اختصاصی/صفیر گیلان؛رضایی با بیان اینکه نبود سالن ورزشی فرصت قهرمان سازی را از ورزشکاران و رزمی کاران و بانوان علاقمند به ورزش در شهر شفت می گیرد افزود: همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم کمبود فضای ورزشی شهرستان را با حمایت جناب آرمان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان و دکتر دنیا مالی وزرات ورزش مرتفع کنیم.

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از شفت،اکبر رضایی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شفت که کمتر از یکسالی است سکان ورزش شهرستان را در دست گرفته در گفت‌وگو با خبرنگار ما  به مناسبت هفته تربیت بدنی با بیان اینکه شهرستان دارای ۶ اماکن ورزشی دولتی و یک چمن ورزشی است، افزود: از این تعداد سه سالن خارج از شهر  و سه سالن در حاشیه شهر است که یک سالن در چوبر و یک سالن نیز در احمد سر گوراب و سالن دیگری نیز در نصیرمحله است و ۹ سالن خصوصی نیز در شهرستان در حال فعالیت ورزشی است.

وی با بیان اینکه سقف سالن شهید علیزاده را با کسب اعتبار لازم، به صورت کامل بازسازی کردیم، گفت:  برای سالن چوبر هم به عنوان یک سالن ورزشی در حال رایزنی جهت کسب اعتبار هستیم و امیدواریم که مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان به این حوزه نگاه ویژه داشته باشد زیرا به جهت گرفتن   مجوز تعمیرات برای کسب اعتبار سالن را تعطیل کردیم تا کارها صورت گیرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شفت با بیان اینکه در سالن خصوصی شهرستان، رشته‌های ورزشی چون تکواندو، آمادگی جسمانی، والیبال، رزمی و بدنسازی فعالیت دارند، گفت:  ۶ اکادمی فوتبال نیز در شهرستان فعال بوده که در چمن ورزشی تختی شهرستان فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شفت با بیان اینکه در حوزه فوتبال شهرستان  فضای تمرینی خوبی برای علاقمندان وجود دارد که معروفترین آن، اکادمی آموزشی فوتبال معلم و هوشیار است که در باشگاه صفایی بالای دویست نفر در حال آموزش هستند، تصریح کرد:  در شهرستان شفت تیم فوتبال بانوان نیز فعال است که البته مدت زمانی که شروع کرد به دلایلی کار تمرینی آنان به تعویق افتاد که در حال حاضر مجدد در حال فعالیت ورزشی هستند.

رضایی با بیان اینکه نبود سالن ورزشی فرصت قهرمان سازی را از ورزشکاران و رزمی کاران و بانوان علاقمند به ورزش در شهر شفت می گیرد افزود: همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم کمبود فضای ورزشی شهرستان را با حمایت جناب آرمان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان و دکتر دنیا مالی وزرات ورزش مرتفع کنیم.

وی با اشاره به وضعیت رعایت بهداشت در سالن‌های ورزشی این شهرستان بیان کرد: در حال حاضر سالن ورزشی در احمد سرگوراب، نصیر محله و سالن شهید ذبیعی و شهید علیزاده که در مجموعه چمن مصنوعی هستند از نظر بهداشت در وضعیت استانداردی هستند و مشکلی وجود ندارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شفت با بیان اینکه برای ساخت سالن ورزشی چندمنظوره حجاب شفت که در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۹۱ مترمربع احداث گردید چند میلیارد هزینه شد، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اینکه در خارج از محوطه شهری ساخته شده و مسیر عبوری خودروها و تاکسی نیست مردم و به خصوص بانوان شهرستان شفت نمی‌توانند در آن مکان برای ایجاد امید و انگیزه بیشتری برای سلامتی خود از طریق ورزش منظم گام بردارند.

رضایی با اشاره به ترمیم سالن‌های ورزشی شفت بیان کرد: توانستیم برای سالن شهید علیزاده که در دوران جنگ ساخته شده و در بارندگی سقف چکه می‌کرد اعتبار دریافت کنیم که سقت این سالن بازسازی و تعمیر شده و برای استفاده در فصل بارندگی مشکلی برای ورزش دوستان به وجود نمی‌آید.

وی، دلیل‌عدم استقبال از سالن‌های ورزشی شهرستان را دور بودن اماکن ورزشی از شهر و در خارج از شهر دانست و گفت:  سالن حجاب شفت که برای بانوان احداث شده در کیفیت عالی است ولی متاسفانه به علت خارج بودن از شهر و نبود خودروهای سواری برای این مسیر باعدم استقبال بانوان مواجه شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شفت در گفتگو با تسنیم با اشاره به مطالبه برخی مربیان و ورزشکاران برای توپ و تور و وسایل ورزشی بیان کرد: نگاه بنده بهبود ساختار عمرانی اماکن ورزشی است و توپ و تور و لباس ورزشی جزئی است که با کمترین اعتبار می‌توان وسایل ورزشی را برای ورزشکاران تهیه کرد.

رضایی با بیان اینکه اماکن ورزشی شفت از لحاظ  زیر ساخت عمرانی فرسوده است و در این راستا برای جذب اعتبار تلاش می‌کنیم، افزود: برای بازسازی و تعمیر اماکن ورزشی شفت نیازمند حمایت مسؤولان استان و وزارت ورزش هستیم تا این شهرستان کم برخوردار بتواند در حوزه ورزش حرفی برای گفتن داشته باشیم و به جایگاه واقعی خود برسد.

در تسنیم گیلان

چالش جوانان شفت و فومن برای ورزش/ از حداقل امکانات محرومند

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شفت با بیان اینکه اماکن ورزشی شفت از لحاظ عمرانی فرسوده است و در این راستا برای جذب اعتبار تلاش می‌کنیم، گفت: برای بازسازی و تعمیر اماکن ورزشی شفت نیازمند حمایت مسؤولان استان و وزارت ورزش هستیم.

https://tn.ai/3176795
@tasnim_gilan

#خبرنگار زلیخا صفری راسته کناری

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری