به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان،محمد مهدی قربانیان، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی استان گیلان به صورت منطقه ای و در پنج منطقه برگزار می‌شود. این مقام مسئول افزود: منطقه یک شامل شهرهای شهررشت و شهرهای خشکبیجار،کوچصفهان، لشت نشا، خمام و […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان،محمد مهدی قربانیان، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی استان گیلان به صورت منطقه ای و در پنج منطقه برگزار می‌شود.
این مقام مسئول افزود: منطقه یک شامل شهرهای شهررشت و شهرهای خشکبیجار،کوچصفهان، لشت نشا، خمام و سنگر، منطقه دو شامل شهرهای بندرانزلی، آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر و منطقه سه شامل شهرهای لاهیجان، سیاهکل، لنگرود، رودسر و املش هستند.
وی خاطرنشان ساخت: در منطقه چهار قاریان و حافظان شهرهای آستارا، تالش، ماسال و رضوانشهر و در منطقه پنج نیز فعالان قرآنی شهرهای شفت، صومعه سرا، فومن و رودبار به رقابت خواهند پرداخت.
قربانیان با بیان اینکه شرکت در این دوره از مسابقات فقط و فقط با ثبت نام در سامانه طراحی شده برای مسابقات قرآن امکان پذیر است، گفت: ثبت نام این دوره از مسابقات از طریق سایت www.my.oghaf.ir از ۲۰ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۶ خردادماه ادامه خواهد داشت.
وی از احتمال تمدید مهلت ثبت نام خبر داد و گفت: علاقه مندان به شرکت در مسابقات ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنند.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه این مسابقات در رده سنی بزرگسالان (بالای ۱۸ سال) جهت خواهران و برادران برگزار خواهد شد، اذعان داشت: رشته های مسابقات شامل حفظ ۵ جزء، حفظ۱۰ جزء، حفظ۱۵جزء، حفظ۲۰ جزء، حفظ کل، ترتیل، قرائت، دعاخوانی، اذان، تواشیح و همخوانی قرآن، تفسیر است.
وی یادآور شد: برای برگزاری مرحله شهرستانی با توجه به شرایط استان در مواجهه با ویروس کرونا و همچنین تقاضای جامعه قرآنی با توجه به فصل امتحانات دانشگاه در حدفاصل ۲۴ خرداد تا ۲۷ تیرماه برنامه ریزی و از قبل به اطلاع ثبت نام شدگان خواهد رسید.
قربانیان اعلام کرد: حدود ۲۰۰ خواهر و ۲۰۰ برادر به مرحله استانی مسابقات، که در مرداد ماه سال جاری در رشت خواهد بود، راه پیدا می کنند.