افزود: برام امروز مهم نیست گوینده کی هست برام جالب است که دردها و مشکلات گفته می شود .

 

 سید نوالدین نعمتی در سوال از حیدری گفت:  گفتمان شما برایم خوشایند بود و یک حالت نظامی داشت ولی ایا چیزهایی که گفتید اجرایی می کنید؟ یا با حضور شما شهر از فضای سبز پر می شود و یا  شما از فضای چمن می گوید در حالی که چالش آب داریم  شما از برون سپاری پسماند و زباله می گویید و حرفهای شما زیباست ولی جناب حیدری ما توقعات در این شهر داریم و توقعات زیاد است و گفتمان شما اجرای قالی بافی می خواهد.

نوالدین نعمتی خطاب به حیدری کاندید شهردار گفت: برنامه های شما بسیار عالی است و شما عیب یابی کردید و راهکار هم دادید و این کا را کمت کاندیدایی انجام داده ولی امروز اصحاب رسانه هستند اگر نتوانستی گفتمانهای خود را عملی کنی چه کار می کنید.

photo_2017-08-31_20-38-26

 حیدری پاسخ داد؛اگر نتوانستم گفتمانم را در زمان کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت اجرایی کنم مرا   استیضا کنید .

سید نوالدین نعمتی گفت: ما امروز عزیزان را مثل معدنچیان طلا الک می کنیم و می خواهیم طلا پیدا کنیم.

 وی افزود: من شهرداری می خواهم که قوی و با اقتدار باشد و مقابل همه بایستد و با قانون دفاع کند و همه را یکسان ببیند و افراد با واسطه نز ایشان نروند و من چنین شهرداری می خواهم

سندی از حیدری پرسید من در حوزه بازار هستم و اقتصاد شهر ضعیف است برای تقویت بازار چه برنامه ای داری؟حیدری گفت: اصل در آمد شهر در بازار شهر است و من وقتی از ایجاد فضاهای جدید برای ماندگاری مسافران گفتم یعنی ماندن مسافر همراه با خرید خواهد بود و این خرید یعنی در امد شهر و تقویت بازار.

photo_2017-08-31_20-37-55

سیامک احمد زاده رئیس شورای شهر فومن  خطاب به حیدری گفت: خوشحالیم که در شهری زندگی می کنیم که افرادی مثل حیدری ها هستند  و صدای بلند ایشان نشانه نگران بودن ایشان برای شهرش است.

احمدزاده پرسید،جناب حیدری امروز خیلی از روزمزد بگیران و کارگران و رفتگران   شهرداری بیمه نیستند و حقوقها پرداخت نشده و بدهی بالااست چگونه این نابسامانی را جمع می کنید؟

جیدری پاسخ داد؛یکی از مهمترین دلایل این مشکلات سوء مدیریتهاست و ما می توانیم فرماندار محترم شهر را  توجیج کنیم و خرابی ها را برایش مطرح  تا بخاطر بدهی میلیاردی اورژانسی به ما کمک کند و اعتبارات ما را افزایش دهد تا اکسیژن به شهرداری برسدو دوم اینکه شهرداری زمین و ملک دارد انها برای همین موقع است.و اینکه مردم بدانند شهرداری فومن حال خوبی ندارد و پرداختی ها با مزائد قابل حل است.

photo_2017-08-31_20-38-38

اجمدزاده پرسیدماشین الات روز را چگونه به این شهر می اورید؟

حیدری پاسخ داد؛از هزینه روابط عمومی و چاپ بنرها زیرا شما امروز ۶۵ میلیون تومان برای چاپ بنر فاکتور صادر کردید در همین شهرداری و برای هر چیز نصب بنر دارید بروید شهرهای دیگر را ببینید ایا چنین بنر هایی خواهید دید من می گویم نه.

وی افزود: نصب بنر ساماندهی شود و کسی که بنر می زند عوارضی پرداخت کند.

وی افزود: شما در این شهر ماشین الات مخروبه دپو شده دارید و ماشینها اسقاطی است انها را بفروشید و ماشین جدید بیاورید.

رئیس شورای شهر فومن ؛ اگر   به تیم فوتبال کمک نکنیم جواب مردم را چه بدهیم؟

حیدری پاسخ داد؛من نمی گویم فوتبال جمع شود ورزش  و ورزشکارباید حمایت شود  و تیم فوتبال مال من است و شماهاست و همه باید نسبت به تیم فوتبال شهرداری فومن احساس مسئولیت کنیم من می گویم شهرداری نباید تیم داری کند زیرا تیم داری پر هزینه است و فومن و شهر فومن بیمار و این تیم داری بیماری را افزایش می دهد  ما بزرگانی در این شهر داریم مثل جناب موسوی و خدابنده لو . …..

احمد زاده از حیدری پرسید چه کار ماندگاری  می کنید؟ 

حیدری گفت: اگر قرار است کار ماندگار انجام دهم اول پل فومن را تعیین تکلیف می کنم  زیرا با مشخص شدن پل ما می توانیم در فضای ورودی شهر مانور دهیم و میدانهایی ایجاد کنیم.

 جیدری گفت کار دیگرم برای ماندگار شدن احیاء طرح تفضیلی بافتهای شهرم و دیگر اینکه پارک پیشحصار را اجرایی می کنم.

 کاندید شهردار فومن در پایان گفت: بیش از ۲۰ سال است که در مدارس تدریس و بیش از ۱۵ سال استاد دانشگاه هستم ولی از فضای مجازی شهر می خواهم اگر نقد می کنند راه را نشان دهند و به دروغ دیگران را تخریب نکنند و به استعدادهای شهر احترام بگذارند.

photo_2017-08-31_20-38-03

غلام نیاء ؛در پایان این نشست که نزدیک به ۵ ساعت به طول انجامی از اصحاب رسانه و خبرنگاران تقدیر و تشکر نمود و گفت: امروز خبرنگاران نشان دادند که نگران شهرند و در کنار ما و ما را یاری نمودند.

photo_2017-08-31_20-38-20

 وی امیدوارشد تا با تعامل و هفکری بهترین گزینه برای شهرداری فومن از طرف اعضای شورا انتخاب شود زیرا جایگاهی که ما در آن نشستیم هدیه مردم شهرمان به ماهاست و ما باید خدمت گذار مردم باشیم.

تهیه و تنظیم گزارش؛زلیخا صفری راسته کناری