اختصاصی صفیر گیلان؛مجید جباری ثابت با اشاره به اینکه کل جمعیت فعال و بهره بردار کشاورز در شهرستان  ۱۶۵۷۵ نفر است گفت: اشتغال  ۹۷% جمعیت شهرستان طبق آمارها به کشاورزی  نشانه توانمندی شهرستان در بخش کشاورزی است .  جباری ثابت رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شفت در جشن خرمن و سفال سنتی  با اشاره به اینکه […]

اختصاصی صفیر گیلان؛مجید جباری ثابت با اشاره به اینکه کل جمعیت فعال و بهره بردار کشاورز در شهرستان  ۱۶۵۷۵ نفر است گفت: اشتغال  ۹۷% جمعیت شهرستان طبق آمارها به کشاورزی  نشانه توانمندی شهرستان در بخش کشاورزی است . 

جباری ثابت رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شفت در جشن خرمن و سفال سنتی  با اشاره به اینکه جشن خرمن به شکرانه الهی و زحمت یکساله  کشاورزان منطقه برگزار شد افزود: جا دارد که آیین و سنن قدیمی را پاس بداریم.

photo_2017-09-06_17-39-21 photo_2017-09-06_17-40-09

وی اظهار کرد این برگزاری جشن آیین و سنن به این معنا نیست که کار در عرصه کشاورزی و صنایع دستی به شکل صنعتی و روز دنیا پیش نرود بلکه ما امروز بحث مکانیزاسیون را داریم که حائز اهمیت است.

جباری ثابت به جمعیت بخش مرکزی شهرستان شفت با ۱۱ هزار خانوار اشاره و افزود: ما در دهستان جیرده ۳۷ روستا با ۴۶۰۰ خانوار و ۱۳۵۰۰ نفر جمعیت داریم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شفت کل جمعیت فعال و بهره بردار کشاورز در شهرستان را ۱۶۵۷۵ نفر خواند و گفت: بیش از ۹۷% جمعیت شهرستان طبق آمارها به کشاورزی مشغولند.

این مسئول حوزه کشاورزی در شهرستان شفت شهرستان را با سه مرکز کشاورزی خواند و گفت: این مراکز جهت تسهیل در امورات کشاورزی و کشاورزان است.

ایشان همچنین به دهستان جیرده که دارای مرکز کشاورزی است اشاره و افزود: کارشناسان این مرکز عموما  تحصیل کرده کشاورزی و سه نفر از آنها دارای مدرک دکترا هستند.

جباری ثابت از کشاورزان منطقه خواست تا ارتباط حود را با مراکز شهرستان افزایش و از داده های علمی روز برای افزایش تولید بهره ببرند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شفت تاکید کرد؛کشاورزی رکنی است که هر چه در حوزه ان کار کنیم جای کار دارد.

وی شهرستان شفت را با دو بخش و ۶۸۱ کیلومتر مربع و ۴ دهستان با جمعیت ۵۴ هزار نفر معرفی و اظهار کرد؛شهرستان شفت در بخش کشاورزی تووانمندی های قابل ملاحظه دارد.

رئیس جهاد  کشاورزی شفت با بیان اینکه ما در سال جاری۶۵ هزار تن برداشت شلتوک با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی داشتیم گفت:ما توانستیم  بهترین عملکرد را در واحد سطح داشته باشیم و رتبه خوبی در تولیدات کشاورزی به ویژه در تولید مرغ و تخم مرغ و شیلات و در نوغانداری که رتبه دوم کشور و در تولید عسل داشته باشیم.

جباری ثابت به نوغانداری در شهرستان شفت که به دلیل مشکلات مقفول مانده بود اشاره و افزود: بسیاری از باغات توت مخروبه بودند که ما هر ساله با اصلاح نهال توت و توزیع در بین کشاورزان  و ادامه این راه در صدد اصلاح باغات هستیم.

وی خواستار شد تا کشاورزان منطقه با اصلاح باغات و پرورش ابریشم و رونق تولید و صنعت ابریشم  بتوانند در کشور مطرح شوند   زیرا فرش ایرانی که زبان زد است از ابریشم تولیدی شماست.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شفت با تاکید بر اینکه کشاورزان از بسترهای فراهم شده در بازار استفاده کنند گفت: ما امسال  یک دستگاه با تسهیلات از اصفحان وارد کردیم تا کار نوغانداران منطقه را راحت تر و پیله در این شهرستان به ابریشم تبدیل شود.

جباری ثابت بحث مکانیزاسیون در کشاورزی شهرستان را مهمترین رویکرد خواند و گفت: ما دستگاههای کشاورزی از جمله تراکتور که پشت بندش خرمن کوب است را وارد شهرستان کردیم تا شما با تلاش یکساله که داشتید دانه سالم برداشت کنید.

وی از تسهیلات اعطایی دولت به کشاورزان برای خرید ادوات کشاورزی  به ویژه برای ایجاد اشتغال جوانان که کمتر به کشاورزی رقبت دارند خبر داد و گفت:امیدوارم ما سال آینده حضور دروگران از استان دیگر را به شهرستان نداشته باشیم زیرا آن دستگاهها به دانه و برنج آسیب می رساند.وی ضمن تقدیر از اصحاب رسانه که وظیفه سنگین در انتشار خبر را دارند گفت: ما در کنار خبرنگاران می توانیم علاوه بر گزارش عملکرد از صنایع و تولیدات خود و پتانسیلهای شهرستان  را معرفی کنیم.

photo_2017-09-06_17-39-39

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شفت با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را دارد تا قیمت برنج پایدار بماند تاکید کرد؛نگذارید شالیزارهای شما به ویلا تبدیل شود زیرا شهرستان و کشاورزی میراث شماست و باید برای نسل آینده حفظ شود .

وی خواستار شد تا برای داشتن تولیدات سالم  همه تلاش کنیم وبا داشتن تنوع تولیدات و استفاده از فرصتها  برای شهرستان روزهای خوش  را نوید دهیم ./زلیخا صفری