به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) پس از بازدید از مراحل پایانی پروژه تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان رشت در جمع خبرنگاران؛ موضوع پسماند را همچنان از مهمترین مسائل و مشکلات استان عنوان و بیان کرد: طی سال های اخیر برای اجرای پروژه های حوزه […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) پس از بازدید از مراحل پایانی پروژه تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان رشت در جمع خبرنگاران؛ موضوع پسماند را همچنان از مهمترین مسائل و مشکلات استان عنوان و بیان کرد: طی سال های اخیر برای اجرای پروژه های حوزه پسماند و تسریع در روند تکمیل آن ، پیگیری‌های مستمری صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: هم اکنون پروژه های مرتبط با پسماند در نقاط مختلف استان بین ۲۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

دکتر زارع با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه تصفیه خانه زباله سراوان رشت گفت: تاسیسات ، تجهیزات و ماشین آلات این پروژه تقریباً کامل است و تنها بخشی از کوره جانبی این تاسیسات نیاز به اقدامات تکمیلی دارد و برای احداث حوضچه نیز فرصت یک ماهه لازم است.

استاندار گیلان با ابراز امیدواری برای بهره برداری تصفیه خانه سراوان تا دو ماه آینده بر اساس وعده پیمانکار این پروژه و نیز شهرداری رشت ، از صبوری و همکاری خوب مردم سراوان که طی سال‌های اخیر متحمل دشواری هایی شدند ، قدردانی کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان به نیروگاه زباله سوز رشت که بر اساس برنامه ریزی ها سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد نیز اشاره و اضافه کرد: این پروژه با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی تکمیل می شود و طبق برآورد صورت گرفته تا زمان حاضر؛ بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد.

دکتر زاع اظهار داشت: اعتباری که سال گذشته با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور به پروژه های پسماند گیلان اختصاص یافت ، بی سابقه بوده و اعتبارات ماه‌های اخیر هم افزون بر یکصد میلیارد تومان است که امیدواریم تا پایان سال مالی این اعتبار جذب شود .

وی یادآور شد: پیش بینی اعتبار برای سال‌جاری هم به اندازه نیازی که تاکنون برای تکمیل این پروژه اعلام شده ، به صورت کامل جذب خواهد شد ، از این‌رو امیدواریم تعهدات در موعد مقرر به اجرا برسد.

تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان رشت با ظرفیت ۳لیتر در ثانیه هم اکنون ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دیوار حفاظتی آن با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان در دست احداث است.

زباله سوز سراوان IMG_9197 رباله سوز سراوانزباله سوز سراوان