به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛نشست هم اندیشی دکتر محمد اسماعیل هنرمند مدیر عامل شرکت توزیع برق استان با مهندس سید محسن موسوی فرماندار شهرستان شفت برگزار شد. در این جلسه فرماندار شفت به نیاز این شهرستان به امکانات و زیرساختهای لازم در زمینه شبکه های توزیع برق اشاره کرد و افزود: در […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛نشست هم اندیشی دکتر محمد اسماعیل هنرمند مدیر عامل شرکت توزیع برق استان با مهندس سید محسن موسوی فرماندار شهرستان شفت برگزار شد.

در این جلسه فرماندار شفت به نیاز این شهرستان به امکانات و زیرساختهای لازم در زمینه شبکه های توزیع برق اشاره کرد و افزود: در بعضی مناطق شهری و روستایی شهرستان شفت مردم با مشکل ضعف برق روبرو هستند که این موضوع نیازمند بررسی سریع و جدی امور توزیع برق شهرستان شفت می باشد .

نماینده عالی دولت در شهرستان شفت از اجرای تفاهم نامه بین توزیع برق استان، فرمانداری و نماینده مجلس عطف به هماهنگی بعمل آمده با دکتر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ودریافت تسهیلات لازم از طریق وی برای این شهرستان در بخشهای مختلف (راه،آب وبرق) خبر داد وگفت: این هماهنگی در ملاقات با دکتر نوبخت انجام ودستورات لازم صادر شده که در دستور کار قرار گرفته است .

وی همچنین از مدیر عامل توزیع برق استان خواست تا تدابیر لازم در این زمینه را اتخاذ کنند تا سریعتر به نتیجه برسد.

موسوی ضمن تقدیر از تلاش های اداره برق شهرستان شفت افزود: علیرغم این تلاش ها ، با توجه به این که امکانات شهرستان محدود وناکافی است با مشکلاتی روبرو هستیم وتعداد مراجعات مردمی به اداره برق نیز زیاد است و همکاران امور توزیع برق شفت گاهاً در پاسخگویی به مردم در مضیقه هستند که این موضوع ممکن است باعث رنجش مردم از مسئولین شود .

فرماندار شفت ضمن اشاره به مشکلات در بخش احمد سر گوراب از استقرار اداره توزیع برق در این بخش خبر داد و تصریح کرد: در هفته دولت و با تجهیز ساختمان مربوطه، این اداره به بهره برداری رسیده و افتتاح خواهد شد که انشاالله بخش عمده ای از مشکلات مردم برطرف خواهد کرد.

وی با اشاره به مساله سرقت سیم برق و نبود کابلهای خود نگهدار افزود: متاسفانه آمار سرقت در شهرستان زیاد است که با استفاده از کابل خود نگهدار این موضوع حل خواهد شد.

جبران خسارت مشترکان خانگی و تجاری آسیب دیده از جریان برق در شفت

در ادامه محمد اسماعیل هنرمند مدیر عامل توزیع برق استان گیلان از اختصاص ۴۰ کیلومتر کابل خود نگهدار وهمچنین یک دستگاه خودرو بالا بر به این شهرستان خبر داده و تصریح کرد: اقدامات در خصوص نصب کابل های خود نگهداردر زمان موعد انجام خواهد گرفت و استان قول دو برابر شدن کابل های مذکور را به شهرستان شفت داد.

هنرمند گفت : نگاه ما به شهرستان شفت ویژه خواهد بود واین قول را به مردم می دهیم در مورد خسارت دیدگان ناشی ازبارش برف ۹۸ لیست و آمار را به مدیریت بحران  ارسال کرده و منتظر هستیم اعتبار لازم در این زمینه اختصاص داده شود و در صورت تحقق این امر، به مشترکین اعلام خواهیم کرد.

 وی خاطرنشان کرد: مشترکینی که لوازم برقی آنان آسیب دیده حتما از طریق سایت bime.tavanir.org ثبت نام کنند تا از محل بیمه خسارتشان پرداخت شود.

این مسئول همچنین با اشاره به عدم اختصاص بودجه از زمان بحران برف وحوداث، از سال ۹۵ تاکنون اظهار داشت: ما توانسته ایم تنها با استفاده از منابع داخلی شبکه های توزیع برق را پایدار نگه داریم.

 هنرمند در پایان تاکید کرد: همزمان با رشت در شهرستان شفت نیز اجرای نصب کابل خود نگهدار را آغاز خواهیم کنیم.