جلسه رسیدگی به مسائل و مشکلات شهر فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛جلسه رسیدگی به مسائل شهر فومن با حضور فرماندار، نماینده شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهر فومن در سالن فرمانداری فومن برگزار شد.
در این جلسه که به منظور طرح و رسیدگی به مسائل جاری شهر فومن برگزار شده بود، خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، علیزاده معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر فومن و شهردار فومن حضور داشتند.


محسنی با بیان این که جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر فومن به منظور رسیدگی به مسائل شهر فومن و کاهش مشکلات شهروندان انجام می شود، افزود: به عنوان فرماندار شهرستان، در کنار شورای اسلامی شهر و شهردار هستم و باید با کمک و معاضدت همدیگر، مشکلات شهر را رفع کنیم.
وی بر لزوم برگزاری مستمر و پیگیری بیشتر دست اندرکاران برای رسیدگی به درخواست های شهروندان تاکید کرد و افزود: اهتمام اعضای شورای شهر در برگزاری مستمر این جلسات که به تصمیم گیری به نفع مردم می انجامد، می تواند سهم موثری در کاهش انباشت مطالبات و درخواست های عمومی در شهر فومن داشته باشد.
فرماندار شهرستان با اشاره به این که به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات باید فارغ از هیاهوی رسانه ای و تبلیغاتی عمل کرد، بر لزوم تمرکز بر راهکارهای معطوف به خیر عموم تاکید کرد.

فروش اموال غیر منقول بزرگ ترین اقدامات نادرست شهرداری ها
محمد رضا محسنی  درخصوص مباحث جاری شهر به ویژه جمع آوری آب های سطحی، تاریکی معابر، آسفالت و سگ های بلاصاحب، بر لزوم پیگیری و هماهنگی میان متولیان تاکید کرد و افزود: اهتمام در اجرای بایسته های مدیریت شهری ضرورت دارد و در این خصوص جلسات هماهنگی با روسای ادارات آبفا، محیط زیست و شرکت برق شهرستان برگزار خواهد شد.
محسنی با بیان این که یکی از بزرگ ترین اقدامات نادرست شهرداری ها فروش اموال غیر منقول است، این اموال را پشتوانه شهرداری ها دانست و افزود: باید با ایجاد درآمد پایدار، موجبات توسعه شهری را فراهم کرد.
وی با اشاره به آثار و مزایای تکمیل پروژه دانشگاه آزاد فومن، تکمیل پروژه های این چنینی را گام موثری در توسعه شهری و درآمدزایی برای شهرستان ارزیابی کرد.
فرماندار شهرستان با تاکید بر لزوم تسریع شورای شهر فومن در اجرای مصوبات جلسه قبلی درخصوص تکمیل نصب دوربین های کنترل ترافیک در سطح شهر، به این نکته پرداخت که جلوگیری از سد معبر در وهله اول باید توسط شهرداری انجام شود که البته با توسعه نظارت هوشمند، ساماندهی این معضل تسهیل و تسریع می شود.

تاکید بر کسب مجوز برداشت شن و ماسه در فومن/به زودی دانشگاه آزاد فومن پذیرای ۲ هزار دانشجوی فرهنگی خواهد بود

بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که پیگیری مسائل و مشکلات شهر فومن در دستور کار قرار دارد، از برنامه ریزی در مجلس شورای اسلامی به منظور در اختیار گذاشتن سهمیه قیر رایگان برای دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ها خبر داد و افزود: با تحقق این امر، تحولات مثبتی برای شهرداری فومن رخ خواهد داد.
نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس با بیان این که در حوزه مالیات بر ارزش افزوده، توسط شهرداری های بزرگ و کلانشهرها به شهرداری های کوچک تر ظلم می شود، افزود: درصدهای اندکی به شهرداری های کوچک تر اختصاص می یابد که در حال پیگیری آن هستیم.
وی ضمن مخالفت با برداشت شن و ماسه توسط پیمانکاران خارج از شهرستان، بر لزوم کسب مجوز در این خصوص تاکید کرد و افزود: شهرستان فومن نباید به واسطه این برداشت ها متضرر شود.
بهروزی فر ضمن اشاره به برنامه ریزی های انجام شده درخصوص اصلاح نقشه پل ورودی شهر فومن اظهار کرد: چهاربانده شدن اتوبان محور فومن به صومعه سرا در حال اجراء است و عملیات اجرایی محور فومن به سراوان نیز تا یک ماه دیگر آغاز خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت ضمن قدردانی از تلاش و اهتمام فرماندار در پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان و رفع موانع مربوط به تکمیل دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان، از اقدامات انجام شده در خصوص پیشرفت پروژه ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی فومن و شفت خبر داد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، در آینده نزدیک به عنوان مرکز غرب استان، پذیرای ۲ هزار دانشجوی فرهنگی خواهیم بود.

بهروزی فر با اشاره به این که به دنبال ارتقاء وضعیت شهر فومن هستیم، افزود: در صدد رفع مشکلات آتش نشانی این شهر و بهبود خدمات رسانی شهری به مردم هستیم.

/شورا خواستار برخورد با سد معبر در سطح شهر فومن است

در ادامه، هر یک از اعضای شورای شهر به بیان مسائل و مشکلات این شهر پرداختند و ضمن درخوست جهت همکاری و معاضدت مسئولین به منظور رفع مشکلات شهر فومن به عنوان مرکز شهرستان، به عمده مشکلات و نیازمندی های مدیریت شهری به ویژه فرسودگی لجستیکی شهرداری به ویژه در بخش آتش نشانی و مدیریت بحران، فقدان منابع درآمدی پایدار، عدم دسترسی به نقدینگی، لزوم ترمیم روکش آسفالت معابر شهری، سد معبر، ضرورت افزایش هماهنگی ها در سطح شهر پرداختند.
در این جلسه،شهردار فومن اعضای شورای شهر فومن ضمن تقدیر از حرکت موفق شهرستان به ابتکار فرماندار در رفع کمبود مرغ و برخورد با متخلفان، خواستار استمرار این روند به ویژه درخصوص سد معبر در سطح شهر فومن شدند.

تنظیم؛زلیخا صفری