به گزارش صفیر گیلان؛مهندس وحید خرّمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: با عنایت به درخواست وزیر نیرو و استانداران گیلان و مازندران برای تامین اعتبار جهت ساخت سردهنه های با استحکام بالا، جلسه ای مشترک در بیست و پنجم خرداد ماه سال جاری با حضور مسئولین استان های […]

    به گزارش صفیر گیلان؛مهندس وحید خرّمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: با عنایت به درخواست وزیر نیرو و استانداران گیلان و مازندران برای تامین اعتبار جهت ساخت سردهنه های با استحکام بالا، جلسه ای مشترک در بیست و پنجم خرداد ماه سال جاری با حضور مسئولین استان های یاد شده و معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد.
مهندس خرّمی بیان داشت: حدود ۴۰۰ سردهنه منشعب از رودخانه‌های استان گیلان با آغاز فصل آبیاری با استفاده مصالح  رودخانه ای و سنگ های کوهی و وزنی آبگذاری می شوند.
وی اظهار داشت: با توجه به ناپایداری و موقت بودن سردهنه‌های خاکی احداثی و وقوع سیلابهای فصلی شاهد تخریب اینگونه سردهنه‌ها هستیم که مجددا بازسازی می گردند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اشاره نمود: در سال آبی جاری با توجه به وقوع دو مرحله سیلاب، خصوصا در مناطق غربی و شرقی استان که اراضی سنتی آبخور هستد، سردهنه‌های خاکی احداثی تخریب شده که با تلاش فراوان مجددا احیاء و بازسازی و آبگذاری  شدند.
وی تصریح کرد: برای حل این مشکل، مطالعات احداث ۴۰۰ سردهنه در سطح استان گیلان انجام و آماده  اجراء می باشد.
مهندس خرّمی در پایان اعلام نمود: در صورت تخصیص و ابلاغ  اعتبار ، عملیات ساخت ۷۵ سردهنه‌ از ۴۰۰ سردهنه مطالعه شده بر روی رودخانه‌های استان گیلان اجرائی می شود.