صفیر گیلان؛تئاتر «آب‌نبات ۱۴۰۰» با بازی توان‌خواهان و حضور مسئولان در رشت روی صحنه رفت.

به گزارش صفیر گیلان؛نمایش آب‌نبات ۱۴۰۰ در رشت با بازی توان‌خواهان و در حضور سید مهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی استان گیلان و محمد نوروزی رئیس بهزیستی شهرستان رشت در سالن خاتم‌الانبیاء اجرا شد.

سید مهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان در این مراسم اظهار داشت: هنر درمانی و نمایش‌درمانی در ارتقای سطح توانمندی‌های افراد دارای معلولیت بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: باعث افتخار بنده است که در جمعی هستم که توان‌خواهان مشغول به فعالیت هستند چراکه این عزیزان همیشه و در همه‌جا ثابت کردند حرف اول را می‌زنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به توفیقات توان‌خواهان در بخش‌های ورزشی و هنری، گفت: ما شاهد مدال‌های رنگارنگ افراد دارای معلولیت در بازی‌های پارالمپیک بودیم.

وی در ادامه سخنان خود در زمینه مناسب‌سازی و احداث سالن تئاتر، از حمایت و پشتیبانی بهزیستی برای ارتقای هنر معلولان در استان و همچنین سهولت در رفت‌وآمد افراد دارای معلولیت خبر داد.

بنابراین گزارش، نمایش آب‌نبات ۱۴۰۰ کاری از گروه تئاتر درمانی آبی به طراحی و کارگردانی ابراهیم حسن‌زاده و با متنی از مینا حسنی با هنرنمایی کودکان توان‌خواه (معلول) باهدف درمان تنش‌ها و اختلالات اجتماعی و با موضوع مشکلات زیست‌محیطی در مجتمع خاتم‌الانبیاء رشت اجرا شد.

میثم مظفری، عرفان محمودی، علیرضا فرجام زاد، ایمان فاطمی فر، ابوالفضل حاتمی، آسا باقری، کیانا بخشی زاده، پیمان مجیدی، طاهره طیبی و حامد پورطواف بازیگران و ایمان فاطمی فر طراح پوستر این نمایش هستند.