اختصاصی/صفیر گیلان؛محمدرضا محسنی در جلسه تودیع و معارفه معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری فومن در سالن جلسات این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان فومن در سطح استان گیلان در برگزاری انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار بود و توانست مشارکت و  حضور ۷۳ درصدی مردم را پای صندوق رای داشته باشد . وی ویروس کرونا […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛محمدرضا محسنی در جلسه تودیع و معارفه معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری فومن در سالن جلسات این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان فومن در سطح استان گیلان در برگزاری انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار بود و توانست مشارکت و  حضور ۷۳ درصدی مردم را پای صندوق رای داشته باشد .

وی ویروس کرونا را نخستین تجربه جامعه بشری در این حوزه دانست و گفت: گیلان دومین استان درگیر با ویروس کرونا بود و اگر جدیت مسئولان این استان نبود قطعاً نمی‌توانستیم به موفقیت در کنترل نسبی این ویروس دست یابیم.

فرماندار فومن با اشاره به برگزاری ۲۵ جلسه ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا در این شهرستان، افزود: بیش از۲۵۰ مصوبه در این جلسات داشته‌ایم که اکثر آنها اجرایی شده است.

وی با اشاره به غربالگری ۳۴ هزار نفر در شهرستان فومن، گفت: در این مدت شاهد مشارکت و همکاری خوب اصناف و بازاریان برای جلوگیری شیوع و انتقال ویروس کرونا با تعطیلی فعالیت بودیم.

فرماندار فومن خواستار پیگیری دستور العمل های پیشگیری از ویروس کرونا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی شد و گفت: یک گروه در این حوزه پایش هایی را  در اجرای برنامه ها در سطح شهرستان خواهند داشت .

محسنی به آغاز سال تحصیلی جدید از نیمه دوم شهریور ماه امسال اشاره و تصریح کرد: از ظرفیت فضای مجازی نیز استفاده می‌شود از سوی آموزش و پرورش در برخی از روستاهای شهرستان و مناطق محروم که آنت دهی مناسب ندارد  و اینترنت  آن قابل دسترسی نیست و باید اقدامات لازم برای رفع این موانع انجام شود.

وی از شهرداران خواست تا در جمع آوری ماسک و دستکش آلوده و دفن صحیح آنها اقدامات بهداشتی را مبذول دارند.

محسنی  ضمن تقدیر از نیروی انتظامی شهرستان فومن در خصوص مبارزه با مواد مخدر  و برخورد با قاچاقچیان که پیشگیری را هم رقم زدند گفت:پیشگیری و آموزش  مهمترین راهکار این عزیزان در رفع مشکلات باشد.

وی ارتقای امنیت را در سایه مجهز کردن شهرستان به دوربین ها خواند و گفت: امسال مبلغ ۸۰ میلیون تومان از استانداری گیلان در اختیار شهرداری  برای افزایش دوربین ها قرار گرفته است.

محسنی بر لزوم رعایت پدافند غیر عامل در پروژه های عمرانی  و دستگاههای اجرایی اشاره و افزود:کمیته امنیتی در بحث پدافند غیر عامل در دستور و آموزش و پرورش و دانشگاه دوره آموزش پدافند غیر عامل را داشته باشند.

فرماندار فومن خطاب به قاسم نژاد فرماندار اسبق شهرستان فومن و معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: ما ۴ پل را در شهرستان داریم که شامل پل کلفت و قلعه رودخان و … کهاتمام پروژه فقط در حد شمع کوبی  رها شده است که نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی است.

در پایان این جلسه با قدردانی از تلاش رضایی معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری فومن، «سید محمود محتشم خواه گشتی» به عنوان معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری این شهرستان منصوب شد.